• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-08-14 20:14:55 följande:

Vi kör vääldigt försiktigt, med babyolja, bara med kondom och kanske 1/vecka bara. Mer mys och gos runt omkring istället... smile5.gif Är mer orolig över min egen orgasm, med sammandragningar och så.
    Kör på, testa er fram och se vad som funkar. Förra graviditeten var jag som du, ville helst vänta till efter förlossningen, men i v7 blev jag som en kanin och vi hade sex upp till två gånger/dag, fast vi egentligen ville vänta. Mycket märkliga hormoner... smile2.gif

Haha ja det är konstigt! Vi har "kelat" ganska mycket och så och jag har fått orgasmer och vet att det inte är någon fara, men eftersom jag vet att det är vanligt att blöda efter sex så blir jag livrädd. För mig är blod livsfarligt eftersom jag blödde i början av graviditeten.
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-08-14 20:52:40 följande:

Haha! Okej, inte helt dött då! smile5.gif
    Min kanal in via tappen var 4 cm och helt stängd vid ultraljudet i v 11, så jag oroar mig inte så mycket. Men visst är det bättre att ta det försiktigt! Det gör vi med, för säkerhets skull. smile1.gif

Haha nej inte helt dött! Men jag är inte alls särskilt sugen. Men det beror väl förmodligen på att jag känner mig som en osexig flodhäst haha
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-15 10:57:00 följande:
    Jag är SÅ glad att du tog upp frågan, för jag tänker väldigt mycket på det. Är livrädd för det, trots att det överallt står att det är ofarligt. Har inte vågat något alls med maken av rädsla att det ska hända något :( Men lusten är ju där... Usch, jobbigt det här :( 
    Om du har lusten så börja med att kela med varandra och tillfredställ varandra på andra sätt än just samlag för det är ju helt ofarligt :) Jag är livrädd för att börja blöda om han kommer in i mig... Samt att det ska göra ont. Jag har vestibulit så jag har ofta ont i vanliga fall också, men ännu mer rädd att det ska göra jätteont nu och inte funka alls.
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-08-15 16:16:37 följande:

Att ha sex skrämmer mig inte. Dock lyser lusten med sin frånvaro. I början pga lutinus, men nu är den bara puts väck. Hade sex en gång efter jag slutat med lutinus, men det är några veckor sedan nu. Svårt att hitta lusten bland trötthet och illamående.

Jobbigt att du fortfarande mår illa och är trött... Hoppas det går över snart! Var magiskt när illamåendet försvann. Tröttare än normalt är jag fortfarande men inte som i början när jag knappt orkade vara vaken och sov middag varje dag.
  • Linda8110

Försöker starta en grupp här på Familjeliv via telefonen men det går inte. Är det någon som vet om det bara funkar att göra det via datorn?

• Linda8110
    Ananas skrev 2015-08-15 20:57:56 följande:

Linda8118: jag har bara skapat grupper via dator så jag vet inte om det funkar via telefonen... Lycka till!

Tack! Då testar jag med datorn imorgon :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-15 23:13:20 följande:
    Tack. Det är bra förslag. Jag får försöka släppa på kontrollen, för det är nog där största problemet ligger. Jag kan kontrollera så jag inte har sex och därmed inte utsätta barnet för "risk" (även om "risken" inte existerar). Usch, låter inte alls kul när sex gör ont :( Har aldrig hört talas om vestibulit förr, så jag googlade det. Det låter hemskt! Stackars <3 
    Ananas skrev 2015-08-15 20:56:28 följande:

Tillbaka efter mer semester ????

Cyanea: Du gör helt rätt som gör UL när du känner dig orolig. Jag har också börjat känna bebis lite smått någon gång om dagen och det tycker jag stillar oron lite.

Jag skulle gärna velat hinna göra RUL innan jag kom tillbaka till jobbet men tyvärr skiljer det på 2 veckor, för på måndag börjar jag jobba och RUL får Jah snällt vänta 2 vrckor till på. ????

Sex ja, jag vågar, men har ingen vidare lust alls. Känns som att någon är med oss liksom ???? sambon förstår som tur är. Men konstigt nog tycker han det är extra sexigt med den runda magen!

Tack, det är skönt att höra när samvetet inte är helt gott. Mysigt att du känner bebis!! Tycker att det är svårt att känna när det bara kommer en enstaka spark (om det nu är det), det är lättare när Liten gymnastiserar ordentligt ;) Hur känns det för dig? 

Förstår att du vill göra RUL innan. Det var ju därför jag gjorde mitt UL den här veckan, för att vara så säker jag bara kunde vara när jag började jobba. Men jag tror absolut inte att du har något som helst att oroa dig för. Ditt lilla mirakel mår säkert alldeles utmärkt :) Eller är det något annat du oroar dig för? 
    Ja det är ett riktigt jävla skit faktiskt om man får säga det rent ut ;) Kram
  • Linda8110

Vaknade med halsbrännan från helvetet idag! Tog en Samarin men vet inte om jag tycker att det gör någon nytta... Aldrig haft problem med detta. Någon av er som haft problem? Vad tar ni då?

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-16 11:34:44 följande:

Yep, har det ibland. Använder då Pepcid. Tycker att det funkar bra då det verkar längre än Samarin. Sen kan man behöva undvika sura saker (typ juice och frukt) när det är som värst. :) 

Fan.... Jag är galet beroende av apelsiner just nu. Går inte att sluta. Får hoppas medicinen hjälper. Fick tips om Novalucol också så jag ska köpa något av det under morgondagen. Idag ligger jag däckad sjuk... Känns inge vidare då jag under inga som helst omständigheter kan vara borta från jobbet den närmsta veckan.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015