-
Hihi ja verkligen spännande! Lärt mig att det blir fler pojkar än flickor av IVF barn, men inte därför jag tror på en pojke. Har i hela mitt liv känt på mig att jag kommer ha svårt att få barn men att jag tillslut ska få en pojke. Får se om den känslan stämmer :) Min sambo tror på flicka. Någon av oss lär ju ha rätt hihiLady1986 skrev 2015-08-07 18:46:36 följande:Och jag tror att det ligger en tjej i min hihi :) spännande!
-
Hjärtljud ska gå att höra från och med v.13-14 så det ska absolut gå. Fråga kan man alltid om de vill :)Lady1986 skrev 2015-08-08 12:05:42 följande:
Vågar man fråga bm på inskrivningen (är i vecka 15 då) om det går att lyssna på hjärtljuden? :) Eller är det för tidigt så att det är att fiska efter mer oro om de inte kan höra något?
-
Precis hemkommen för gynakuten. Haft sammandragningar till och från i några dagar och idag har jag mått som en kratta, matt, yr, huvudvärk, stick i benen och illamående så vi åkte in nu på kvällen. Allt såg dock tack och lov bra ut. Fy vilka pärser man ska gå igenom!
-
Ja det var skönt att få se att bebisen verkar ha det bra trots att mamman mår som en skrutt. Lite oroväckande med dessa tidiga sammandragningar kan jag tycka, med tanke på att jag är hemma och har semester. Hur ska det då blir när jag börjar jobba på måndag. Svårt att ta det lugnt på mitt jobb, helt omöjligt faktiskt.
-
Ja det var skönt att i alla fall se att bebis mår bättre än mamma! Ja om det bara var växtvärk som var intensiv så absolut, men sammandragningar är inte kul...Poffa skrev 2015-08-09 08:25:12 följande:Härligt att allt såg bra ut! Får hoppas på att det lugnar ner sig där inne. Läste nånstans att när livmodern kommit upp över blygbenet efter vecka 12-13 så var det ganska vanligt med mycket växtvärk och slitningar i ligamenten, eftersom livmodern då växer fort och mycket.
-
Jag är i v.14 (13+2). Sammandragningar får vissa leva med hela graviditeten, men man får hålla koll på hur de är osv. Den igår var så intensiv så jag var tvungen att lägga mig ner och typ profylaxandas... Läkaren sa att de bör ej hålla i sig mer än några sekunder för att vara ofarliga. Svårt!Lady1986 skrev 2015-08-09 00:05:24 följande:Vad sa de om sammandragningarna då? Jag har läst att de kan börja rätt tidigt. Vilken vecka är du i? Visst var du också förskollärare? Jag har aldrig tänkt på innan hur mycket man böjer på sig på jobbet, men det har blivit väldigt tydligt nu för jag har lite strul med ryggen till och från.
Ja jag är förskollärare så vi får väl se hur det hela går. Men glad att jag jobbar med de yngsta för då är det färre långa utflykter iaf haha. Älskar utflykter i vanliga fall, men nu är jag inte snabb haha. Får se hur det känns efter jobbet imorgon! Ska försöka gå upp på heltid om en vecka... Nervöst! Jobbat 75% under en lång tid pga mycket problem med min nacke. -
Ja det är omöjligt att undvika lyft helt, men jag har blivit bättre på det efter att mina problem med nacken startade. Man får skrika på sina kollegor hahaLady1986 skrev 2015-08-09 09:07:54 följande:Jag jobbar också med de yngsta. Jag måste komma ihåg att inte lyfta så mycket, men det är svårt att undvika ibland tycker jag. Jag håller tummarna att det går bra för dig!
-
Haha känner precis som du där, skulle få panik om jag ej hittade hjärtat så lika bra att låta bli helt! Haha.helnil_ skrev 2015-08-09 16:50:31 följande:
Fråga du :) det värsta som kan hända är att du får ett nej! Har hört om dem som de lyssnar tidigare hos och även dem där de inte börjar lyssna förrän efter RUL någon gång. Jag ska på mitt samtal imorgon och ska då fråga när de börjar lyssna hos oss. Jag kommer inte att köpa ett angel sound, dels för att jag läst mycket om att det inte är bra att störa bebis och dels för att jag skulle bli sjukt stressad om jag inte hittade hjärtljud. Så jag ska försöka hålla mig lugn och förlita mig på att bebis mår bra och att min kropp fixar detta :) fast det är svårt ;)
-
Tack! Det hoppas jag också :) Har fina kollegor så det ska nog ordna sig!helnil_ skrev 2015-08-09 16:51:06 följande:
Linda8110, skönt att allt var bra! Hoppas det går bra att jobba :)
-
Det är för att killspermier är snabbare än tjejspermier så eftersom de tillverkas i en skål så hinner killarna fram snabbare :)helnil_ skrev 2015-08-09 16:56:04 följande:
Jag känner tre personer som gjort ivf varav 4 av 5 barn är tjejer ;) men har också hört att det är vanligare med pojkar. Undrar varför? Vet ni? Jag tror att min är en pojke men vill verkligen att det ska vara en tjej. Min kille vill så gärna ha en son och vill inte ha lika många barn som mig så jag vet att chansen är större för fler barn om det är en tjej ;)