-
Jaaaa visst var jag modig! Var lite lätt illamående efteråt, pga spänningspåslag. Men nu vet jag hur jag ser ut ;) Sen åt jag ju så sjukt mycket de första veckorna när jag var konstant hungrig och mådde illa om jag ej åt. Man får träna sen eller nåt ;)Cyanea skrev 2015-09-13 19:14:42 följande:Vad modig du är :D Haha! Ja, magpartiet är ju mest som en.... blobb! XD Så utan kläder känner jag mig inte så gravid rent kroppsligt, men när kläderna kommer på är det en helt annan femma ;) Tänk på att det mesta av din nya kropp inte är fett utan bara sånt som ligger i livmodern, plus att livmodern knuffat undan tarmar så de lagt sig annorlunda. Jag har rätt mycket organ precis under bröstkorgen, så jag får "lovehandles" på ryggsidan ;)
-
Skönt att gråta lite! Vi vet ju båda att dina känslor och upplevelser är helt normala. Bebisen kommer röra sig olika mycket olika dagar och vissa dagar inte alls såhär tidigt. Man får gråta lite och sedan hämta upp sig igen, puta med magen och le lite åt vad som faktiskt väntar. Stor kram! <3Cyanea skrev 2015-09-13 19:16:43 följande:
Idag har jag en dålig dag. Liten har nog lagt sig både längre ner i livmodern plus att hon sparkar inåt. Jag känner lite då och då, men inte alls så mycket som t.ex. igår. Jag har sagt till mig själv så många gånger att jag inte ska oroa mig än, det ska inte komma rörelser varje dag, men när det väl händer glömmer jag mina egna ord illa kvickt. Suck... Har suttit och gråtit en bra stund nu. Det fladdrar ibland, men jag blir så orolig ändå :(
-
Åh vad härligt!!! Jag längtar sååå tills jag kan få känna sådana rörelser och sparkar!!! Idag har jag inte känt av pyret alls... Det är en magisk tur att vi har RUL imorgon! Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!!Cyanea skrev 2015-09-13 22:19:41 följande:
Tack tjejer. Ni är bäst <3
Nu på kvällen la sig maken med örat mot magen - och han hörde hennes hjärta!! BM sa vid senaste besöket att det inte skulle dröja länge förrän han skulle kunna höra det med hjälp av ett glas, men jag var inte beredd på att det skulle gå så här snart! Men han är säker, han sa att pulsen stämmer överens med det vi hörde på dopplern.
Strax därpå fick han sig en rejäl spark i ansiktet XD
Usch, hoppas det blir en bättre dagsform imorrn.
Stor kram på er, och hoppas att ni alla får en bra vecka <3 <3 <3
-
Taaaack fina du!!!!Cyanea skrev 2015-09-13 23:16:50 följande:Åååh vad spännande!!! Är övertygad om att det kommer att gå bra, så ta det bara lugnt. Njut av tiden du får se ditt lilla underverk på skärmen. Det var helt magiskt, tyckte jag. Fantastiskt. Vi hade samma flyt - Liten var i princip helt stilla dagen innan RUL. Kände ingenting när vi var där heller men på skärmen såg man att hon rörde sig hur mycket som helst. No worries, vännen <3
Håller alla tummar för er imorrn, det ska bli jättespännande att se hur det går!!!
Började morgonen med två små kickar av liten ;) Nu ska bara alla organ finnas och sitta där de ska! Hoppas så att de ska kunna se kön också även om jag vet i mig att det är en kille hihi.
Hör av mig och berättar senare! Har ej tid förrän 15.30....
Kram -
Haha ja tiden bokades ju med tanke på att jag skulle kunna jobba klart för dagen först, men nu börjar det närma sig i alla fall :)Cyanea skrev 2015-09-14 13:21:48 följande:Åååååh vad mysigt!!! GAAH, ska ni behöva vänta ända tills dess?!?!?! Jag som hoppades på besked vid det här laget :P SPÄNNANDE!!!!! Hoppashoppashoppas!!!
-
Tack!!!Ananas skrev 2015-09-14 13:54:02 följande:
Lycka till på RUL idag Linda8110!!
Själv har jag börjat grubbla... inte över att det inte ska gå bra, utan hur jag ska känna för denna lilla nya varelse. Kommer jag älska honom som jag älskar min första son? Är det ens möjligt? Har vi inte det ändå rätt bra nu, bara vi tre? Tänk om vår relation inte fixar ett barn till?
Gah! Känner mig inte alls så otroligt lycklig och sprudlande glad som med första barnet... och det är en sorg i sig & jag får så otroligt dåligt samvete då vi ju fått kämpa så och nu sitter vi här och borde vara lyckligast i världen, och så känns det inte så
Helt normala tankar hos dig! Jag tänker tankar som, tänk om jag inte kommer älska mitt barn, tänk om jag ångrar mig, tänk om min sambo dör, tänk om jag aldrig kommer få vara ifred (har ett stort behov av det) osv...
Tror man ska vara snäll mot sig själv i detta och inse att det är normala tankar och rädslor. Många av mina vänner har dessutom sagt att de kunde knappt känna känslor för sitt barn i början för det var en ny osäker värld som de gått in i och allt det kända vändes upp och ner. Tror vi är normala :) -
Vår bebis verkar vara frisk som en nötkärna! Och så livlig så det knappt gick att göra alla undersökningar haha. Tog tid! ;)
Troligtvis en tjej men inte 100% säkert. Jag kanske har fel ändå haha -
TACK för alla grattis!!! Får vänta till nästa UL för att faktiskt se om det är en tjej. Gud så mycket väntan det är i denna process haha
-
Fiiiiiin du är Nesistas!!!!! Jag vill också ha lite rumpa, min börjar mer hänga bara hahaha, vafan liksom! Kommer bli mycket att reda upp när detta barn är ute ;)
-
Hade fyllt i fel beräknat födseldatum i appen så idag fyllde jag i rätt och byter numera vecka på torsdagar istället för fredagar! En heeeel dags skillnad haha hurra! :)