• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-10-01 15:10:11 följande:

Usch, har råkat ge mig in i en diskussion som bara gör mig ledsen... Läste en tråd här på FL för att jag hade tråkigt, så är det en tjej som är "sekundärt barnlös" som är så... GAAH... Jag skriver sekundärt barnlös med "" eftersom hon inte ens försökt med syskon i ett år... Den här människan har mage att anse att vi som gör IVF har det lätt!!! Jag förstår inte hur man tänker då, faktiskt. Men vad jag än skriver så förstår hon inte att var och en av oss har försökt LÅNGT mycket fler gånger än hon har eller ens att behandlingarna inte är roliga att genomgå. "Det är många som lyckas på första försöket" skriver hon om IVF. 

Jag borde inte reagera, borde inte ens försöka förklara något för en idiot, men man blir ändå ledsen över hur dumma människor kan vara. Det är tråkigt att förstå att till och med de som borde veta hur jobbigt det är klankar ner på en. Usch :( 

Men IDIOT! En sådan person som det inte kommer spela någon roll hur länge du argumenterar. Hon kommer aldrig fatta. Idiot. Lägg din tid på oss istället :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-01 15:05:36 följande:
    Du är väl över v. 22? Eller vilken vecka är du i nu? För efter v. 22 går det att rädda de som föds för tidigt :) Vet att det inte alls lugnar (framförallt med tanke på din erfarenhet), men det kan gå hur bra som helst från och med nu :) Jag visste inte ens att man gör fler UL! Vad är det för UL? Och heja dig som börjat träna :D 

Om det är till någon tröst (vilket det säkert inte är, men vi måste ju bryta dessa tråkiga historier ;) ) så jobbar jag med en tjej som är tidigt född. Tror att hon är född i v. 23 för 35 år sedan. Hon har bara ett enda men efter det, och det är synen. Hon är blind på ett öga och ser väldigt dåligt på det andra, men ALLT annat är helt normalt. Och hon är en av de finaste människor jag känner :) Det kan gå jättebra. 

Hoppas att du snart kommer känna att det knölar runt i magen ofta, då tycker i alla fall jag att det är lättare att slappna av. Då är liksom allt som det ska :) 
    Glömde frågan om UL!
    I alla fall här i Sthlm så får alla IVF'are ett extra UL i v.32. De sa att de mäter bebis då samt att det främst är till för att lugna föräldrarna ;)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-01 20:36:07 följande:
    Fasen också att det inte bara är jag som tänker på sånt... Men nu är vi åtminstone över halvvägs-strecket :D Veckorna försvinner i en farlig fart! (hoppas jag...!)
    Linda8110 skrev 2015-10-01 18:38:21 följande:Men IDIOT! En sådan person som det inte kommer spela någon roll hur länge du argumenterar. Hon kommer aldrig fatta. Idiot. Lägg din tid på oss istället :)
    Återigen - du är en klok person. Jag kommer inte följa tråden längre, men jag önskar liksom att jag inte sett det. Jag vill inte veta vilka dumma tankar en del har om oss som gör IVF, och ärligt talat var jag inte beredd på att någon kunde anse att vi har det lätt. Men tack, jag ska lägga min energi på er som ger mig mer energi <3 <3 <3 
    Ja ibland är det svårt att låta bli att läsa samt att lägga sig i. Läste någonstans förut om människor som tyckte att IVF borde vara förbjudet eftersom det är onaturligt och att det finns en orsak till att vi ej bör få barn. Jag dog lite av ilska.

Precis på samma sätt som jag ofta ger mig in i diskussioner med okunniga sverigedemokrater. Dvs jag förstår dig! Jag har också svårt att hålla käft samt att låta bli ;)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-01 22:16:34 följande:
    Fy fasen vad arg man blir på såna människor... Många har så mycket åsikter om saker de inte borde ha åsikter om. Gav mig dessvärre in i en annan debatt på en väns facebooksida. Min kompis vill inte ha barn (vilket jag tycker är underbart att hon står för! Det finns så många oälskade barn, varför skaffa om man inte vill ha?) och har då lagt ut de senaste dagarnas artiklar om folk som undanber andra att fråga när man tänker skaffa barn. En idiot svarar förstås att han inte tycker att man ska behöva undvika frågan, vilket jag gick igång på...! 

Kan bara instämma med dig. Jag har ändå i min utbildning tränats i att inte ta diskussioner med folk som inte går att "övertala", eller att liksom bara stå för sin egen åsikt och inte kommentera andras mer än så... jag borde liksom veta bättre än att ge mig in i sånt här. Men käften är stor och fingrarna kliar :P 
    Den artikeln har jag också delat på fejjan! Hur bra som helst! Men som sagt, kommer alltid finnas idioter som bara borde hålla käft.
  • Linda8110

När tror ni man måste ansöka om havandeskapspenning om man ska få det beviljat i tid inför v.32?

• Linda8110
    Love is everything skrev 2015-10-02 20:31:59 följande:

Har läst allt ni skrivit, men inte orkat svara på allt... Har fruktansvärd foglossning, var hos sjukgymnasten igår och jag ska köpa ett foglossningsbälte, börja med gympa i varmvattenbassäng och har fått låna hem en TENS-apparat.

Har förresten fyllt i och skrivit ut allt som rör graviditetspenningen nu. Jag hoppas kunna jobba tom fre 15 dec, 6 veckor innan bf! Hoppas jag orkar med det...

För övrigt lever lillpojken rövare hela tiden och kulan är stor och härlig! Här kommer en bild nu i vecka 24!

Undra varför inte jag ser alla bilder?!
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-10-03 09:08:58 följande:

Tror minsann pyret håller på att möblera om därinne. Vaknade av rörelserna för en timme sen och det fortsätter bara att böka runt. :)

Mysigt!!!!
  • Linda8110

Åh idag har jag känt de första riktiga sparkarna och man kunde även se dem utanpå magen. Sååå häftigt!

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-03 14:46:41 följande:

Usch, har en riktig blä-dag. Vaknade tung i huvudet och känner mig allmänt ledsen fast jag inte har något att vara ledsen för. Är väldigt lätt-rörd (grät nyss för att jag inte kan tömma kattlådan haha) och känner mig ensam, men orkar inte ta mig för att styra upp något. Sambon är borta över dagen och svarar kort på sms och jag vet ju att han har fullt upp så är bara töntigt att bli ledsen för det också. Känner mig väldigt pms:ig! Hormonell much??

Samma här! Bråkar med min mamma just nu och det påverkar mig otroligt mycket. Tårar tårar tårar!
    Stor kram!!!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-03 16:02:08 följande:
    Usch för skitdagar, men GRATTIS till första sparkarna!! :( Hur coolt är det inte! :)
    Huuuur häftigt som helst! Och att det dessutom gick att se dem :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015