Cyanea skrev 2015-10-11 13:56:51 följande:
Åh, det låter skönt! Jag envisas med två vanliga kuddar (varav den ena har dubbla kuddar i örngottet) plus två avlånga soffkuddar...! Är den stoppad med vadd eller små kulor?
Linda8110 skrev 2015-10-11 13:33:17 följande:Än så länge har jag bara sett den grå och den var jättefin! I övrigt är jag rätt svart av mig så vi får väl se :)
Bara testrullat de punkteringsfria däcken inomhus, vill gärna testa båda sorterna utomhus. Kan väl vara skönt att slippa punktering! Dock så tror jag de med luft rullar lättare. Måste hitta en affär där man får rulla utomhus samt testa att få in den i bilen. Passar den ej där så går det ju automatiskt bort.
Det enda negativa med den, som jag upptäckt hittills, är att den ej har teleskophandtag (som tex Britax har). Jag är lång och behöver utrymme för långa kliv :) Dock så gillar jag ej sittdelen på Britax. Den går ej att fälla i helt upprätt läge så barnen får liksom kämpa lite för att kunna sitta rakt upp och se.
Den finns ju i samma tyg fast svart, samt en svart i läderimitation tror jag. Har sett vanliga Viking i svart, och den var fin.
Samma här, bara testat inomhus. De hade dock lite trösklar vi kunde provköra över ;) Då tyckte jag att luftdäcken var mycket trevligare. Vi måste nog ha det eftersom vi bor i stan och det är mycket plattor och kullersten, annars kommer nog vagnen skaka sönder ;) Annars hade jag nog fillåt punkteringsfria.
Jag minns inte var du bor, så kanske är det inte alls aktuellt, men här på Babyproffsen vid Backaplan fick några andra kunder ta ut en vagn och prova i bakluckan och utomhus. Det kanske vore något?
Vad roligt att du nämner Britax - vi har också kikat på Britax :P
Svårt, det här med vagnar ;)
Jag bor på Kungsholmen i Sthlm, dvs mitt inne i stan. Tror dock att båda sortens däck funkar utmärkt i staden just.
Vi var ju på just Babyproffsen och det var där vi blev så dåligt bemötta så all lust att fortsätta leta vagn försvann. De tillät dessutom absolut inte att man tog ut vagnen. Aldrig mer babyproffsen!