• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-10-31 17:00:58 följande:
    TACK för lugnande ord!!! Då ska jag andas och slappna av ikväll :) Jag hoppas du förstår hur lättande det är att höra det.

Aurora är, om jag inte missminner mig, en tjänst man kan få om man av någon anledning är rädd för förlossning. 
    Ja slappna av och mys med magen :)
    Jag har haft sjukt ont i ljumskarna när jag kissat idag, alltså absolut inte ont att kissa ut men medan jag kissar så värker det i ljumskarna. Knas! Aldrig haft uvi så jag vet ej hur det ska kännas. Har du haft det?

Okej då förstår jag vad aurora är :)
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-10-31 17:28:34 följande:
    Jag har liknande just nu. Har haft mycket UVI i mina dar, och det har aldrig känts så. Tror att det är ganska individuellt hur det känns, men för mig har det svidit att kissa och framförallt har jag varit kissnödig konstant hur nyss jag än varit på toa. Jag har fått för mig att det är så trångt i magen så allt töjs ut när blåsan är stor för att sedan slappna av, och då gör det ont, men jag kan ha helt fel. Fortsätter det kan man ju alltid gå till VC och göra urinprov, eller göra det hos BM. 
    Ja jag får väl avvakta ett par dagar så får vi se. Tack :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-10-31 19:45:39 följande:

Aurora är en mottagning på sjukhuset där man får hjälp med ex oro inför förlossning. Vi gick dit förra gången pga att jag inte trodde barnet skulle överleva. Nu ska vi gå dit för jag önskar få ett kejsarsnitt efter förra gångens traumatiska förlossningsupplevelse.

Ok! Så ni måste gå dit innan ni får lov till kejsarsnitt? Ingen som sagt något om detta till mig. Jag har önskat snitt och det lät inte som om det skulle bli något problem.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-31 22:03:25 följande:

Alltså, alltid är det någonting att fundera över. Ramlade på någon artikel där det stod att gravida inte ska sova på rygg och helst inte heller på höger sida. Jag som får ont i höfterna av att ligga för länge på en sida rör på mig ganska mycket i sömnen och kan sova lite hur som helst. Visste ni om det här?

Vem hade skrivit den artikeln undrar jag då genast? Haha känns som om att våra barnmorskor nog skulle säga detta om det var så. Hur tusan ska man sova då tänkte de? Bara på vänster sida eller? Jag måste i alla fall sova på fler sidor än en under en hel natt.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-10-31 23:27:09 följande:
    SVT nyheter var det jag läste från. Jag kan då inte bara sova på vänster sida, jag får skitont då. Det var resultat från någon studie där de berörde vilken sida mamman sovit på när de drabbats av plötslig spädbarnsdöd. Sen ska man inte ligga på rygg i slutet av graviditet för det kan påverka ens egen andning typ. Aja, jag ska fråga bm om det här på tisdag. Misstänker att hon kommer att skaka på huvudet åt mig ;)
    Det är så lustigt för när man har ont i magen så rekommenderas man att ligga på höger sida just för att då ligger alla organ rätt, där de ska utan belastning. Att ligga på vänster sida vid magont gör sjukt mycket ondare. Jag tänker fortsätta växla haha
  • Linda8110

Härligt att man precis fått foglossning och redan är dödligt trött på den... Nu har jag varit hemma från jobbet i 2v men denna envisa förkylning och måste med andra ord gå till jobbet imorgon... Det blir ju problematiskt när man har svårt att gå efter lunchtid. Ringde BB Sophia men de hänvisar bara till mvc och där tar det typ 1v att få en tid till deras läkare. Eftersom ett eventuellt sjukintyg ska till F-kassan nu så känns det som om det måste skrivas ordentligt av någon som är kunnig i detta.

• Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-01 11:43:19 följande:

Känner mig lugnare nu efter era kommentarer :) Jag hade också behövt bli fastspänd om jag skulle ligga på ett speciellt sätt, och inte hade jag kunnat sova heller och det känns ju "farligare" isf.

Ja det finns så sjukt mycket saker som man måste ta med en STOR nypa salt! Jag tror det är därför alla barnmorskor ger en förbud att googla samt till familjeliv hihihi men man kan ju inte lyda allt :D haha
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-01 14:45:42 följande:

Nu har jag och maken shoppat för första gången till Liten! Vi insåg snabbt att vi säkert kommer handla 85% fel grejer eftersom vi inte har en aning om vad vi har att förvänta oss, så vi provar metoden "köpa ett gäng olika modeller för att se vad som funkar för att sedan komplettera med det bästa", vi får väl se hur komplicerat det blir ;) 

Nu får vi väl se hur mycket panikångest jag får ikväll för att jag "jinxat" graviditeten ;) 

Åh vad massa sött!!!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-01 16:36:01 följande:

Vad är det med lakrits som gör att man får cravings på just det? Sambon köpte lakritspengar förra helgen och nu är d det enda jag kan tänka på typ :p

Haha jag har alltid cravings på det! Bästa jag vet ;) Men det smakar nästan ännu godare nu hihi
  • Linda8110

V.26 (25+3) magen växer och gror! Även resten av kroppen växer haha vart ska detta sluta?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015