• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-11-05 12:10:42 följande:

Precis varit på Auroramottagningen, jättebra BM! Hon förstod oss och kände medlidande. Träffat på henne genom jobbet ett par gånger och så hade vi tydligen träffat henne på BB hemvård efter förra FL. Fått en tid till världens mysigaste gynekolog med i mitten på december, sista samtalet, det är hon som beslutar om det blir snitt eller inte. Skönt att man jobbar där man gör, när man känner till lite av varje.

I tisdags var jag på min bassängträning, jag och fyra pensionärer! Det var jätteskönt, och absolut inte ansträngd. Sista övningen var avslappning med flytkudde runt nacken och sån där skumkorv under knäna och skulderbladen, jisses vad gott! Ligga och lyssna på gamla 80-talsklassiker och guppa runt i varmvatten med 80% betalt! Sämre kan man ha det minsann!

Gud vad skönt att det kändes så bra!
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-11-05 20:16:45 följande:
    Jobbade du också med de yngre barnen? Min bm sa iaf att hon aldrig hört talas om någon som arbetar med de yngre barnen och inte fått det till beviljat. Håller tummarna för dig!
    Ja det gör jag :) Läkaren jag var hos i tisdags sa tvärtom, att det är väldigt sällsynt att förskollärare får. Vilket han tyckte var galet. De inom vården får nästan alltid.
  • Linda8110

Usch vaknat med en sådan obehaglig känsla idag av att denna graviditet inte kommer sluta väl... Kan inte förklara, det är bara en hemsk känsla...

• Linda8110

Tack för era ord!
    Känns fortfarande knas för jag har ej känt av pyret på hela dagen. Ligger på soffan nu efter jobbet och bara väntar på något sorts livstecken.

Fick i alla fall gravidpenningen beviljad idag från och med 12/12 så det känns fantastiskt! 4,5v kvar att jobba!

Snälla pyret lev nu!

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-11-10 14:56:35 följande:

Vännen, är du så orolig tycker jag att du ska ringa förlossningen. Skitsamma om det är "befogad" oro eller inte, du kan inte ha det så här. Ring in, gråt och åk dit. 

Jag ska ge den en timme till nu när jag är hemma i lugnet. Men känner jag inget om en timme eller två så ringer jag dem.
  • Linda8110

Nu har liten bumpat lite i alla fall! Inga stora grejer, men det måste ju betyda att pyret i alla fall lever <3

• Linda8110
    maka011 skrev 2015-11-10 17:01:21 följande:
    Jag förstår oron, det gör jag verkligen. Har ju varit inne pga samma anledning. Det mest troliga är att liten har varit vänd inåt. Men känns det inte bra så åk in. De är där för er skull.
    Ja förmodligen är det så. Förut när vi varit inne så har jag ej känt något alls. Jag får försöka tänka på att jag i alla fall har känt pyret lite :)
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-11-10 21:06:21 följande:

Hänger inte med, ni skriver så mycket! Härliga gravidmagar!! Ska försöka ta en om någon dag när jag går in i v.30(!) Herregud om 8-9 veckor är vi tvåbarnsföräldrar, vi ska få en liten bebis, jag har ett helt barn i min kropp... Märkligt stora känslor!

Är lite avis på er som får köpa massa nytt och "första gången". En gravidkudde hade varit fantastisk, ska minsann se om jag får tag i en sån...

Linda8110: Dina känslor är vanligare än du tror bland "oss". Min förra graviditet var helt annorlunda, jämfört med denna. Jag köpte grejer och förberedde, men visste innerst inne att vi skulle åka hem med ett tomt babyskydd från bb. Pratade med aurora då med men kom aldrig underfund med de hemska tankarna. Helt plötsligt satt jag och ammade en underbar rosavarm bebis och nu har den rosiga bebisen hunnit bli tre år och är ännu mer fantastisk och underbar, vart tog tiden vägen?! Och nu flyger tiden förbi och jag är inte speciellt orolig trots att vårt barn ev har cystorna i hjärnan kvar och isf är så gravt handikappat att det inte överlever... Mycket märkligt!
    Försök njuta extra vid de tillfällen det känns bra, om liten rör sig mycket, lägg händerna på magen och blunda och njut! Det är ett riktigt mirakel du bär på och liten lever varje dag till motsatsen skulle visa annorlunda! Många kramar!! Och grattis till graviditetspenningen!

Åh nu gråter jag krokodiltårar! Tack för dina fina ord och din fantastiska inställning! Gulle dig <3
    Varit en extremt jobbig kväll men försöker intala mig själv att bebis ligger inåt och bökar så jag ej känner... Vem vet, ingen. Hoppas vakna av bus imorgon bitti.

Stor kram!!!
  • Linda8110

Fifan vilken jobbigt eftermiddag det varit... Ringde BB efter lunch och beskrev min oro och de ville att jag skulle komma in så jag åkte dit. Barnmorskan hittade inget hjärtljud med vare sig tratten eller maskinen. Hon snabbt ut, hämtade läkaren på 10 sekunder, in med UL apparaten. Barnmorskan frågade om jag är ensam eller har en man. Jag började gråta. Läkaren konstaterade på 5 sekunder att hjärtat slog. Kändes som om vi alla hade panik.... Nu är jag halvdöd hemma i soffan...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015