• idaaa93

Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)

Nån mer med pcos och som ska börja med pergotime och letrozol? Eller som har börjat kanske? :) kanske kan stötta och följas åt?

• Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-08-09 19:50:13 följande:

Men vad skumt! Finns tre olika scenarion här:

1. Du fick aldrig äl innan i cykeln då när du trodde, utan du har det nu istället (varför du även har lite molvärk)

2. Du har en till äl (vissa kan tydligen få två under samma cykel)

3. Du får positivt äl-test pga att du är gravid, men det är för tidigt för gravtestet att upptäcka hcg.

Var äl-testet idag helt positivt (dvs lika starkt eller starkare teststreck i förhållande till kontrollstrecket)?

Hade jag varit du hade jag sexat till det lite idag för säkerhetsskull.

Håll mig uppdaterad om hur det går, raring!

Ja men om jag är gravid så är jag ju i vecka 6. Då borde de väl inte vara för tidigt för att de ska synas på gravtest eller? Tog 2 äl-test igår. Ett rfsu och ett från internet ett som jag köpte. Båda visar negativt..ska ta ett till ikväll tänkte jag. Asså jag hatar att kroppen är såhär. ..
  • idaaa93

1. Du fick aldrig äl innan i cykeln då när du trodde, utan du har det nu istället (varför du även har lite molvärk)

3. Du får positivt äl-test pga att du är gravid, men det är för tidigt för gravtestet att upptäcka hcg.

Var äl-testet idag helt positivt (dvs lika starkt eller starkare teststreck i förhållande till kontrollstrecket)?

Ja men om jag är gravid så är jag ju i vecka 6. Då borde de väl inte vara för tidigt för att de ska synas på gravtest eller? Tog 2 äl-test igår. Ett rfsu och ett från internet ett som jag köpte. Båda visar negativt..ska ta ett till ikväll tänkte jag. Asså jag hatar att kroppen är såhär. ..
  • idaaa93

Oj de blev nå konstigt med min telefon så därför blev de så många svar

• idaaa93
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-09 21:26:38 följande:

Hej.

Jag hoppar in här. Har ätit Letrozole i fem månader pga lättare Pcos. Har en månads uppehåll denna månad och väntar på äl nu i dagarna. Nästa månad blir det sjätte och sista månaden med Letrozole och därefter ev ivf. Har ett barn sedan innan som blev till på första försöket utan problem. Har nu försökt toklänge. Nästan tre år och kan fortfarande inte fatta att vi inte blivit gravida ännu.

Vad gäller det här m positivt på äl-test i väntan på bim så testade jag positivt på samma sätt precis när vi började försöka. Blev superglad eftersom jag läst att de kunde visa positivt på graviditet men dagen efter läste jag att det även kunde ge positivt när mens va på g. Och sen någon timma kom mensen. Hoppas det inte blir så för dig idaaa93! Håller tummarna för dig och ett stort grattis till dig Symetrical :)

Hej! Jag har också pcos.. oj 3 år är länge. Hoppas de funkar för er snart då.. ja ingen mens har kommit iaf..
  • Alltidväntarmanpånåt
    Symetrical skrev 2015-08-10 07:45:14 följande:

Tack så mycket!

Åh, så störigt när kroppen låser sig så!

Jag har en grabb på 2,5 år som blev till på femte försöket (med inställningen "blir det så blir det") men nu efter grav, amning och minipiller har min cykel blivit helt keff, så är så glad att det faktiskt visade sig gå vägen till och med utan hjälp av letrozol.

Håller tummarna för att du får naturlig äl nu snart! Kör du med äl-test och tempning, eller?

Konstigt att kroppen kan va sådär... Men helt otroligt roligt att du är gravid:)

Verkar ju lite som dig som för mig, men ni sökte hjälp ganska omgående eller? Vi sökte hjälp för ett år sedan. Va så mkt annat så det blev inte av innan... Flyttade, nya jobb, inskolning på dagis, mor- och farföräldrar som gick bort mm mm. Redan efter ett halvår gick jag till min gyn som genom ett blidprov bekräftade äl tre mån på raken och ja då fortsatte vi försöka. För ett år sedan kontaktade vi en fertilitetsklinik och gjorde en utredning som då visade lätt pcos. Blev då rekommenderad Pergotime, tog en månad för nåt år sedan men allt blev knas så alutade. Sen i början av året sa min läkare att Letrozole ger lite bättre resultat, då testade jag det och fick 28-dagarcykel och äl bekräftat med vul istället för 35 dagar som jag hade tidigare.

Vi sexar bara på. Känner min kropp ganska bra efter dessa år så brukar ta ett test när jag känner att det är på g och har någon gång fått testa två dagar. Tog ett i morse men det var inget. Visste det nog redan innan men kunde inte låta bli:) Är inom gränsområdet känner jag. Inom 2-3 dagar. Sen börjar nästan väntan...
  • Alltidväntarmanpånåt
    idaaa93 skrev 2015-08-10 10:01:09 följande:

Men va konstigt! Är din klinik öppen så du kan få komma å göra ett vul? Eller ringa å prata med dem... Stressande när man inte riktigt förstår vad kroppen håller på med!!
  • idaaa93
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-10 17:52:07 följande:

Men va konstigt! Är din klinik öppen så du kan få komma å göra ett vul? Eller ringa å prata med dem... Stressande när man inte riktigt förstår vad kroppen håller på med!!

Nej dem har bara telefon tider mellan 7.30-9.30 på vardagar.. vet inte om de svaret upptill di skrev va till mig eller till den andra tjejen?
  • Symetrical
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-10 17:33:35 följande:
    Konstigt att kroppen kan va sådär... Men helt otroligt roligt att du är gravid:)

Verkar ju lite som dig som för mig, men ni sökte hjälp ganska omgående eller? Vi sökte hjälp för ett år sedan. Va så mkt annat så det blev inte av innan... Flyttade, nya jobb, inskolning på dagis, mor- och farföräldrar som gick bort mm mm. Redan efter ett halvår gick jag till min gyn som genom ett blidprov bekräftade äl tre mån på raken och ja då fortsatte vi försöka. För ett år sedan kontaktade vi en fertilitetsklinik och gjorde en utredning som då visade lätt pcos. Blev då rekommenderad Pergotime, tog en månad för nåt år sedan men allt blev knas så alutade. Sen i början av året sa min läkare att Letrozole ger lite bättre resultat, då testade jag det och fick 28-dagarcykel och äl bekräftat med vul istället för 35 dagar som jag hade tidigare.

Vi sexar bara på. Känner min kropp ganska bra efter dessa år så brukar ta ett test när jag känner att det är på g och har någon gång fått testa två dagar. Tog ett i morse men det var inget. Visste det nog redan innan men kunde inte låta bli:) Är inom gränsområdet känner jag. Inom 2-3 dagar. Sen börjar nästan väntan...
    Njae, jag avvaktade i typ ett år efter pillerstopp, eftersom vi inte kände någon stress med syskon i det läget och jag ville att kroppen skulle få en chans att rätta till sig själv. Det gick ju sådär, men gravid vart jag ju i alla fall, så något rätt gjorde den.

Hoppas äl dyker upp när du förutspår och att det tar sig nu!
  • idaaa93

Hej nu behöver jag lite hjälp här! Antagligen har jag haft ägglossning senare än vad jag trott. Har hål på o försöka räkna ut som en galning om när de kan ha skett och om jag är gravid så är jag i vecka 5 (4+3)

har tagit test men de visa negativt vad jag tyckte tror mest att jag ser spökstreck... men i lördags fick jag flytningar med lite blod i, inte rött utan mer ljus brunt. Sen va de lite mer i söndags o då lite mörkare brunt/rött. I måndags liknat fast de avtog lite. I tisdags va de liknar som lördagen.och igår knappt inget. Men vi hade lite mys igår o efter så va de blod på pappret o då va de ljus rött. O sen idag så har de kommit igen lote blod bör jag gick på toa. Så de blir 6 dan som de är såhär. Är de mens, tidigt missfall eller bara vanlig blödning som kan få tidigt i en graviditet?
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-20 10:41:12 följande:
    Hej nu behöver jag lite hjälp här! Antagligen har jag haft ägglossning senare än vad jag trott. Har hål på o försöka räkna ut som en galning om när de kan ha skett och om jag är gravid så är jag i vecka 5 (4+3)

har tagit test men de visa negativt vad jag tyckte tror mest att jag ser spökstreck... men i lördags fick jag flytningar med lite blod i, inte rött utan mer ljus brunt. Sen va de lite mer i söndags o då lite mörkare brunt/rött. I måndags liknat fast de avtog lite. I tisdags va de liknar som lördagen.och igår knappt inget. Men vi hade lite mys igår o efter så va de blod på pappret o då va de ljus rött. O sen idag så har de kommit igen lote blod bör jag gick på toa. Så de blir 6 dan som de är såhär. Är de mens, tidigt missfall eller bara vanlig blödning som kan få tidigt i en graviditet?
    Kan du inte ha haft än i senare äl då, så att det du fick nu är en nidblödning (dvs när ägget fäster). Isf är det inte konstigt att du inte fått positivt gravtest än. När tog du senast gravtest? Ta ett nytt om ett par dagar och se hur det ser ut, är mitt råd.
Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)