• idaaa93

Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)

Nån mer med pcos och som ska börja med pergotime och letrozol? Eller som har börjat kanske? :) kanske kan stötta och följas åt?

• Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)
  • Cinder85

Hej! 

Jag har tagit ett enkelkur Letrozole nu i juni utan att mina PCO-ägg reagerade på något sätt (jag var ju hos läkaren och gjorde VUL kring dag 14, och han kunde inte se att ägget/äggen ville mogna).

Nu skulle jag vänta en månad, eftersom han säger att effekten att Letrozole finns kvar i kroppen ett tag och i augusti skulle jag ta dubbeldos. Efter min dubbeldos, skulle jag återigen boka in tid på VUL.

Att man gör VUL är väl för att kontrollera ifall äggen faktiskt mognar, men också för att se att man inte bli överstimulerad och plöstligt sitter där och är gravid med åttlingar (visst, man kan tycka att 8 bebisar är bättre än ingen bebis alls, men....) 

Så nej, jag däremot skulle kontakta gyn innan jag fortsatte med kuren, ifall du inte hade redan fått instruktioner att t.ex köra Letro under ett antal cykel.

• idaaa93
    Cinder85 skrev 2015-07-09 10:05:55 följande:

Hej! 

Jag har tagit ett enkelkur Letrozole nu i juni utan att mina PCO-ägg reagerade på något sätt (jag var ju hos läkaren och gjorde VUL kring dag 14, och han kunde inte se att ägget/äggen ville mogna).

Nu skulle jag vänta en månad, eftersom han säger att effekten att Letrozole finns kvar i kroppen ett tag och i augusti skulle jag ta dubbeldos. Efter min dubbeldos, skulle jag återigen boka in tid på VUL.

Att man gör VUL är väl för att kontrollera ifall äggen faktiskt mognar, men också för att se att man inte bli överstimulerad och plöstligt sitter där och är gravid med åttlingar (visst, man kan tycka att 8 bebisar är bättre än ingen bebis alls, men....) 

Så nej, jag däremot skulle kontakta gyn innan jag fortsatte med kuren, ifall du inte hade redan fått instruktioner att t.ex köra Letro under ett antal cykel.

Om jag fick rätt dos från början skulle vi köra i max 6 mån. Och jag ägglossade på 1 kuren. Så de funka ju. Har inte haft tid o ringa dem då man måste ringa tidigt på morgon. Sen kan man inte ringa efter 9... men jag har inte tagit nå fler ändå, jag vpga inte. O sen vill jag se om jag kanske ägglossade iaf nu efter att min mens tagit slut
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-07-07 10:02:29 följande:

Nej, det tror jag inte att du måste göra innan du börjar med nästa kur!

Hej! Hur går de för dig?
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-07-14 10:13:16 följande:
    Hej! Hur går de för dig? smile1.gif
    Ja, du. Den som det visste! :-P
    Har fortfarande inte fått mens (är på äl +15 idag) inga tecken på att den är på g heller. Känner mig galet gravid och har fått några spökstreck på testen, så återstår att se hur detta utvecklas.
    Hur går det för dig? Äl på g snart, eller?
    Kör du med äl-tester?
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-07-14 10:13:16 följande:
    Hej! Hur går de för dig? smile1.gif
    Hur går det för dig?
    Verkar äl vara på g eller?
    Här verkar den faktiskt vara det!
    Massa känningar och starkare utslag på äl-testet nu på morgonen!
    Hoppas på tempökning närmsta dagarna för bekräftelse på nedsläpp.
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-07-19 08:30:32 följande:

Hur går det för dig?

Verkar äl vara på g eller?

Här verkar den faktiskt vara det!

Massa känningar och starkare utslag på äl-testet nu på morgonen!

Hoppas på tempökning närmsta dagarna för bekräftelse på nedsläpp.

Ja de går väl sådär. Jag tog ingen kur den här gången. Men äl testen visade ökning varje dag. Men på den dan som jag skulle haft ägglossning ingen så tog jag alfrig nåt test. Jag hade jobbat en hel dag o kom hem sent på kvällen så glömde. Så nu är de bara o vänta på mensen..

håller tummarna för dig!!!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-07-20 09:53:11 följande:
    Ja de går väl sådär. Jag tog ingen kur den här gången. Men äl testen visade ökning varje dag. Men på den dan som jag skulle haft ägglossning ingen så tog jag alfrig nåt test. Jag hade jobbat en hel dag o kom hem sent på kvällen så glömde. Så nu är de bara o vänta på mensen..

håller tummarna för dig!!! smile1.gif
    Och jag för dig! När är det bim för dig nästa gång då?
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-07-20 12:08:13 följande:

De betyder beräknad icke mens va? Isf blir de väl den 1/8 tror jag
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-07-20 12:08:13 följande:

För enligt min kalender så ska min mens komma 31/7
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-07-20 17:34:51 följande:
    För enligt min kalender så ska min mens komma 31/7
    Precis! Så bim är samma som den dagen mensen beräknas komma.
    Då har vi liknande bimdatum då, eftersom jag har så kort lutealfas!
Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)