Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile: Åh vad kul! Var ju säker på att du haft äl utifrån dina symptom men så kul att det verkar ha tagit sig också. Håller tummarna att det blir positivt på digitala också och att det får stanna kvar.

Cd 16 här för mig så närmar sig en ev äl här. Tyvärr åkte jag på magsjuka i natt så några tankar på mys finns inte för tillfället. Får hoppas den väntar till cd 20 som den brukar så jag hinner tillfriskna.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-06 19:57:20 följande:

phpGVK5H675094.jpg

Visst syns det bättre nu? Kan väl inte vara spök?

BF 2013-08-05
    Syns ju riktigt tydligt nu. Du borde definitivt få plus med digitala nu. Mitt var ju inte starkare förra månade och det digitala blev ju positivt.
  • Solrosen 83

Hoppet om egen äl denna cykel börjar försvinna här. Cd 19 idag och inga direkt känningar att det är på g och äl-tester var negativt nu på morgonen. Brukar ju få äl runt cd 20 så börjar kännas rätt kört. Har väl inte haft några jätteförhoppningar om att det skulle bli av sig själv igen denna cykel med tanke på att det blev äl av sig själv förra cykeln och jag så sällan brukar få spontant. Men visst en graviditet ska ju kunna trigga igång en äl cykeln efter inbland. Men inte för mig tydligen nu.

Får väl avvakta en 1 vecka till eller så och se så att tempen inte ökar trots allt. Annars får det bli provera igen så vi kan påbörja ett nytt försök med pergotime.

Avskyr denna väntan när inget händer

• Solrosen 83

Cd 25 och ingen äl än så nu måste det vara kört. Vet inte riktigt hur länge jag måste vänta och börja med proveran. Har jag inte haft äl brukar mensen inte komma så då känns det lika bra och börja direkt så vi kan få en ny cykel och börja med pergotime igen. Kommer vara borta en långhelg i slutet på okt så vill ju inte att cd 20 infaller då nästa cykel. Hur länge har ni andra som ätit provera väntat innan ni börjat?

• Solrosen 83

Tack för era snabba svar! Jag har skickat ett mail ett min läkare som brukar vara snabb på att svara så får vi se vad hon säger.

Min cykel är annars "normalt" 35 dagar då äl brukar komma runt cd 20. Enligt era direktiv borde jag isf vänta 35+7 dagar. Hoppas verkligen inte jag behöver vänta så länge för då lär ju inte mensen komma förrän om ca 1 månad! Då är det visserligen lugnt med helgen jag är iväg men är ju jättelänge tills dess!

• Solrosen 83

Fick svar från min läkare nu och hon tyckte jag kunde börja med Provera nu direkt om jag inte haft äl. Hon tycker nog jag har så bra koll själv på min kropp nu efter alla omgångar så jag vet om det varit äl eller inte.

Känns skönt att få börja nu så det börjar hända något igen. Även om jag inte ser fram emot att äta Provera igen. Mår ju betydligt sämre av dem än av Pergotime.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 15:57:22 följande:

Verkar som våran graviditet tog slut idag :( började igår med rosa flytningar och i morse kom det färskt rött blod! Fortsatt hela dagen och mensvärk x3 i smärta ! Så jag antar att det är slut! Vad gör man nu?

BF 2016-05-14
    Åh så ledsen för din skull! Vet ju precis hur det känns. Låter ju tyvärr precis som jag fick. Men behöver ju inte betyda att det går lika illa för dig. Hur långt gången är du?

Jag tog ju kontakt med min läkare på kvinnokliniken som jag går och fick komma och göra vul. Nu är det ju helg så är väl jourmottagningen för gyn som är öppen så hör med 1177 vad de tycker. Med tanke på att du har ont också kan det ju vara bra och kolla hur det ser ut.

Stora styrkekramar till dig!!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 19:03:23 följande:

5+6 idag.. Nu har jag inte ont längre, och knappt nåt blod.. Tänkte ringa 1177 sen o höra! Tack för din omtanke!!

BF 2016-05-14
    Skönt att höra att det avtagit igen. Tycker ändå du ska få det kollat så du kan känna dig lugn. Hör med 1177 vad de tycker men kan kanske vänta till måndag då så du kan ringa din egen gyn. Håller alla tummar för att det inte börjar igen.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-19 19:31:27 följande:

Ja jag vill se så allt är ute och få klartecken att köra nästa kur så snart det är möjligt!

Hur länge blödde du? Och vilken vecka fick du?

BF 2016-05-14
    Behöver ju inte vara kört om du bara blött en dag.

Jag blödde som en vanlig mens som höll i sig 6 dagar. De första var det väldigt mycket och en hel del slemmiga klumpar (ni får ursäkta äckliga detaljer). Jag hade ju bara passerat bim med ett par dagar så tror jag var på 4+3
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2015-09-19 20:49:15 följande:

Men va tråkigt november!! Jag fick inget + denna månaden utan mensen kom på bim -2 så måste ring in till gyn å be dem skriva ut mer pergo åt mig... har bara 1 kvar å behöver ju dubbel :) lite stressigt då jag ska börja med de på måndag å kan ju ej ringa in innan måndag... så får väl börja på tisdag ist :)

Tråkigt att mensen kom. Om du får receptet på måndag så kan du ju börja ta på kvällen. Jag tar alltid mina på kvällen. Enligt min läkare spelar det ingen roll när på dygnet man tar dem bara det är ungefär samma tid varje dag. Jag tar mina på kvällen eftersom jag fick så mycket biverkningar med illamående min första omgång med Provera. Fick då tips om att ta dem på kvällen då illamåendet kom ett par timmar efter tabletten, när det sen blev dags för pergotime frågade jag om jag inte kunde göra likadant och det var helt ok.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime