Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Har lite känningar kring vänster äggstock idag och en del flytningar så kanske kanske äl kan vara på gång iaf. Blir spännande och se om ältest blir positivt ikväll. Fick till lite mys igår iaf så får väl fortsätta med varannan dag.

• Solrosen 83

Negativt äl-test nu på kvällen så verkar inte vara äl på gång än iaf. Får väl testa imorgon igen om känningarna fortsätter. Känns inte allt för hoppfullt.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-16 16:50:11 följande:

vet inte alls när bim är . men troligen måndag om jag ska räkna missfallet som en mens.. inga som helst känningar. har inga gravtest hemma. väntar till måndag och köper ett test då.. visar det neg så drar jag igång med primolut på tisdag.

känner mig lite fjantig, men jag har nästan inställningen att det inte kommer bli någon 2:a.. har gett upp lite, fastän att det bara har gått ett halvår. men ni hajar, det är ju så segt. andra blir gravida av att titta på en karl, och vissa får kämpa flera år. :(  

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Förstår din frustration och uppgivenhet. Men försök se det positivt att du faktiskt blev gravid förra cykeln så visst går det även om just det inte ville stanna kvar. Stora styrkekramar!
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-19 08:38:24 följande:

Hej!
    En liten fråga: Gör ni vul på varje cykel när ni äter Pergotime?

Ja jag gör vul varje omgång. Enligt min läkare var de tvungna och göra det så jag får veta om flera är på gång eller inte så vi vet om risken med flerbörd.
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-19 11:13:52 följande:
    Tack för svar. Vilken dag gör ni vul?

Hur går det för dig?
    Jag gör runt cd 14 då min äl efter pergo brukar komma först runt cd 20. Så vi har inte sett någon mening med att göra det tidigare.

Inga känningar alls att något är på gång så väntar bara in torsdagen och proverastart nu.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-19 19:39:45 följande:

stickningar i brösten, lite öm. har haft molvärk i magen i morse. bim borde vara idag eller i morgon beroende på hur jag ska räkna. beställt tester ikväll så borde få dem på onsdag. testar då, visar det neg så kör vi primolut och pergokur nr 3. 

Håller tummarna att testet visar positivt.

Annars får vi följas åt genom primolut/provera behandling och ny pergo med tanke på att jag börjar med provera på torsdag.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-19 19:39:45 följande:

stickningar i brösten, lite öm. har haft molvärk i magen i morse. bim borde vara idag eller i morgon beroende på hur jag ska räkna. beställt tester ikväll så borde få dem på onsdag. testar då, visar det neg så kör vi primolut och pergokur nr 3. 

Hur har det gått för dig? Testat än?
  • Solrosen 83

Inga tecken på äl här så tog första Proveran igår kväll enligt läkarens plan på cd 16. Molat och spänt lite till och från sista dagarna men väldigt svaga äl test så nu kör jag enligt vad läkaren sa så kommer förhoppningsvis en mens här om ca 10 dagar så jag kan börja om med en ny pergokur sen vid rätt tid som förhoppningsvis kan fungera bättre.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-25 18:08:32 följande:

Inget pos gravtest så hoppade på primoluten i fredags. Hoppas på plus i nov. Om allt infaller som planerat så kan jag bli gravid och få ägglossning exakt samma dag som med sonen ! ;) kanske för med sig tur!

Ja nu får vi verkligen hoppas på plus i november.

Hade ju vart lite lustigt om det blev äl på exakt samma dag denna gången. Måste ju föra tur med sig i så fall.

Vår dotter är född i slutet på november så hoppas det betyder att november är vår månad.

Ätit 4:e Proveran idag och än så länge inte märkt av några biverkningar denna kuren vilket är väldigt skönt. Vill bara att dagarna ska gå snabbt nu så mensen kommer snart.
  • Solrosen 83

Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime