Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile skrev 2015-09-19 20:33:02 följande:

Ok! Mitt har oxå varit blodblandat slem emellanåt! En liten koagel bara. Pratat med rådgivningen nu och hon tyckte jag skulle kontakta gynkliniken på måndag. Kommer definitivt vilja göra ett vul. Trodde man typ störtblödde vid MF.

Så jag avvaktar till måndag och hoppas jag går komma i veckan! Det jobbiga är att jag har 13 mil enkel resa till Gyn.. :/ och inte det lättaste att komma ifrån jobbet då jag är egenföretagare.

BF 2016-05-14
    Det trodde jag också man gjorde. I mitt fall var det ju egentligen bara en något försenad mens så hade jag inte haft stenkoll på cykeln och när äl var hade jag antagligen inte hunnit inse att jag var gravid. Med tanke på positiva test så måste ju befruktning skett men det sen inte fäst ordentligt eller stötts bort.

Vad jobbigt med så långt till gyn. Jag har gyn 5 min hemifrån men jobbar 4 mil bort så krävs lite planering och pusslande ändå. Vid mitt mf fick jag tid bara någon timme senare så fick åka från jobbet. Sen blev det och stanna hemma sjuk resten av dagen efter det negativa beskedet.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-09-21 21:56:48 följande:

Avvaktar en månad innan nästa kur ska påbörjas! Lång månad detta kommer bli ! :/ men det är bara att bryta ihop och komma igen!

Jag fick äl dag 15 med första barnet. Och äl dag 19-21 nu på andra försöket med andra barnet. Men fick tyvärr missfall!

BF 2016-05-14
    Nej vad tråkigt att höra att du fått mf konstaterat du också! Fick du tid för undersökning direkt när du ringde?

Tillåt dig själv nu och vara ledsen så får ni se framåt sen om ett tag och ge er på nya försök.

Även om det känns fruktansvärt när man är mitt uppe i det så finns det ju trots allt en anledning till att graviditeten inte stannar kvar utan något var troligen fel på fostret som gjorde att det inte kunde utvecklas som det skulle.

Förstår så väl din känsla av att det är evigheter till nästa "riktiga" försök med pergo. Dock kan du ju ha tur och få äl spontant nu efter graviditeten. Ska ju tydligen kunna trigga igång kroppen igen om man fått mf. Fungerade ju dock inte för mig.

Stora styrkekramar till dig! Och du ska veta att vi finns här om du behöver skriva av dig
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-09-21 11:20:45 följande:

Hej!

Jag har följt tråden ett tag nu. Jag har tagit min andra tablett pergotime imorse. Jag känner inga biverkningar, blir lite orolig att inget händer. Brukar ni känna mycket? Detta är första gången jag tar pergotime. Jag fick missfall i vecka 20 i mars och sedan dess har inget hänt så nu har gynekologen skrivit ut pergotime. 

Hur snart efter pergotime fick ni ägglossing? 

Välkomnen hit!

Vad jobbigt med mf så sent i gravititeten.

Tycker inte du ska oroa dig att du inte känner något efter 2 dagar. Ibland har jag känt av mycket i magen och ibland nästan inget och framförallt inte så tidigt. Min äl brukar komma runt cd 20 med pergotime så den kommer alltid sent. Har för mig att jag läste när jag började förra gången 2012 att äl ofta kan komma något senare än vanligt när man tar pergotime men vet inte om det är helt korrekt.
  • Solrosen 83
    misssunlight skrev 2015-09-21 22:43:40 följande:

Hej, ny här!

Har just vart hos läkaren idag o h fått OK för umgänge efter att tagit pergotime gör första gången. Vi har försökt få ett syskon sedan 2012 och påbörjade utredning i januari i år men allt ser bra ut förutom att jag sällan har ÄL men idag fick vi alltså utslag på Stickan o goda nyheter hos läkaren. En blåsa på 18 mm fanns där .

Vore kul att få haka på er här

Välkommen hit du också!

Spännande med äl på gång.
  • Solrosen 83

3 dygn nu sen jag tog sista Proveran och inte minsta antydning till att mensen är på väg. När man väl vill att mensen ska komma så dröjer den så klart!

• Solrosen 83
    Maräng87 skrev 2015-10-01 09:48:54 följande:

Jag har precis plussat på min första kur!

Stort grattis!!!
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-01 12:05:31 följande:
    Usch vad jobbigt. Hoppas den har kommit nu.
    Nix inte minsta antydan till mens än trots att det gått 7 dygn sen sista tabletten av Provera. Har mailat min läkare idag och frågat hur länge jag ska vänta innan vi gör något annat. Hoppas hon svarar i morgon då hon brukar höra av sig senast dagen efter om hon bara är på plats. Ingen mensvärk eller andra symptom på att mensen är på gång nu heller. Tog ett gravtest för säkerhetsskull i morse men det var negativt precis som jag trodde med tanke på ingen äl.

Kommer den inte nu imorgon får den gärna vänta till efter helgen så inte min äl sammanfaller med att jag är bortrest 23-26 okt vilket ser illa ut nu då jag brukar få äl runt cd 20. Men vi får väl se vad som händer och tar nog en kur pergo iaf och hoppas på att det stämmer med datumen och funkar trots allt. Vet ju aldrig om äl kommer tidigare eller senare denna gång.
  • Solrosen 83
    misssunlight skrev 2015-10-02 01:12:57 följande:

Åh, pepp pepp ... Hur deppiga blir ni andra när mensen kommer o man än en gång inte lyckats ????. fast man egentligen inte vill hoppas för mkt så gör man ju det undermedvetet... Skit jobbigt.

Hur många ggr har ni andra ätit Pt? Hur funderar ni på ytligare ett steg... Alltså ivf?

Ja visst känns det tungt precis när mensen kommer. Men för min del ser jag det som att med tanke på min pco och att jag inte har äl själv så är de äl jag fått med pergotime de enda "riktiga" försök vi gjort och med tanke på att vi nu ska börja tredje omgången är det ju egentligen inte mkt med tanke på den tid det generellt tar även om man har egen äl.

Jag har alltså ätit 2 kurer nu i år. Med dottern tog det sig på tredje kuren 2013. Har inte tänkt vidare på ivf än. Vårt problem är ju att jag inte får äl så det hjälper ju pergo mig med så hoppas vi får försöka ett tag till med det. Med tanke på att vi redan har en dotter får vi ju bekosta ivf själva.
  • Solrosen 83

Fått svar från min läkare idag och jag skulle ta ett gravtest till för säkerhetsskull och om det också var negativt kunde jag börja med pergo direkt. Så plötsligt blir det som om jag är på cd 5 istället för att invänta mensen. Funderar dock på att vänta till imorgon istället så stämmer det bättre med dag för vul. Gör det på cd 14 och börjar jag idag blir det på en söndag. Men egentligen borde det ju inte spela någon roll om jag gör det på cd 15 istället med tanke på att äl alltid brukar bli runt cd 20.

• Solrosen 83

Självklart bara för att jag tog ett nytt gravtest nu och tänkte börja med pergon ikväll eller i morgon kom det lite blodblandade flytningar! Så nu får jag väl snällt vänta och se om mensen drar igång här idag eller imorgon istället. Suck!!! Varför kan min kropp inte göra som jag vill...

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime