Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

misssunlight skrev 2015-10-03 00:54:26 följande:

[quote=75827096][quote-nick]Majamy skrev 2015-10-02 17:31:40 följande:[/quote-nick]

Jag har blivit jättedeppad när det inte går. Även om jag försöker hålla peppen bryter jag ihop ibland.

Men du har väl snart bim. Hoppas du får ett stort plus.

[/quotes]

Tyvärr kommit lite blodblandad flytning idag o ett tydligt minus på Stickan. hade BIM igår... Sjukt jobbigt. Tänkte för mig själv att jag ska INTE testa än eftersom jag såg flytningarna, men så är man ju korkad o skjuter sig själv i foten och tar testet iaf, vilket sänker en totalt. Får köra på en omgång till med Pergo och ÄL stickor helt enkelt ....

Vad tråkigt med minus. Hoppas du snart kan känna dig peppad och köra igång med nästa omgång.
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-02 17:29:24 följande:
    Usch vad jobbigt. Men bättre med mens nu än när du hade börjat äta tabletterna.
    Jo det är sant. Tyvärr har det dock inte kommit det minsta mer blod än. Hade rejält ont på ena sidan nere vid livmodern i morse men inte alls som min vanliga mensvärk så vet inte vad som händer.

Vet inte alls hur jag ska göra nu. Om jag ska vänta lite till eller om jag ska börja med pergo ikväll om det inte händer mer under dagen.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-02 19:48:13 följande:

jag går och väntar och avvaktar på spontan ägglossning. cd 14 idag och inga känningar. sist fick jag äl på cd 19-20 med pergohjälp. Så jag tror inte jag får någon ägglossning utan pergon.

Varför skulle jag få missfall för? :( hade graviditeten fortsatt hade jag varit 8+0 i morgon. 

Men har ändå släppt det som hände, siktar framåt. Men ibland kommer det över en..

Håller tummarna för er alla! KramGlad

Mf v. 5+6
    Håller alla tummar att det blir äl spontant för dig. Förstår din frustration över att bara gå och vänta. Finns inget värre.

Jag vill inte ens tänka på hur långt gången jag skulle ha varit nu om jag inte hade fått mitt mf. Har en kollega som jag tror måste vara gravid då hon har haft seabands mot illamående senaste veckorna. Har inte sagt något men då jag själv använde sådana när jag var gravid med dottern så kände jag direkt igen dem. Misstänker att hon ska ha ungefär då jag skulle ha haft i slutet på april så känns lite småjobbigt att veta att jag kommer bli påmind hela tiden genom henne. Så hoppas verkligen det snart tar sig för mig igen.
  • Solrosen 83

Bestämde mig för att börja med pergo idag iaf så nu är första tabletten tagen. Kändes lika bra då mensen inte verkar vara på gång ändå. Bara att hoppas att det fungerar med pergo denna cykel ändå och att slemhinnan inte blir helt fel pga ingen blödning nu efter Proveran. VUL får visa hur det ser ut den 12/10.

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-10-05 17:50:25 följande:

har kanske ägglossningskänningar. lite molvärk i magen och småöm i brösten. men vågar inte hoppas. cd 17 idag. borde kanske vänta till cd 30-35 iaf innan jag testar och annars dra igång med primoluten igen.. åh varför ska allt bli så uttaget för? :/ 

Spännande! Håller tummarna stenhårt att äl är på g för dig.
  • Solrosen 83

Tagit 4 av min pergo nu och idag verkar mensen dra igång. Haft lite blodiga flytningar innan men nu är det mer. Ingen aning hur det påverkar nu men får väl helt enkelt vänta och se vad läkaren säger på tisdag vid vul.

• Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-07 09:08:24 följande:

Hej!

Har ni haft två ägglossningar i samma cykel? Idag tog jag ägglossningstest för jag tycker mig haft lite sådana känningar och fick en blinkande gubbe. 
    Jag var på vul förra veckan och då enligt läkaren och tester hade jag ägglossning på onsdagen. 
    Vad säger ni? 

Aldrig haft mer än en äl per cykel. Om du verkligen hade äl förra veckan så borde det inte komma igen så snart.

En möjlighet är ju att du är gravid då ägglossningstest kan ge utslag då också då de inte kan skilja på de två olika hormonen.
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-07 17:01:17 följande:
    Det vore ju fantastiskt men det vågar jag inte hoppas på.

När var det du skulle på vul?
    Inte förrän på tisdag så är ett tag kvar. Dags för sista pergotabletten här om en stund så får vi se vad som händer i kroppen.

Blöder fortfarande som en mens men inte riktigt lika mycket som jag brukat vid mens de senaste åren. Hoppas verkligen inte det påverkar att det ska bli äl av pergon.
  • Solrosen 83

Tyvärr har min kropp hamnat helt ur fas här efter mf och utebliven mens efter Proverakuren och att den sen kom mitt under pergokuren.

Var på vul idag men syntes inget som var på gång vilket ju inte var så troligt med tanke på mensen som precis försvann i söndags. Läkaren visste inte riktigt hur vi skulle göra och pratade först om en ny pergokur nu direkt men såg sen någon på vänste äggstock som var 17 mm som kan vara en äggblåsa men den är ju egentligen för stor för den här tiden för mig. Kan också vara något som är kvar från förra cykeln. Med tanke på det ville hon inte stimulera mig direkt utan jag ska äta Provera igen med start cd 16. Enligt så jag räknat utifrån pergostart så var det cd 15 idag men nu blir det att räkna utifrån när mensen började så då blir det bara cd 7 idag. Skulle det mot förmodan vara äl på gång borde det ju bli snart så vi får väl se till och få till det här nu närmsta dagarna ändå men varken jag eller läkaren tror riktigt på det.

Nu får vi bara hålla tummarna att min kropp kommer i fas igen så vi kan få försöka igen. Känns ju trist med ännu mer väntan när man längtar så efter en liten till.

Fungerar inte proveran igen skulle jag äta en kur till direkt så det inte blir som nu är mensen kommer helt fel igen. Fungerar det inte vid nästa pergokur skulle vi testa och öka dosen sen.

• Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-10-12 15:09:16 följande:

Gjorde precis ett test och fick negativt. Jag blir så ledsen och frustrerad. Varför kan det inte fungera? Vad ska vi göra för att få det att fungera?

Nej vad trist!

Önskar jag kunde svara på vad man ska göra för att lyckas.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime