• Anonym (HON)

SLUTA SÄG HEN!

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Hen är en HÖNA. Hen = könslös skuggfigur från Sverige.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 11:59
    Vill tillägga att "hen" är ett passande ord inom tex brottsmål, myndigheter, hbtq (om dom själva vill det) och liknande men "henna" grannar, personen bakom kassan på ICA, vikarien, läraren, handledaren osv. Varför sträva efter att göra folk könslösa?
    "Jag mötte grannen på innegården idag, hen frågade hur du mådde" - det gillar jag inte. Varför censurera en person på det sättet?

Detta är vad jag tycker personligen och det är inget seriöst hat mot ordet, okej? Men alla får ju såklart tycka vad DOM vill men JAG gillar inte hen i onödan iaf och hoppas det bara används där det gör riktig nytta som de exempel jag gav i början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 12:00
    En sak till: Att hen är en höna är med lite humor, ok? Det är inget man måste ifrågasätta på blodigt allvar utan jag syftar på att ordet låter larvigt överlag. Så lämna gärna hönan i ladan och gå vidare på den punkten, tack!
  • Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!
  • Sarakechi
    taquine skrev 2015-04-30 15:44:46 följande:

Det mest löjliga med detta hen att det alltid slutar på samma sätt. Ivarje fall här på FL , ts börjar alltid så bra typ " Hen var dålig i magen så jag bestämde hen skulle vara hemma från dagis och då blev hen arg på mig och sa att hen visst ville gå dit , ok då får väl hen gå dit, så jag slängde på honom kläderna och gick dit"  Detta hen glöms alltid av i någon mening smile2.gif  , tramsigt  fjantord är det  enligt min mening .

Ja, har sett det med, lönt, vem fan bryr sig om ungen är flicka eller pojke.
  • Anonym (V)
    Anonym (Kuckeliku) skrev 2015-04-30 16:27:30 följande:
    Nu svarade du helt uppåt väggarna.

Det var inte jag som påstod allt det där du citerar.
    Det var du som citerade mig och fortsatte den diskussionen. Vad ville du ha sagt med det du skrev då?
  • Anonym (01)
    Anonym (HON) skrev 2015-04-30 15:13:29 följande:

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Sverige verkar ju vara ett land som vill ha köns lösa varelser som ska yra runt.

Kan förstå att man använder ordet "hen" då man inte vet vad könet är, det är helt ok tycker jag eller då man inte vill avslöja vad det är för kön vid någon fråga , som någon här i forumet sa, helt ok också tycker jag, men vi ska komma ihåg att vi ska vara rädda om oss själva och vad vi är för kön och dessutom vara stolta över att antingen vara "HON" eller "HAN", för det är det vi är skapta för , tacka för det !!!
    Vi ska vara stolta över att vara välskapta människor
  • fluu

h*n = exakt samma sak som hen så....

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nej.)

Aldrig att jag slutar. Främst för att i de flesta situationer spelar könet ingen som helst roll.
    och för det andra blir jag road av att vissa blir så irriterade på att de inte vet könet på en person, vi skulle ju aldrig ha inlägg om "Hönan hen" inne på psykisk ohälsa annars. Skrattande
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (01) skrev 2015-04-30 18:16:47 följande:
    Sverige verkar ju vara ett land som vill ha köns lösa varelser som ska yra runt.

Kan förstå att man använder ordet "hen" då man inte vet vad könet är, det är helt ok tycker jag eller då man inte vill avslöja vad det är för kön vid någon fråga , som någon här i forumet sa, helt ok också tycker jag, men vi ska komma ihåg att vi ska vara rädda om oss själva och vad vi är för kön och dessutom vara stolta över att antingen vara "HON" eller "HAN", för det är det vi är skapta för , tacka för det !!!
    Vi ska vara stolta över att vara välskapta människor
    Tror du seriöst att folk blir osäkra på sin könsidentitet bara för att ordet hen finns? Ordet JAG är varken hon eller han.. vad tycker du om det ordet? och du som är så noggrann med att vi ska va rädda om våra kön, men själv utmärker du dig inte med dit kön i ditt inlägg. intressant 01..
  • Anonym (bajsa på dig)
    Anonym (HON) skrev 2015-04-30 15:23:24 följande:
    Känsligt eller?

Här är lite exempel: HON, HAN, h*n, DEN, PERSONEN.
    Inte det minsta känsligt på det sättet som du menar. Men idioter provocerar, så är det ju. 
  • Gert

Hen är till för lata människor som inte orkar skriva han eller hon, och för ultrafeminister som vill sudda ut varenda liten könsskillnad mellan män och kvinnor. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Elaaunna

Jag är en hon! Kommer aldrig att använda ordet pga låter inte fint helt enkelt!

Andra som använder det skiter jag i! Jag bryr mig inte om någon är han eller hon i en konv. Det spelar ingen roll!

• Alana

Amen! Glad
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!