• Anonym (01)

SLUTA SÄG HEN!

Anonym (HON) skrev 2015-04-30 15:13:29 följande:

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Hen är en HÖNA. Hen = könslös skuggfigur från Sverige.

Sverige verkar ju vara ett land som vill ha köns lösa varelser som ska yra runt.

Kan förstå att man använder ordet "hen" då man inte vet vad könet är, det är helt ok tycker jag eller då man inte vill avslöja vad det är för kön vid någon fråga , som någon här i forumet sa, helt ok också tycker jag, men vi ska komma ihåg att vi ska vara rädda om oss själva och vad vi är för kön och dessutom vara stolta över att antingen vara "HON" eller "HAN", för det är det vi är skapta för , tacka för det !!!
    Vi ska vara stolta över att vara välskapta människor
  • Anonym (01)
    Anonym (Nej.) skrev 2015-04-30 18:30:54 följande:
    Tror du seriöst att folk blir osäkra på sin könsidentitet bara för att ordet hen finns? Ordet JAG är varken hon eller han.. vad tycker du om det ordet? och du som är så noggrann med att vi ska va rädda om våra kön, men själv utmärker du dig inte med dit kön i ditt inlägg. intressant 01..
    Jag tror inte  att folk är osäkra (tro får man göra någon annanstans), utan dem är VERKLIGEN osäkra och så är det!! 
    Och som jag klargjorde tydligt i förra inlägget så sa jag både positiva och negativa delar gällande användandet av ordet "hen".
    Att sedan använda ordet jag är helt ok och har  inget med ordet "hen" att göra.

Att jag sedan inte utmärker mig med vilket kön jag har hör inte till hit, detta är ett forum och man får antigen vara anonym eller ej, det är en valfrihet det förstår du, det betyder inte att man inte ska värna om sitt kön, det är helt två olika saker förstår du !!
    Det ska man ha respekt för !!!!

Förresten du utmärker inte heller dig som jag kan se, och för min del är det helt ok, att du inte gör, så kommentera gärna innehållen på inläggen på detta forum istället för att rabbla om saker som inte hör till saken eller rättare sagt oviktiga grejer !!!
  • Anonym (01)
    Ascendere skrev 2015-05-01 21:15:30 följande:

Ja, ordet "hen" kan vara en praktisk konstruktion när behov finnes av att utrycka en godtycklig människa av okänt kön, dvs man pratar inte om en specifik person.

Att däremot säga "hen" om en specifik person för att understryka att könet inte har betydelse är enbart fånigt.

Om nu någon tror att ordet "hen" kan göra någon som helst skillnad för jämmställdheten så får ni gärna förklara varför till exempel Kina eller Finland som haft denna språkliga konstruktion i hundratals eller tusentals år inte är de mest jämställda länderna i världen...

Mycket bra skrivet !! Flört
  • Anonym (01)
    Har gjort det skrev 2015-05-02 00:59:29 följande:

Alltså, om man försöker ersätta han och hon med hen är man dum i huvet

Om man däremot använder hen när könet är okänt, tex: "Det ska börja en ny person, hen ska sitta här" så ser jag inga problem med det.

Håller med dig , helt riktigt Glad
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!