Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

halo83 skrev 2015-05-18 19:36:12 följande:

Jag är på dag 9... Känner av stickningar i magen så nåt borde ju va på g.. Ska ha äl på onsdag. Kan det komma ett positivt bara pang bom ? För det ser ju inte ut å bli nån stegring än...

På onsdag redan..!? På dag 11? Det var tidigt, måste jag säga! Har du väldigt kort cykel, eller? Ja, enligt min erfarenhet kan det gå från ganska svagt till nästan positivt på ett dygn, för att sen dagen därpå vara helt positivt.
  • Symetrical
    milla741 skrev 2015-05-18 19:42:01 följande:

phpKwk03d04571.jpg

Men kolla här då på kvällskvisten ????

Åh, så kul! Stort grattis! Du som var rädd att det var "för sent"!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-18 20:24:09 följande:

Jisses vad man halkar efter här i tråden. Haha!

Jag proppar i mig vitaminer, Aco Kvinna. Sen ska jag nog börja med rosenrot också. Mannen min tar inga vitaminer och dylikt (äter bra kost, röker inte osv). Utöver vitaminerna så försöker jag tänka på att äta bra kost jag med, mycket grönsaker osv.

Grattis till plusset milla741! :)

halo83, mina stickor ser likadana ut :(

Dagens sticka... :'(

phpqI0rkQ58213.jpg

Lider med dig. Sååå drygt. Skit är vad det är. Skit i kubik. Blir så frustrerad å dina vägnar att jag går och lägger mig och sover nu (kan ev ha lite att göra med progesterallkrämens komainducerande verkan också... Är något oklart...) Godnatt
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-18 21:04:51 följande:
    Jag vet tyvärr inte. Min senaste menscykel var 58dagar lång. Jag hade senaste mensen 30/4, och räknade efter det att ha ÄL 14/5 men det blev inget... Så nu har jag ställt om menscykeln i en app som säger att ÄL kan ske runt 13/6 (om nästa cykel blir 58dar lång den med). Nu förlitar jag mig inte på appen men har siktet inställt på juni just nu.

Börjat tempandet med NaturalCycles också men utan basaltermometern, får hem den nu i veckan nångång (använder "vanlig" febertermometer så länge).
    Symetrical skrev 2015-05-18 20:49:53 följande:

Lider med dig. Sååå drygt. Skit är vad det är. Skit i kubik. Blir så frustrerad å dina vägnar att jag går och lägger mig och sover nu (kan ev ha lite att göra med progesterallkrämens komainducerande verkan också... Är något oklart...) Godnatt

Ja shitty shit som jag brukar säga :( är så otålig! Just nu börjar jag snart hurra att juni närmar sig och en eventuell ÄL med den..hoho hurraa... :p

Ah vad gör progesterallkräm för nåt?

Ska sova jag med snart. Sjukt trött i huvudet efter en lång arbetsdag. Jobbar med barn (hurraa våra trotsiga men goa ungar, och deras minimala, söta bebissyskon. Man längtar inte mindre direkt om man säger så). Sov gott <3
    Förstår att det inte stillar suget direkt! Min storebror fick barn för ett par månader sedan. Har inte heller en motverkande effekt på bebissuget direkt!

Progesterall är progesteronkräm som förhoppningsvis skall råda bot på min korta lutealfas. Än så länge har det inte funkat (är på tredje cykeln jag använder den nu), men känner att det är värt att smörja på om ifall att. Sen har jag även läst att den krämen kan minska risken för väldigt tidiga missfall. Sådana som sker för att kroppen har ett underskott på progesteron, snarare än att det är något fuffens med själva ägget. Med andra ord har jag inget att förlora på det.
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-19 07:28:28 följande:

Fick positivt utslag på ältest söndag kväll. Men har inte haft någon temphöjning ännu?? Hela förra veckan låg jag på 36,3, men så glömde jag tempen hemma när vi åkte bort i helgen så lördag o söndag blev det ingen tempning. Men igår låg jag som vanligt på 36,3.

Imorse när jag testade så låg jag på 36,4 men när jag testade igen tio min senare (låg fortfarande kvar i sängen) så hade jag gått ner till 36,3 igen... Haft molvärk sedan i söndags.. Jag tempar även igårkväll (vill ha koll på kvällstempen också) och då var den lägre än vanligt, låg på samma som morgonen 36,3...

Kan jag ha haft en temporär tempdipp bara på eftermiddagen? Börjar tro att jag inte haft någon äl alls denna månaden...Men konstigt eftersom jag har molvärk och haft positivt ältest... :S hur ska jag tänka?

Jag skulle tippa på att ägget (förhoppningsvis) släppte igår eftermiddag/kväll och därför du inte fick någon direkt tempökning idag. Brukar ju ta 1-2 dygn efter det att ägget släppt tills dess att tempen höjs. Har tydligen att göra med hur fort progesteronnivåerna höjs i kroppen.

Med andra ord hoppas jag på tempökning för dig imorgon bitti!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-19 09:23:45 följande:

Mina experter, är dagens lilla tempökning tillräcklig tro? phpzFIqhA09636.jpg

Jag tror absolut att den kan vara tillräcklig! Återstår att se om den går upp ytterligare imorgon! När kom vi fram till att din äl skedde? I söndags eller?
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-19 10:04:48 följande:
    Tack! Det är så skönt att få prata av sig och ställa frågor. Man blir så låst i sina egna tankar ju!

Hoppas det blir temphöjning imorgon. Men hur förklarar man då att jag inte haft någon dipp? :S
    Äl-dipp är absolut inget måste att ha. Fick inte jag heller direkt den här månaden. Kan ha varit att den kom där igårkväll bara, varför den inte syntes så tydligt på morgonmätningen.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-19 09:48:28 följande:

fortfarande neg äl tester ...förstår inte, vad är stickningarna i magen om inte äl är på g?? borde ju ha äl i morgon..

Var det lila svagt idag som igår? Du kanske får äl några dagar senare den här månaden. Det är ovanligt med en lutealfas som är längre än 16 dagar, så det kanske var en tillfällighet förra cykeln..? Jag får jämt stickningar i äggstockarna minst en vecka innan det övergår till riktig äl-smärta och ägget sen släpper. Håller tummarna för att det blir starkare snart!
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-19 10:57:15 följande:
    Okej va skönt att höra! Trodde man var tvungen att ha det!! Men så konstigt att cykeln är annorlunda än förra månaden. Ligger 0.5 grad högre totalt än förra månaden, genom hela cykeln!
    Ja, kroppen kan verkligen spöka med en ibland. Lite som om den vill poängtera att "mig ska du då rakt inte tro att du ska förstå dig på!"
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-19 11:45:10 följande:
    Hoppas det! Den får gärna öka ännu mer i morgon. Haha japp, i söndags! :) Äl-testerna var negativa i går.
    Håller tummarna för det!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni