Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

mikamon skrev 2015-05-17 12:14:06 följande:

Grattis debbie85! :) och välkommen Nystjärna. Vi är ett härligt gäng här <3

Snarare inte riktigt kloka!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-17 12:25:14 följande:

Ja jag får hoppas att det är så.. Fyller år sen 25:e så vill gärna ha äl innan dess ..vore ju en toppenpersonal från min man att placera en bebis i magen haha

Minst sagt en bra present!

Själv har jag redan börjat få mensvärk. Mög! Hade inte förvånat mig om lutealfasen blir rekordkort den här månaden, med tanke på att äl kom på dag 44. Känns som att slemhinnan är bra sugen på att ta sitt pick och pack och dra nu!
  • Symetrical
    natlin skrev 2015-05-17 12:54:10 följande:

Mina emojis blev visst frågetecken :/ :)

Mm. Förbannade fl som bojkottar emojis. Varför liksom...!!??!?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-17 16:05:20 följande:
    Haha!! :D

Alltså jag satt och verkligen fulgrät (tyst...så tyst det gick) i badkaret imorse. Tyckte jag kände molvärk i tjejmagen så jag tog ett ältest. Ingen jäkla stegring alls. Yttepytte rosa linje så jag börjar tro att jag

1. Missat ÄL (då jag fick ganska starkt test samma dag som soofa, minns inte vilken dag jag la upp testet). Har dock inte haft några andra symptom på ev ÄL

2. Att min kropp är helt bananas och bara retas med mig

3. Att jag har slut på ägg. Ingen äggproduktion här inte. Ingen värphöna nej.

Så ja. Efter testet så fixade jag mig ett varmt bad och lät tårarna rinna. Jag var som en öppen kran, vattenfall. Efter det kändes det så skönt ändå, men man blir så himla ledsen. Nu kan ju ÄL komma närsomhelst, det är bara det att man vet inte när och det tär på en.

Om jag nu har en lång menscykel, som jag verkar ha, hur ska jag kunna räkna ut nästa ÄL? Min senaste menscykel var på ca 58(!!) dagar. Idag är jag inne på CD18.
    Förstår precis din frustration. Det är på ren svenska RÖV! Sjukt drygt att vänta så länge. Min äl kom ju på dag 44 den här cykeln. Tror att ett ägg försökte släppa på typ dag 29, för då hade jag ganska tydligt äl-test. Blev dock aldrig positivt och jag hade inte något äl-sekret (vilket jag alltid har) och ingen tempökning heller. Tog ytterligare 2 veckor innan den lille jäveln ville släppa!

Nu har jag dock redan börjar få pms och mensvärk på äl+4, så skulle inte förvåna mig om jag får rekordkort lutealfas...
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-17 16:43:03 följande:
    Haha..alltså förlåt.. Nu sitter jag och skrattar ut tårar istället.. Sista meningen var så himla rolig att läsa :'D Fy vad jobbigt dock! När var det du hade ÄL?
    Aniroma skrev 2015-05-17 16:36:21 följande:

Då var det nog så, ska du se, att äl inte har kommit ännu! Fortsätt testa så ska du se att det dyker upp! Ett tips är att börja på rosenrot, efamol eller bidrottningsgele som man kan köpa på hälsokosten. Det ska stimulera hormonerna och korta cykeln för de som har långa cykler. Jag är inne på min första kur nu och tyckte mig de en liten stegring på ältestet igår så hoppas att det funkar :)

Och ja, man får gråta! Även fast det är jobbigt så är det bra för både kropp o knopp att få gråta av sig ibland! Det rensar en del känslor! :) och sen kan man komma in här och skriva av sig de resterande känslorna ;) stor kram till dig!

Tack för tipset. Det ska jag kolla upp! Spelar det nån roll när man börjar med rosenrot t ex?

Ja. Faktiskt ganska skönt. Enda som är jobbigt är att bli sådär ledsen. Jag gråter förvisso när jag är glad och arg också. Lite Anna Book-vibbar men hon är nästan värre :D Haha!
    Det är rätta takter det, Anna!

Är på äl +4. Pretty pathetic!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-17 16:48:37 följande:
    Vilken himla otur vi har! Jag brukar ha 14dagar mellan ÄL och mens, när väl ÄL varit.

Har du fått nån blödning?
    Nej, ingen blödning än och tappen är fortfarande stängd, men brukar känna av lite mensvärk ett par dagar innan den väl sätter igång. Med andra ord inget gott tecken!

Skönt att du i alla fall har en normal lutealfas.
  • Symetrical
    CissiJissi skrev 2015-05-17 17:33:10 följande:

Hoppas jag får hoppa in här!!:)

Tänkte inte försöka aktivt denna månad pga sådan sorg vid förra mens men nejdå. Allting glömt och nu känns det kul igen!

BIM 31 maj! 55:e försöket! nejdåå:p haha snart tar det sig nog!

Det är rätta takter det! Upp på hästen igen, bara!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-17 21:23:38 följande:

Har inte hängt med men ser att du har bim snart! smile1.gif testat än?? Håller tummarna!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Hej babe!

Nej, är på äl +5 idag, så aningen tidigt att testa (har bim så tidigt pga att jag bara har 6-7 dagars lutealfas, vilket uppriktigt sagt suger fet getballe!)

Började dock få som mensvärk som strålar ner i ljumskarna (framförallt på vänster sida) igår och det håller i sig idag, så är rädd att mensen är på g rekordtidigt! Fick dessutom en lite tempdipp idag också, så det bådar inte jättegott (såvida inte tempen racar upp rejält imorgon igen. Troligt. Not!)

Hur går det för dig då?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-17 22:16:13 följande:
    Det hjälper lite åtminstone mitt i den långa väntan :)

Du är fin du <3 Har en Apotea-beställning på gång. Funderar på att slänga in digitala ältest också, om mitt konto tillåter. Skaffade förresten NC idag, den säger att äl ska ske på tisdag (tydligen mycket fertil idag, haha hoho :p )

Vad olika alla appar säger?! Nu ska man ju inte lita på en app, men väldigt intressant vad olika det kan vara. (Är app-tokig. Har tre olika appar nu...haha)
    Hahaha. Ett till app-freak här! Hade som flest 5 stycken, men har nu "bara" 3 sedan ett tag tillbaka. :-P

Känns dock sådär lönt med tanke på min störda cykel. Alla stackars appar verkar helt förvirrade. Tror jag, det! Använder dem mest för att föra min symptom och sånt. Intressant att jämföra sen med föregående cykler.
  • Symetrical
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:13:37 följande:

Alltså hörrni, jag behöver lite hjälp. I lördags såg jag stegring på ältestet och igår vid 18tiden var det nästintill fullt. Vi hade sex onsdag, fredag, igår. Nu på morgonen hade ältestet minskat men jag har fortfarande samma temp som jag hade för tre dagar sedan... Jag åkte bort i helgen o glömde tempen hemma så blev ingen tempning lördag-söndag. Men tempen ligger alltså på samma som den gjorde i fredags... Jag börjar bli sjukt nojig att jag bara fått en stegring denna månaden och att äl inte har skett/kommer ske... Jag hoppas innerligt att jag får dippen imorgon o att äl då sker på onsdag... Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Nån som varit med om liknande?

Kan vara så att ägget släpper nu idag och tempen blir högre imorgon eller på onsdag. Håller tummarna för det!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni