Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

soofa skrev 2015-05-25 06:38:57 följande:

Här dippade temperaturen rejält nu på morgonen, hoppas på en implantationsdipp och att den ökar igen i morgon. :) ÄL + 8 i dag.

Håller tummarna för det!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-25 06:37:49 följande:
    Tråkigt! Men än lever hoppet! Var det en nidis så kan jag tänka mig att kroppen behöver ytterligare några dagar, sen så! :)
    I second that, linsanbelle!
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-05-25 06:54:23 följande:
    Skönt att höra ändå, att ÄL kom till slut :)

Jag har fortf molvärk nu på morgonen. Morgontempen hoppade ner till 36.18 idag. Jag tog ett ältest vid 22.30 igår innan läggdags och visst blev det mer stegring än vad jag fick flera timmar innan :) Hann inte ta bilden igår kväll så nu har testet torkat lite.. Men visst ser man stegringen? Snäppet mörkare igår.

Hoppas så för din skull att vul visar nåt trevligt! ;) phpLijyml33245.jpg
    Absolut starkare! Vem vet!? Kanske blir positivt inom ett par dagar. Än lever hoppet!
  • Symetrical
    Brinkly skrev 2015-05-26 15:05:38 följande:

Kunde inte hålla mig testad nu kl 3. Bim-7 jihoooo! Hoppas nu bara att den lilla filuren vill stanna! <3 <3

phpbtnXhm71258.jpg

Åh, stort grattis!

Vilken dag fick du äl på nu med Pergo? Jag kör letrozol nu med förhoppning att få äl tidigare än jag brukar (cd 22-44!) men vet inte riktigt hur mycket man kan förvänta sig att det skall ändras första månaden. Har du kört Pergo många ggr?
  • Symetrical
    Brinkly skrev 2015-05-26 16:02:48 följande:
    Första gången med Prego. Hade kört 7 försök utan innan. Fattade dessutom fel pch tog bara 1/dag (fast man skulle ta 2/dag)!

Skulle ha ÄL (enligt app) 19/5 men hann inte till gyn förens den 20/5 fick då sprutan och löfte om ÄL 21/5 eller 22/5. Så senare än jag brukar ha... Lycka till! Berätta gärna hur det går! Kram
    Jaha, men brukar du ha äl i vanliga fall? Tänkte eftersom du käkade Pergo nu..? Vad var det för spruta?

Jag har i princip alltid äl, men sjukt seg sådan, så hoppas att letrozol skall skynda på processen lite nu den här cykeln.

Dessutom läst att man har större chans att bli gravid när man käkar dem, så fingers crossed!

Håller tummarna att allt går vägen för dig nu!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-26 21:05:08 följande:

HAHA, kära vänner, vet ni vad?
    Mensen har lyst med sin frånvaro hela dagen idag och jag blev gladare och gladare ju längre dagen gick TILLS jag såg att min app var inställd på 27 dagar och inte 28 dagar som min cykel är. HAHAHA, så jag har alltså bim imorgon istället smile5.gif

Mensvärken sitter i, har ju varit där sedan i fredags men lite starkare igår och idag. Hoppas det inte är riktig mensvärk, det återstår att se imorgon :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Åh, så spännande! När blir det nästa test?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-27 19:25:04 följande:

Testade imorse på bim, fortfarande negativ men ingen mens än.

Hoppas hoppas! Testar nog på fre i aå fall, då är de 7 dagar efter "nidisen"

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Än är inte hoppet ute, min kära kamrat!
  • Symetrical

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

• Symetrical
    vår sommar skrev 2015-06-02 21:20:30 följande:

Håller alla fingrar och tår att det ligger en liten och växer där inne. När jag fick mitt missfall i vecka 6 så kunde de se det direkt på ultraljudet. Och jag fick verkligen mensvärken från helvete. När jag väntade min son så blöder jag två ggr i V30 och V 35 utan att det va nån fara. För här ligger han ju bredvid mej Va säger din Magkänsla?

Tack så mycket!

Jag hade en hel del mensvärk, men inte så illa att jag behövde ta någon värktablett.

Magkänslan säger gravid (kanske för att jag har växtvärk just där ) medan huvudet säger inte gravid. Gaah, blir galen på den här ovissheten!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-02 23:52:31 följande:

VAVAVA?!? nu hänger jag inte med..!!

När hade du bim? typ två veckor sedan? så det var en "fejkmens" då och du var gravid? jag hoppas verkligen inte detta är ett missfall nu, utan att det finns ett mirakel i magen, men om det är ett missfall så sägs det ju att man har lättare för att bli gravid. Håller alla tummar o tår!!!!

Ja, helt galet! Förstår att inte du hänger med när jag inte ens gör det själv!

Min "mens" måste med andra ord varit en rejäl implantationsblödning! Helt stört!

Tack goa du! Dock säger förståndet mig att det var ett missfall, även om hjärtat hoppas på det motsatta...
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni