Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

halo83 skrev 2015-05-18 07:45:19 följande:

Hur störd är inte min tempning då? Haha

phpTJIB4f38932.jpg

Oj, men vad hände där, liksom!?!???
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-18 08:22:55 följande:

Förstår känslan av getballen (usch)!!

Fast en mensvärk kan va positivt också, än är det inte kört!!

Jag har NOLL symptom, har nästan glömt bort att vi försöker bli gravida nu när vi flyttat hela helgen.. Det känns som om vi får göra ett nytt försök nästa månad. Men, det är inte skrivit i sten smile5.gif är på ÄL+7 och bim-8..

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Noll symptom tycker jag låter lovande! Tycker jämt att de som plussar är de som känner minst. Keeping my fingers crossed! Vi är ganska synkade. Jag ligger två dagar efter dig bara.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-18 11:13:22 följande:

Ha ja vaffan lixom... Tempa? Du? No way! Här ska vi fucka till de lite extra

Tog du tempen typ samma tid som dagen innan? Hur ser äl-testen ut?
  • Symetrical
    jzz2306 skrev 2015-05-18 11:57:35 följande:
    Tempning är inte alltid så pålitligt, om du tar i munnen kan det bero på exakt hur du håller termometern etc. Jag får lägre temperatur om jag har den precis under tungan och högre om jag trycker den längre bakåt. Man kan prova att ta tempen några ggr i rad och hålla den på olika vinklar och se hur stor skillnad det gör. Sen kan man försöka hålla den på samma sätt varje dag när man väl bestämt sig.

Det kan också bero på om man har haft munnen öppen en stund, t ex andats med munnen öppen precis innan man vaknade eller pratat lite. Så sin störtdykande temp betyder kanske ingenting :) Blir spännande att se om den hoppar tillbaka till det normala imorgon!
    Precis! Jag brukar alltid ta den tre ggr, för att på så vis få något sorts snitt. Försöker också alltid ta på samma ställe i munnen, samt att ligga kvar och vänta en 10-15 min med munnen stängd innan jag tempar för säkerhetsskull.
  • Symetrical
    MissMf skrev 2015-05-18 13:04:05 följande:
    Är oxå på äl+5 idag o känner nada. Hade oxå en katastrof störtdykning på tempen idag.. Men får se i morgon. Vi bestämde att störtdykningar betydde implantations dip väl? :p
    That is correct, my dear! (Så länge tempen stiger imorgon igen! )
  • Symetrical
    MissMf skrev 2015-05-18 13:31:21 följande:
    Det hoppas vi på! :) jag är jättetrött och fryser halvt ihjäl idag..
    Samma här! Helt orkeslös, frusen och molvärk. Första dagen utan pms på länge dock! Inte ens lite irriterad. Känns ovant. INTE varit en rolig person här hemma senaste veckan!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-18 15:53:57 följande:

Japp samma tid som innan på exakt samma sätt

Jag är trakestomerad så jag andas inte varken genom näsan el minnen så det kan inte bero på det heller

Äl testerna ligger på samma nivå som alla dagar innan

Hmm. Verkligen skumt! Tar du fler än en gång? Kan vara en idé att tempa typ 3 ggr och sen ta ett medelvärde på de tempningarna.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-18 16:38:22 följande:

phpKwmIBJ36255.jpg

Ser ut typ som mina brukar göra. Lite till och från tills dess att det helt plötsligt stegrar rejält under två dagar. Ungefär samtidigt övergår min relativt milda molvärk till fruktansvärda äl-smärtor. Går alltid hand i hand. Vilken cykeldag är du på idag? 11, eller?
  • Symetrical
    MissMf skrev 2015-05-18 16:39:55 följande:
    Jag fick pms utbrott på maxi igår. Sambon skrattade bara åt mig när jag fräste åt honom o frågade om jag va klar efter ett tag.. :p
    Hahaha. Jag har bara varit sjukt lättirriterad och allmänt trist att umgås med. Skönt att vara lite chillare idag i alla fall.
  • Symetrical
    Erna90 skrev 2015-05-18 17:39:35 följande:

Vad man hamnar efter när man inte hunnit kika in på hela helgen, blir till att läsa ikapp senare ikv!! smile1.gif

Tog ett ÄL-test idag på cykeldag 11 och fick ett svagt svagt streck, men går ju åt rätt håll! Tog ett innan helgen med som var helt blankt (eftersom det är lite oregelbundet tänkte jag att jag kollar läget). Hoppas kunna pricka in ÄL denna månad bara. Sambon drar iväg på kurs måndag-torsdag nästa vecka vilket jag heeeelt hade glömt!! Får hålla tummarna för att ÄL äger rum innan det! Hur många dagar innan brukar man kunna se ett svagt streck? Första gången jag kör med ÄL-test så är nybörjare!

Är väldigt individuellt det där. Man lär sig hur man själv fungerar efter några cyklers testandet.

Håller tummarna att äl kommer innan helgen!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni