• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

soofa skrev 2015-05-19 22:07:31 följande:

Åh, jag hoppas du får lite mer klarhet i det snart. Jag (som är en total nybörjare på det här med äl-stickor) skulle väl inte heller säga att det den 14:e är positivt och alltså att du fortfarande har ägglossningen kvar och det SNART hoppas jag! 

:) den som väntar på nåt gott..(?)

Jag är också tveksam då jag brukar få skyhöga stegringar i vanliga fall (när jag har haft ÄL dvs), plus alla andra "symptom" som uteblev runt 14e :) Återstår att se vad som händer. Jag är lite inställd på vad som helst just nu.

Hur mår du? BIM nästa vecka! :D
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-19 22:24:15 följande:

Haha, det där ordspråket kan ju bara slänga sig i väggen! Jag hatar att vänta.

Jag mår bara bra. Förra månaden inbillade jag mig ju en massa symtom vilket jag inte gör nu. Lite molvärk till och från men det är knappt något jag tänker på. Haha, vad skönt det kändes när du skrev så - jag tänker äl + 2 och då känns det ju som att det är en stund kvar. ;) Jag åker till Göteborg och springer 2,1 mil i helgen, hoppas det ska vara tillräckligt för att få mig att tänka på något annat. :P

Förstår känslan när man är mitt i det hela, efter ägglossningen och den spända väntandet. Jag var ett nervöst vrak efter förra försöket. Tiden gick otroligt långsamt. Det gör det nu också men på ett annat sätt.

Är det Göteborgsvarvet? Bor du nära Göteborg? Vi bor i Sthlm men tanken är att flytta ner till Gbg-trakten i sommar eller tidig höst (beroende på jobb, bostad osv).
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-19 22:54:24 följande:

Jag var precis likadan förra månaden. Tror det berodde på att jag nästan var säker på att jag var gravid (på grund av alla låtsas-symtom). Den här gången känner jag mig lugnare, hoppas såklart på ett plus men känner att den är 50/50. Därför blir också väntan mindre jobbig. Men att vänta är jobbigt, nästan oavsett vad det är.

Japp, Göteborgsvarvet it is. Jag är så otränad jag kan bli men har sprungit det innan och hoppas ta mig runt i år också. Vi bor i Växjö så det blir bara en weekend i Göteborg i helgen. Vad är det som lockar er dit? Familjerna?

Ah :) Dels är det min sambos familj, och dels för att vi längtar bort från hetsiga Sthlm. Min sambo vantrivs här, jag gillar Sthlm men kan tänka mig att flytta härifrån för hans skull. Gbg är vackert så inte mig emot ;)
    Symetrical skrev 2015-05-20 07:22:46 följande:

Spänningen är oliiiiiidlig! och tempen? Du hade inte koll på den?

Jag har legat på ca 36.6 i ett par dar nu, men igår och imorse gick morgontempen ner till 36.1. Har fått hem NC-termometern nu så ska börja tempa med den imorrn.

Idag började jag få stegring på ältest. Med morgonkisset fick jag väldans hög stegring, och snäppet mindre nu på kvällen (kissnödig i två timmar om inte mer). Postar här nedan.
  • mikamon

Nu sitter jag vid förbannade FL-appen och skriver. Försöker infoga två bilder men får det inte att funka. Kommer bli dubbelpost så förlåååt, hoppas ni står ut med mig :p

Den här testet tog jag imorse.

• mikamon

...och dom här två nu på kvällen, med Testlagrets och RFSU.

Snäppet svagare som sagt. Ändå mer stegring än vad jag fått innan :) så kanske ÄL äntligen på g?

• mikamon
    halo83 skrev 2015-05-20 22:07:37 följande:

Blev inget mys ikväll,mannen somnade på soffan.

Hoppas verkligen inte vi missat chansen nu. Sexade igår och han lovade att det skulle bli i morgon med.. Får hoppas på att kroppen förbereder sig för äl att de e därför jag har så jävla ont å att äl sker i morgon el på fredag.

<3

Tänk på att simmarna kan klara sig i flera dygn i fiffin ;)

Jag håller tummarna!
  • mikamon
    MissMf skrev 2015-05-20 22:31:04 följande:

Tänk på att man inte ska byta termometer mitt i cykeln. Om du inte testar med båda typ samtidigt först och de visar samma. Då måste det ju va lugnt :p

Tempar med en vanlig febertermometer som visar temp i formatet 00.0, och den nya visar i 00.00 :) Kan det påverka nåt? :)
    soofa skrev 2015-05-20 22:32:09 följande:

Oh la la, den ser verkligen ut att vara på gång! Vad skönt! Tycker inte det hade varit okej om du behövt vänta till den 13/6 som någon app förutspådde.

Nä det skulle verkligen inte kännas ok att behöva vänta ännu längre! ;)

Hoppas verkligen nu på rejäl höjning dom kommande dagarna :)
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-21 06:57:45 följande:
    Absolut stegring! Du kanske är en sån som jag som jämt får starkast utslag på morgonen..!? smile1.gif

Här vart det ytterligare tempdipp och mens som på beställning tidigt i morse. Aja, det var väntat och känns faktiskt väldigt lugnt. Skall ringa gyn idag och få en tid om ett par veckor för att se om letrozolen (som jag skall börja med den här cykeln) kan sätta lite mer fart på äggtillväxten. Slipper helst vänta i 44 dagar på nästa äl! smile5.gif
    Idag blev det omvänt- svagare stegring på morgonen (kl: 6.00, jäkla tidigt men kunde inte låta bli att testa) och stegring nu (18.00), haha! Jäkla jojokropp! Idag känner jag en smått molande värk också, men molvärk kan vara lite vad som. OCH så har jag nu, sen igår kväll, fått rosa spottings! Sexigt värre. Älblödning? Min temp har legat på 36,10 i tre dar nu. Ska tempen höjas när ÄL är på gång, eller efteråt?

Himla skit att mensen kom! :( Fick du tid hos gyn?
  • mikamon
    Desideri skrev 2015-05-21 19:23:41 följande:

Nu är min äl också äntligen på G! Ska ta ett till test senare ikväll. Förhoppningsvis visar det positivt ikväll annars imorgon! 

Wohoo! :) Fin stegring ju! Hoppas på ÄL lagom till helgen, för min del med ;)
  • mikamon
    Desideri skrev 2015-05-21 19:31:56 följande:

Haha efter att ha testat i en vecka var man rätt less på att det inte blev nån stegring. Så skönt nu när nått äntligen händer!  Håller tummarna för oss till helgen! :)

Min ÄL (som inte kom) var beräknad 13-14/5 så jag har grejat med stickor ända sen 11/5 ungefär. Inte billigt precis, haha ;)

Heja oss! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni