• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

soofa skrev 2015-05-16 19:46:55 följande:

Förstår det. Om du ändå brukar märka av när ägglossning är på gång kan du ju likväl vänta med att börja testa till dess. Innan den här månaden har jag inte tänkt på några tecken på ägglossning men nu märkte jag ju vissa tecken och kommer nog invänta dem nästa månad innan jag börjar med testerna. Förhoppningsvis blir det ju inte en till månad, är dock inställd på det. Men HEY, vi fick till det en gång i dag i alla fall så nu jävlar hoppas jag att ägget släpper i natt eller i morgon! :)

Ja men precis. Ska lyssna på kroppen i fortsättningen <3

Hurraa! Nu ska det bannemej bli ett plus! ;) Håller tummarna för er!
  • mikamon

Grattis debbie85! :) och välkommen Nystjärna. Vi är ett härligt gäng här <3

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-17 15:24:44 följande:

Snarare inte riktigt kloka!

Haha!! :D

Alltså jag satt och verkligen fulgrät (tyst...så tyst det gick) i badkaret imorse. Tyckte jag kände molvärk i tjejmagen så jag tog ett ältest. Ingen jäkla stegring alls. Yttepytte rosa linje så jag börjar tro att jag

1. Missat ÄL (då jag fick ganska starkt test samma dag som soofa, minns inte vilken dag jag la upp testet). Har dock inte haft några andra symptom på ev ÄL

2. Att min kropp är helt bananas och bara retas med mig

3. Att jag har slut på ägg. Ingen äggproduktion här inte. Ingen värphöna nej.

Så ja. Efter testet så fixade jag mig ett varmt bad och lät tårarna rinna. Jag var som en öppen kran, vattenfall. Efter det kändes det så skönt ändå, men man blir så himla ledsen. Nu kan ju ÄL komma närsomhelst, det är bara det att man vet inte när och det tär på en.

Om jag nu har en lång menscykel, som jag verkar ha, hur ska jag kunna räkna ut nästa ÄL? Min senaste menscykel var på ca 58(!!) dagar. Idag är jag inne på CD18.
  • mikamon
    Aniroma skrev 2015-05-17 16:12:12 följande:

Var detta första ältestet du tog denna månaden? För stegring kan ju vara på gång nu! :) om senaste cykeln var så lång så finns ju risken att pågående cykel också blir det och är du då på cd18 så har nog inte äl varit ännu, utan det är på ingående :) testa morgon o kväll de kommande dagarna :) lycka till! Håller tummarna!!

Förhoppningsvis är det så. När jag kollar min "app" nu så ser jag att jag började få äl-flytningar på CD42, och rejäla stegringar på CD43 som ökade fram till CD45 då jag fick positivt ältest (där testlinjen var mkt starkare än kontrollstrecket). Lång väntan om det blir samma cykeldag den här månaden också. Tack!
    soofa skrev 2015-05-17 16:14:30 följande:

Men du. <3 Ibland behöver man det där, bara låta tårarna komma. Känslorna ligger ju där någonstans och låter man dem inte komma ut någon gång så blir man nog galen.

Jag tror på det alternativet att kroppen bara bråkar med dig, kroppen kan ju dessvärre göra det ibland men sen kickar den igång igen! KRAM!

Jaa. Haft mycket känslor inombords, dels pga jobbet och så barnlängtandet. Jag fungerar lite så, samlar på mig mycket för att sen explodera.

Tack gulle! Kram. Hur mår du idag förresten? Känner du fortf av ägglossningen?
  • mikamon

Ställde om cykellängden i appen nu på 58dagar. Blir det så lång cykeln den här gången så är det beräknad ÄL runt den 13/6. Hoppas verkligen att det blir en kortare cykel! Haha... Vänta nästan en månad... :p

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-17 16:34:44 följande:

Minst sagt en bra present!

Själv har jag redan börjat få mensvärk. Mög! Hade inte förvånat mig om lutealfasen blir rekordkort den här månaden, med tanke på att äl kom på dag 44. Känns som att slemhinnan är bra sugen på att ta sitt pick och pack och dra nu!

Haha..alltså förlåt.. Nu sitter jag och skrattar ut tårar istället.. Sista meningen var så himla rolig att läsa :'D Fy vad jobbigt dock! När var det du hade ÄL?
    Aniroma skrev 2015-05-17 16:36:21 följande:

Då var det nog så, ska du se, att äl inte har kommit ännu! Fortsätt testa så ska du se att det dyker upp! Ett tips är att börja på rosenrot, efamol eller bidrottningsgele som man kan köpa på hälsokosten. Det ska stimulera hormonerna och korta cykeln för de som har långa cykler. Jag är inne på min första kur nu och tyckte mig de en liten stegring på ältestet igår så hoppas att det funkar :)

Och ja, man får gråta! Även fast det är jobbigt så är det bra för både kropp o knopp att få gråta av sig ibland! Det rensar en del känslor! :) och sen kan man komma in här och skriva av sig de resterande känslorna ;) stor kram till dig!

Tack för tipset. Det ska jag kolla upp! Spelar det nån roll när man börjar med rosenrot t ex?

Ja. Faktiskt ganska skönt. Enda som är jobbigt är att bli sådär ledsen. Jag gråter förvisso när jag är glad och arg också. Lite Anna Book-vibbar men hon är nästan värre :D Haha!
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-05-17 16:43:02 följande:

Förstår precis din frustration. Det är på ren svenska RÖV! Sjukt drygt att vänta så länge. Min äl kom ju på dag 44 den här cykeln. Tror att ett ägg försökte släppa på typ dag 29, för då hade jag ganska tydligt äl-test. Blev dock aldrig positivt och jag hade inte något äl-sekret (vilket jag alltid har) och ingen tempökning heller. Tog ytterligare 2 veckor innan den lille jäveln ville släppa!

Nu har jag dock redan börjar få pms och mensvärk på äl+4, så skulle inte förvåna mig om jag får rekordkort lutealfas...

Vilken himla otur vi har! Jag brukar ha 14dagar mellan ÄL och mens, när väl ÄL varit.

Har du fått nån blödning?
  • mikamon
    Cafeconleche skrev 2015-05-17 16:43:36 följande:

Hur länge har ni ägglossningsvärk/molvärk vid ägglossning?

Jag hade känningar och värk i en vecka.
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-17 16:50:14 följande:

Förstår dig, jag är precis likadan. När det brakar så brakar det rejält, för allt som är dåligt är världen. Men det är så jäkla skönt efteråt!

Jodå, jag mår bra. Har lite molande värk i magen men det kan ju vara precis vad som helst. Jag hoppas att ägget har släppt i dag!

Heja ägget! Heja spermz! :D Håller verkligen tummarna nu!
    Aniroma skrev 2015-05-17 17:01:54 följande:

Jag tror att tanken är att man ska börja på första mensdagen egentligen för att få så bra effekt som möjligt. Man ska bara äta det fram till äl nämligen och sen sluta. Och tar det sig inte då så börjar man på första mensdagen igen. Men om du hade äl så himla sent i din cykel förra gången så kanske du hinner bygga upp ett litet lager. Om jag vore du skulle jag prata med dem på hälsokosten! :)

Jag kollade ältest precis, hade liten stegring igår och nästan fullt nu. Jag hade äl på dag 22 sist, idag är jag på dag 17, så det blir definitivt tidigare för min del!!

Tack :) Ska kolla upp detta. Verkar ju funka för dig så förhoppningsvis fö mig också :)

Jag tippar på att du får positivt ältest på må eller tis! :)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-17 20:58:18 följande:

Tack så mycket! Till skillnad från förra månaden då jag inte hade så mycket inplanerat har jag nu två uppbokade och intensiva helger framför mig, vilket jag inbillar mig ska göra att jag tänker mindre på BIM den 31/5.  

Jag hoppas verkligen att din ägglossning kickar igång snart, visste jag att jag var gravid nu hade jag skickat över alla mina ägglossningstester till dig på en gång! 

Det hjälper lite åtminstone mitt i den långa väntan :)

Du är fin du <3 Har en Apotea-beställning på gång. Funderar på att slänga in digitala ältest också, om mitt konto tillåter. Skaffade förresten NC idag, den säger att äl ska ske på tisdag (tydligen mycket fertil idag, haha hoho :p )

Vad olika alla appar säger?! Nu ska man ju inte lita på en app, men väldigt intressant vad olika det kan vara. (Är app-tokig. Har tre olika appar nu...haha)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni