• mikamon

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Minime86 skrev 2015-06-08 21:29:19 följande:

Ja nog känns det bra, eller kanske inte, jag for o köpte nya idag bara för o kolla och det verkar som att det var ÄL i helgen, fick jätte jätte svagt idag. Nu har jag börjat få molvärk i magen o ryggen, igen, så den vara bara borta en dag... Jag hoppas att det är positivt. Har haft mycket hugg/stickningar i magen också. Men men nu är det bara denna jobbiga väntan på BIM.

Vi har två barn, två pojkar som är 7 (blir 8 i år) och 5 år gamla :)

Ah jag får nog mina tester imorgon. Hade faktiskt önskat att testa idag, men hann inte panikköpa tester efter jobbet idag...så jag går endast på kroppens signaler just nu som är följande:

- massvis med äggviteflytningar ("broarna" blir typ 10cm långa utan att gå sönder...herregud :S )

- molvärk i tjejmagen men även svanken/ryggen

- ömmande bröstvårtor

Kan ju inte vara något annat än ägglossning :) Får se om testerna visar nåt imorrn. Kan vara försent att testa imorrn iofs. Tur att vi sexade fre och sö!
  • mikamon

Flytningarna har lugnat ner sig nu, men älvärken fortsätter, koncentrerad under naveln typ..nu.

Testade ju ingenting igår så vet inte om stegringen hade blivit högre då, idag är det nästintill positivt :) får se vad testen visar imorgon.

Överlycklig är jag hursom, för nu verkade ägglossningen komma, tjaa, några dar tidigare än förra gången :) släppte ägget idag så tajmade vi in med sex igår! Idag orkar vi inte..haha.

• mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-10 07:26:39 följande:

<3

Är så glad för din skull att det äntligen börjar hända grejer! Känns som skit samma att ni inte fick till det igår om ni ändå fick det i måndags. Kan ju mysa till det idag istället om testet visar sig vara starkare. När skall du testa?

/tjejen som gör allt för att hålla sig sysselsatt för att få tiden att gå

Testade imorse och nu på kvällen och då var testerna svagare :) Kanske tyder på att ägget släppte igår/idag och att jag hade kunnat fått positivt ältest i förrgår (nör jag inte kunde testa).

Dagens:

soofa skrev 2015-06-10 07:41:53 följande:

Åh, looking good! :D SÅ glad för din skull!

Tack gulle! Nu hoppas vi att det resulterar i graviditet ;)
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-10 11:50:14 följande:

Hallå tjejer! Nu har jag varit på gyn angående mina spottings som som sagt ökat de senaste månaderna. Enligt henne kunde det bero på att jag har mindre progesteron och hon skrev ut Primolut-Nor som jag ska CD 16-CD 26. Jag har bara använt det en gång innan och då för att jag ville skjuta upp min mens på grund av semester, men tydligen ska det kunna ha effekt på mina spottings också. Hon är inte den mest pedagogiska, min gynekolog men jag hoppas att jag förstod henne rätt.

Hon kunde dessutom se att min ägglossning var på g och sannolikt skulle ske redan i helgen. Så CD 10-17 rekommenerade hos oss att ligga, får hem och meddela sambon det senare. Det är alltså dags att börja redan i dag!

Vad skönt att du får hjälp! Hoppas att mina elaka spottings håller sig borta. En nidblödning däremot,det tar jag gärna emot :p
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-11 07:52:47 följande:

Ja du, det hoppas vi VERKLIGEN nu! Även om det är jobbigt att räkna ner och vänta in BIM så måste det väl ändå kännas betydligt bättre än att invänta ÄL? ;) Hoppas hoppas nu!

Jag går och inväntar mina ÄL-symtom nu, ska börja testa i morgon och hoppas på positivt under helgen.

Haha oja. Nu känns väntan väldigt jobbig dock. Så långt kvar till midsommar...haha.. Ska testa mig efter midsommarhelgen (eller kanske innan).

Min temp har varit högre i flera dar nu efter ägglossningen. Bådar gott, kanske? :)

Såg att du fick utslag på ältest, woohoo!! <3 ligga ligga ligga ;)

Var förresten och hälsade på en nykläckt bebis idag. Sååå söt och ja, längtar ju mer nu efter en egen. Ooh.
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-15 07:28:11 följande:

Nu hakar jag på din bim-väntan. Äl-testet var åter svagt i morse så nu antar jag att ägget har gett sig iväg på äventyr! :) Tror inte det blev något den här månaden men man måste ju hoppas! Bim den 30/6, när har du?

Jag har BIM den 22-23/6 :) Nervöst värre!

Känner absolut ingenting..än iaf. Fortfarande ömma bröstvårtor men det har jag alltid under och efter ÄL.

Jag hoppas verkligen att det tar sig den här gången. Vi hade mkt sex kring ÄL så nu borde det ju hända något.
  • mikamon
    soofa skrev 2015-06-15 18:01:55 följande:

Hallå tjejer! Tänkte höra hur ni vill ha det framöver, nu när vi närmar oss mitten av juni. BIM-listan börjar liksom närma sig sitt slut. Ska vi fortsätta i den här tråden, bege oss vidare till en redan befintlig tråd eller skapa en ny? 

Hmm jag hänger i juni-tråden också, bl a.

Hänger gärna kvar här med er :) alternativt att vi skapar en ny? <3
  • mikamon
    Tassen skrev 2015-06-15 22:33:09 följande:

Me 2! Alltså samma bim och sexat massor... Och då menar jag MASSOR kring äl.

Sååååå, borde man ta ett test på midsommar eller är det för tidigt?

Spännande! :)

Jag ska försöka låta bli att testa mig på midsommar. Får jag dock nån liten blödning(nidis) eller andra graviditetstecken så tar jag nog ett test, annars ingen förrän på BIM-dan :)
  • mikamon
    Tassen skrev 2015-06-16 08:43:44 följande:

Det är nog dumt att testa tidigt iofs. Men är ju sååååå nyfiken. :-P

Haha ja man blir ju bara besviken om det inte visar nåt :) förra gången plussade jag ett par dar efter BIM. Blev så förvånad då jag fick minus bara dagarna innan.

Ska du testa sig den här veckan?
    soofa skrev 2015-06-16 08:16:16 följande:

Men åh, då ligger ju bim bara en knapp vecka kvar! Heja heja! Tycker det är dags nu!

Själv hoppas jag inte lika mycket, vi fick inte till det så många gånger kring äl. Men vem vet, är det tillräckligt envisa spermier så! ;) Påbörjade också min kur med primolut-nor nu på morgonen, ska bli spännande att se om spottingsen håller sig borta den här månaden.

Ja uh nu går tidigt sjukt långsamt :p Jag är lite osäker på om vi fick till det den här gången. Kanske hade sex för få ggr. Borde haft det en gång till, minst ;)
    Symetrical skrev 2015-06-16 11:32:17 följande:

Vad är det för dumheter!?!??

Du borde testa senast midsommar!

/Hon den där som lever genom alla andra

PS. Helt blankt gravtest imorse och nytt vul imorgon kl 10! Håll tummarna att alla missfallsrester är ute och att äggblåsorna dignar!

Hahaah!! Knäppgök <3 Skulle vilja testa redan nu. Mått sjukt illa i två dar nu, men känner iiiingenting i tjejmagen. Ömma nipples fortf. . Så troligtvis blir det ett test på tors/fre ;)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni