Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
Haha jag har också appar
Kör fertility friends natural cycel och p tracker...diffar 2-3 dagar mellan dom
Läser jag av NC rätt nu, ÄL på tisdag? Eller vad betyder den blåa grejen i hörnet (19e)?
Haha jag har också appar
Kör fertility friends natural cycel och p tracker...diffar 2-3 dagar mellan dom
Jag har använt både stickor och digitala äl-tester, tycker det blir mycket tydligare med det digitala men det är ju mycket dyrare och inget man vill använda om man inte är nästan säker på att ägglossningen är på g.
Jag har också NC och har använt det i en månad. Innan du börjar mäta och lägger in dina mätningar i appen så kan den bara chansa när du har ägglossning (den blåa grejen i hörnet, ja). Den här månaden uppskattade den att jag skulle ha äl den 15/5 och rekommenderade mig därför att äl-testa några dagar innan dess. När jag la in att de var negativa blev äl-datumet uppskjutet, först till den 16/5 och sen till den 17/5 (eftersom jag hade positiva äl-tester två dagar i rad). Jag tror alltså inte du kan lita på NC-appen riktigt än, innan den har lärt känna din kropp. Förstår du hur jag menar? Första månaden t.ex. så sa den att jag skulle ha mens den 29/4 medan en annan app jag använt i över ett år sa den 2/5 vilket också var det rätta. Jag är dock väldigt nöjd med den, nu när jag använt den lite mer än en månad.
Jisses vad man halkar efter här i tråden. Haha!
Jag proppar i mig vitaminer, Aco Kvinna. Sen ska jag nog börja med rosenrot också. Mannen min tar inga vitaminer och dylikt (äter bra kost, röker inte osv). Utöver vitaminerna så försöker jag tänka på att äta bra kost jag med, mycket grönsaker osv.
Grattis till plusset milla741! :)
halo83, mina stickor ser likadana ut :(
Dagens sticka... :'(
När aka du ha äl?
Lider med dig. Sååå drygt. Skit är vad det är. Skit i kubik. Blir så frustrerad å dina vägnar att jag går och lägger mig och sover nu (kan ev ha lite att göra med progesterallkrämens komainducerande verkan också... Är något oklart...) Godnatt
Förstår att det inte stillar suget direkt! Min storebror fick barn för ett par månader sedan. Har inte heller en motverkande effekt på bebissuget direkt!
Progesterall är progesteronkräm som förhoppningsvis skall råda bot på min korta lutealfas. Än så länge har det inte funkat (är på tredje cykeln jag använder den nu), men känner att det är värt att smörja på om ifall att. Sen har jag även läst att den krämen kan minska risken för väldigt tidiga missfall. Sådana som sker för att kroppen har ett underskott på progesteron, snarare än att det är något fuffens med själva ägget. Med andra ord har jag inget att förlora på det.
Men vad fan! Kom igen nu ägglossningen, vad fasiken väntar du på?! Kram!
Fick ju en höjning 14/5 så ägglossningen KAN ha inträffat nångång efter det. Jag har dock haft noll symptom, varit torr som ett öken och ingen molvärk. Jag brukar vara helt tvärtom vid ägglossning i vanliga fall. Eftersom jag hade lite spottings då, så blev det inget sexande heller.
Kanske en pytteägg som det inte blev nåt av, eller nåt? Den kanske bara skrumpnade ihop, och försvann in i mörkret nånstans... Haha.
Trodde också att man skulle smörja på/i fiffi först och tänkte att det lät ju minst sagt besvärligt, men sen visade det sig att man bara skall smörja in den någonstans där huden är tunn (typ handleder, hals, mage, knäveck etc) och variera ställe från gång till gång. Det sista hade jag dock missat, så körde samma ställe jämt. Kan ha varit därför den inte funkat på mig innan!
Jag vet inte om bilden är missvisande, men när jag kollar på den tycker jag att det absolut ser ut som positivt 14/5. Och med tanke på att du blödde lite då också låter det ännu mer troligt. Vart det inge sex alls där dagarna innan heller..? Helt kört ifall nedsläpp skedde då..?
Nämen tjejer! Va e de för nått spännande ni pratar om?? :) hittar inte första inlägget...
Wohoo lyckades få till det ikväll innan mannen gick å jobbade ..
Jag har sagt lite försiktigt att jag kanske inte ska tala om när jag har äl..mest för att han ska slippa känna pressen. Finns inget osexigare än äl sex haha.
Så ikväll när jag började försöka få igång honom.,
- vaddå,har du kissat positivt på Stickan?
- nä jag vill bara nöjesligga ikväll borde bli positivt senare i veckan
- ah coolt...
Haha jag ljög ju inte helt iaf,jag försöker få han å förstå att man kanske borde börja ta några dagar unna äl oxå men han tycker jag ändrar spelreglerna då,då jag först sagt att vi får tolkligga 2 dagar vid äl ...