• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 18:19:30 följande:

Inte ett skit ! :) men däremot tror jag att jag har ÄL nu då min livmodertapp är mjuk och längre bak.. Min kille kände efter precis när vi skulle mysa till det och han sa "det är ett hål i den" haha, de e ju positivt! Hade liiiite känningar i äggstockarna igår också..

Hur går de för dig?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Förlåt för kapningen, men får du inget utslag alls??!? vilken dag är du på?
  • mikamon

Idag har min temp börjat stiga. Känner mig nästan febrig nu på kvällen.

Testade med älstickor men den gav minimalt utslag. Har fortf rosa flytningar också. Jäkla kropp! Bara några dagar kvar till beräknad ÄL.

• linnsanbelle

Haha lugnt! nej nej, så mkt negativt det bara kan bli. Har testat ons-mån och i helgen (när jag "visste" att ja skulle ha ÄL snart) så testade jag 2-3ggr om dagen. Så stickor är nog inget för mig de där! Enligt appen hade jag ÄL igår 10/5 men jag tror snarare det var idag (ändrade inställningarna på appen denna månaden så är osäker på ngn dag +\-)..

Kör du med stickor?

Symetrical skrev 2015-05-11 18:49:02 följande:

Förlåt för kapningen, men får du inget utslag alls??!? vilken dag är du på?

• Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 20:36:58 följande:

Haha lugnt! smile5.gif nej nej, så mkt negativt det bara kan bli. Har testat ons-mån och i helgen (när jag "visste" att ja skulle ha ÄL snart) så testade jag 2-3ggr om dagen. Så stickor är nog inget för mig de där! Enligt appen hade jag ÄL igår 10/5 men jag tror snarare det var idag (ändrade inställningarna på appen denna månaden så är osäker på ngn dag +\-)..

Kör du med stickor?

Aha, okej!

Ja, jag kör både med stickor och tempning. Känner väldigt tydligt när äl är på g, men vill få bekräftat att ägget de facto släppt och där är tempmetoden överlägset bäst. Har bara fått riktigt positivt på äl-test två av fyra cykler, men fått starkt utslag även vid de andra två, så skönt att veta att man ändå haft äl även de två gångern.
  • linnsanbelle

Haha ja! De e lite irriterande att mina stickor inte gett utslag för det blir ju ändå ett kvitto på att man faktiskt haft ÄL.. Ja brukar känna av ganska så bra när ja har det o igår kände jag, fast väldigt svagt.. Vi får se om två veckor. Känslan säger att det inte blir ngt plus den här månaden..

När har du ÄL?

Symetrical skrev 2015-05-11 21:05:45 följande:

Aha, okej!

Ja, jag kör både med stickor och tempning. Känner väldigt tydligt när äl är på g, men vill få bekräftat att ägget de facto släppt och där är tempmetoden överlägset bäst. Har bara fått riktigt positivt på äl-test två av fyra cykler, men fått starkt utslag även vid de andra två, så skönt att veta att man ändå haft äl även de två gångern.

• soofa

ÄL-lista:

4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    13-14/5 mikamon
    14/5 Anynumos
    15/5 Carabellis kusp
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    22/5 körsbärsblom90, första barnet
    Elyssa81
    23/5 Aniroma 
    25/5 Desideri
    Erna90
    sommarblomma1
    halo83

BIM-lista:

18/5 miachr78
    21/5 debbie85, andra barnet
    22/5 milla 741
    23-26/5 Missmf, andra barnet
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    Carabellis kusp, andra barnet
    31/5 soofa, första barnet
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Anynumos, första barnet
    3/6 EkoS, första barnet
    4/6 Elyssa81
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    Erna90
    sommarblomma1
    halo83

• soofa
    Körsbärsblom90 skrev 2015-05-11 15:38:30 följande:

Hej allihop! Försökte lägga till mig i listan, men den ser ut att ha blivit lite rörig...
    Var med i "första försöker i april"-tråden men lämnade då min kille fick kalla fötter. Nu är vi back on track förhoppningsvis! ÄL 22/5 och BIM 5/6 (den dagen jag tar examen!!!!)

Vill ha barn mer än något annat nu!! Håller på och blir galen i min längtan :P

Nu ska den nog vara något mindre rörig, du var dock redan med på listan. :)

Åh, det vore väl den perfekta examenspresenten för dig då! ;) 
  • soofa
    Erna90 skrev 2015-05-11 17:35:02 följande:

Idag dök ÄL-testen upp i brevlådan så nu närmar det sig andra försöket! Eftersom jag tror att mens och ÄL är rätt oregelbundna för min del tänkte jag näsan ta ett första test i veckan eller snarare slutet på veckan ngn ggn, eller är det för tidigt? Fick mens i fredags men börjar avta redan (brukar komma undan rätt lindrigt!) När börjar ni med ÄL- stickorna?

Spännande! Jag börjar på riktigt med testerna i morgon, på CD11 men det på grund av att jag verkar ha en regelbunden cykel och ÄL så om jag var du skulle jag nog börja ganska snart efter mensen för att inte riskera att missa den. Jag håller tummarna! 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-11 19:43:45 följande:

Idag har min temp börjat stiga. Känner mig nästan febrig nu på kvällen.

Testade med älstickor men den gav minimalt utslag. Har fortf rosa flytningar också. Jäkla kropp! Bara några dagar kvar till beräknad ÄL.

Vad irriterande att flytningarna inte vill ge med sig! Jag håller tummarna att stickorna ger tydligt utslag snart! Jag ska testa med CB:s digitala i morgon, hoppas dock att den glada gubben väntar med att visa sig någon dag då vi kommer ha betydligt lättare att ha sex tors-fre. 
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 18:19:30 följande:

Inte ett skit ! :) men däremot tror jag att jag har ÄL nu då min livmodertapp är mjuk och längre bak.. Min kille kände efter precis när vi skulle mysa till det och han sa "det är ett hål i den" haha, de e ju positivt! Hade liiiite känningar i äggstockarna igår också..

Hur går de för dig?

Vad störande! Vad bra att det finns andra sätt att hålla koll på, och vilken bra kille du verkar ha! ;) 

Jag börjar med äl-testerna på riktigt i morgon. Jag kör med CB:s digitala och hoppas på en glad gubbe ons eller tors den här veckan. ÄL är beräknad på lör. 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni