• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa

Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll

• Fronten
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll

Jag får ont just innan ägget släpper. Ca 2 dygn. Slutar göra ont då flytningarna upphör och har sedan inga flytningar förrän strax innan mens. Denna månad var dock ett undantag då jag haft molvärk till och från sedan äl.
  • linnsanbelle
    soofa skrev 2015-05-12 11:15:08 följande:

Haha, vad rolig du är! ;) Jag gillar inte heller stickorna, därför jag kör med CB:s - så tydligt det kan bli, en glad gubbe eller bara en rund ring som det var i morse.

Ska köpa de till nästa månad! :)
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

Alltså jag tror ja känner av i samband med ÄL men det är väldigt koncentrerat till äggstockarna, mensvärk o ÄL värk känns inte alls samma för mig..
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-12 11:07:24 följande:
    Det som var "hyffsat" starkt var från ett annat märke och det var första testet, då misstänker jag att jag missade stegringen eftersom jag enligt appen skulle ha öL i söndags (tror dock snarare jag hade ÄL igår). När jag testade samma märke dagen efter så var det svagt igen.

Nej, nu skiter jag i dom testerna. har känt efter på min livmodertapp och killen sa även igår att den var mjuk och öppen så "litar" på det. Men fortsätter med varannan-dag-sex veckan ut!
    Så under "fertil" period har vi haft sex ons,fre,sön,mån och kommer ha denna vecka ons,fre och sön. Det borde räcka! haha
    Låter som att ni täcker in det ganska optimalt då!

Här vart det ligga av onsdag, fredag och igår. Får man vara nöjd med som småbarnsförälder.
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-12 11:08:06 följande:
    haha skulle givetvis ha ÄL i sön och inte öl. Jag gillar inte ens öl, jag dricker bubbel smile5.gif
    Jag gillar öl. Och bubbel. Och vin. Påminn mig om varför man försöker bli på smällen, nu igen..!?
  • sowe81
    Det vackraste skrev 2015-05-12 08:01:45 följande:

Det är en slump så det kan vara väldigt olika hur lång tid det tar. Men ibland har sköldkörteln börjat fungera sämre efter graviditet, så det kan vara ide att kolla sitt tsh. Det bör vara under 2,5. Lycka till!
    Så var det för mig. Jag äter levaxin nu efter utredning efter 3missfall.
  • halo83

nu jäklar ska jag hel gardera mig haha. beställt hem termometer massa äl stickor å så 2 cb plus...nu jäklar  ska de bli ett +!!!

• Symetrical
    soofa skrev 2015-05-12 11:13:12 följande:

Jag kommer tyvärr ha noll koll på om jag har äl den här månaden, då jag är dunderförkyld och inte alls kan lita på mina mätningar. Förra månaden var det tydligt att jag hade äl då min temp sköt till höjden en dag men som i dag, flera dagar innan beräknad äl har jag en temperatur på nästan 38 grader och det är tyvärr inget tecken på äl utan att jag nästan har feber. Skrikandes Typiskt!

Mööög! Timingen på den! Håller tummarna att du blir frisk nu på ett kick och sen märker tempökning på typ söndag/måndag!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-12 12:02:32 följande:

nu jäklar ska jag hel gardera mig haha. beställt hem termometer massa äl stickor å så 2 cb plus...nu jäklar  ska de bli ett +!!!

You go gurl!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni