• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll

Har jämt rejält ont typ 2 dagar innan äl till och med dagen efter. Tror dock att det kan variera rejält från person till person!
  • linnsanbelle

Konstigt nog så när jag inte plussade förra månaden så va tanken "yes! Nu kan ja dricka vin i helgen". Haha, alkolist much?

Symetrical skrev 2015-05-12 12:01:55 följande:

Jag gillar öl. Och bubbel. Och vin. Påminn mig om varför man försöker bli på smällen, nu igen..!?

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Fian88
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll

Jag har förstått det som att känner man en ganska skarp och intensiv smärta så är det mest troligt vätska från äggblåsan som rinner ut och smärtar, och då är det ju när ägget släpper och lite efter det. Men molvärk kan man nog ha hela tiden. Jag provade rosenrot innan förrförra äl och det ska ge en intensivare äl, jag fick på beräknad äl-dag sjukt ont över vänster äggstock (har bara den), höll i sig några timmar och sen försvann det. Är nästan 100 på att jag hade äl då. Men det är ju individuellt hur mycket man känner och när. Utan rosenrot känner jag ej min äl.
  • Cafeconleche

Hej! Har ägglossning 15/5. Osäker på om man bör avstå från alkohol redan nu eller är det först efter ev plus?? Hur tänker ni?

• Jade2016

Hej alla ??

Jag är helt ny här& på detta...har aldrig med i någon tråd här men behöver lite stöd& någon att dela tankar med kring allt detta med längtan,besvikelse,hopp& drömmar,bim & sån't????

Jag har bim

• Jade2016

Oj...

På lördag den 16/5 & känner mig ensammast i världen just nu....är pmsig,lätt illamående& rädd att vara skengravid,rädd att inte få ett pluss den här gången heller.

Har dock inte försökt så läng(började i feb)& vet såklart det kan ta tid,men ändå så jobbigt att längta så här....ja ni vet säkert????

• babytjejen

Kommer nog tillhöra denna grupp snart...Här Bim nu på torsdag, tog ett test igår som var blankare än blankt så väntar just nu bara på mensen, har haft lite, lite minimalt med blod på pappret idag så...hoppas vi lyckas i slutet av maj allihopa!!

• Jade2016

Hej babytjejen

Jag hade som du förra månaden,säker på att det var nidblödning & fick tyvärr mens 2dagar efter & den var en v tidigare än vanligt.

Det kan ju vara en nidis du har:)

Jag håller tummarna att det är så& att du får plussa om några dagar<3

• babytjejen
    Jade2016 skrev 2015-05-12 12:44:18 följande:

Hej babytjejen

Jag hade som du förra månaden,säker på att det var nidblödning & fick tyvärr mens 2dagar efter & den var en v tidigare än vanligt.

Det kan ju vara en nidis du har:)

Jag håller tummarna att det är så& att du får plussa om några dagar<3

Känns som lite för tajt på mensen men vore ju toppen om det vore så...
  • soofa
    Jade2016 skrev 2015-05-12 12:36:32 följande:

Oj...

På lördag den 16/5 & känner mig ensammast i världen just nu....är pmsig,lätt illamående& rädd att vara skengravid,rädd att inte få ett pluss den här gången heller.

Har dock inte försökt så läng(började i feb)& vet såklart det kan ta tid,men ändå så jobbigt att längta så här....ja ni vet säkert????

Hej och välkommen! :) Håller tummarna att vi alla plussar nu i maj/juni.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni