• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-10 22:44:11 följande:

Hoppar in r,mensen kom idag 2 dagar tidigt.

Blir vårar 12:e försök...förra månaden deppade jag ihop totalt..men i morse när den kom så bara

-jaja,får ta nya tag nästa äl..

Var rätt inställd på att den skulle komma.

Nu tänkte jag köra med äl stickor 2ggr om dagen för att försöka se om ägget släpper..men hur gör man det? Jag får ju alltid utslag på äl test,stickor såväl som digitalt...

Hej och välkommen! Tråkigt att mensen kom igen, hoppas det blir din tur nu i maj!

Tyvärr vet jag inte hur man gör, jag har nyss börjat med äl-tester så jag har inte så lång erfarenhet av det men någon annan här inne kanske har?
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-10 12:23:51 följande:

Haha ja de e skitsvårt!

Tappen är stängd (hård) innan och efter ÄL.

I samband med ÄL är den öppen (mjuk). Och sen när mensen kommer är den öppen igen. Blir man gravid är den stängd till födseln.

När tror du att du har ÄL? smile1.gif

Mina ÄL tester verkar inte bita på mig men är lite öm i äggstockarna så känns som om de borde vara på G.. Fortfarande hård o stängd tapp dock!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Hur går det för dig? Har äl-testerna visat något än?
  • sowe81

Jag hoppar in här om det är ok. Fick mensen igår, så nästa bim blir ca 6/6.

Har en dotter som är 2.5 drygt. Försökt få syskon sen juli-13, haft 2ma 1mf o en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma. Börjar tröttna på detta men vill så gärna ha en bebis, så nånstans hittar man kraften att fortsätta. Skönt med såna här trådar där man kan få lire stöttning och pepp.

• Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-10 12:23:51 följande:

Haha ja de e skitsvårt!

Tappen är stängd (hård) innan och efter ÄL.

I samband med ÄL är den öppen (mjuk). Och sen när mensen kommer är den öppen igen. Blir man gravid är den stängd till födseln.

När tror du att du har ÄL?

Mina ÄL tester verkar inte bita på mig men är lite öm i äggstockarna så känns som om de borde vara på G.. Fortfarande hård o stängd tapp dock!

Igår tyckte jag mig känna en öppning i tappen, satt dock ganska högt. Men vad vet jag haha. Enligt appen ska jag ha äl den 22-23/5 men eftersom jag nu äter rosenrot och efamol för att korta cykeln så hoppas jag det blir tidigare, men man vet ju inte! Ska börja ältester i mitten på veckan tänkte jag och ska nog börja köra varannan dag då för att inte missa det. Inga älflytningar än så det är inte på g ännu. Men sen är det så svårt att veta vad som är älflytningar också om man har sex varannan dag för så är man ju halkigt av den anledningen hela tiden :P när har du äl själv? :)
  • fkh

Hänger också på här om det går bra,

bim 6-8 juni någon gång, femte försöket.

Blev riktigt skengravid senast så det blev en enorm besvikelse. Ska försöka att inte känna efter denna månad. :)

• sowe81
    Aniroma skrev 2015-05-09 09:31:34 följande:

Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?

Om jag har förstått det rätt så är det stegringen av lh-hormonet som man får ont av, det som ger utslag på äl-testet. När ägget släppt sjunker hormonet och då slutar det göra ont.

Jag märker tydligt att smärtan släpper dagen efter jag fått positivt äl-test.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-10 22:44:11 följande:

Hoppar in r,mensen kom idag 2 dagar tidigt.

Blir vårar 12:e försök...förra månaden deppade jag ihop totalt..men i morse när den kom så bara

-jaja,får ta nya tag nästa äl..

Var rätt inställd på att den skulle komma.

Nu tänkte jag köra med äl stickor 2ggr om dagen för att försöka se om ägget släpper..men hur gör man det? Jag får ju alltid utslag på äl test,stickor såväl som digitalt...

Enda sättet att säkert veta att ägget verkligen släppt är att ha koll på sin temp. Stiger bara om äl skett. Ibland kan man nämligen få både ont, äl-sekret och positivt på äl-test utan att ägget de facto lossar, så kan verkligen rekommendera tempmetoden.
  • soofa

ÄL-lista:

4/5 miachr78

10/5 linnsanbelle

12/5 sofiakb

13-14/5 mikamon

14/5 Anynumos

15/5 Carabellis kusp

16/5 soofa

17/5 Novalilja

18/5 Brinkly

18/5 jess06

18/5 malink80

19/5 EkoS

Elyssa81

23/5 Aniroma

25/5 Desideri

Erna90

sommarblomma1

halo83

BIM-lista:

18/5 miachr78

21/5 debbie85, andra barnet

22/5 milla 741

26/5 linnsanbelle, första barnet

26/5 sofiakb, första barnet

27/5 Fiijah, tredje barnet

Carabellis kusp, andra barnet

31/5 soofa, första barnet

Novalilja, tredje barnet

1/6 Brinkly, femte barnet

1/6 jess06, första barnet

1/6 malink80, tredje barnet

2/6 Anynumos, första barnet

3/6 EkoS, första barnet

4/6 Elyssa81

6/6 sowe81, andra barnet

6-8/6 fkh

8/6 Aniroma, första barnet

8/6 desideri

Erna90

sommarblomma1

halo83

Nu är listan uppdaterad! Erna90, sommarblomma, halo83 - lägg gärna till era uppskattade BIM-datum i listan. :)

Jag håller tummarna för att det blir många plus nu! :)

• MissMf

Jag hoppar oxå in här :) har försökt med syskon sen efter första mensen i december. Har en son på snart ett år som blev till på första försöket men så blev det inte den här gången. Fick pos äl test i dag och mycket molvärk. Hade halv pos äl test för ett par dagar sen oxå och tempen va hög så ff satte ut streckad äl men antar att det är äl nu. Skulle ha haft äl runt 20/5 men den kom runt cd 20 nu i stället (antagligen) :) har dock en fundering. Har massage inbokad den 22/5 är väl runt äl + 10/11 då. Plussade med sonen på äl +9. Men om man väntar till bim o testa så skulle man ju inte veta om ev graviditet. :p kan det va farligt med massage om jag blir gravid? Bim typ 23-26/5

• soofa

ÄL-lista:

4/5 miachr78

10/5 linnsanbelle

12/5 sofiakb

13-14/5 mikamon

14/5 Anynumos

15/5 Carabellis kusp

16/5 soofa

17/5 Novalilja

18/5 Brinkly

18/5 jess06