• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Novalilja

Många fördelar med att ha barnen tätt som du carabellis kusp, mina flickor är som tvillingar och bästa vänner och det är så underbart o se vilken kärlek det finns men självklart är det olika från syskon.

• debbie85

Hoppar in här också om det är ok? Bor i Skåne med man, dotter på 16 månader och 2 katter. Nu försöker vi få barn nr 2, är inne på första försöket med BIM 21/5.

• linnsanbelle

Haha ja de e skitsvårt!

Tappen är stängd (hård) innan och efter ÄL.

I samband med ÄL är den öppen (mjuk). Och sen när mensen kommer är den öppen igen. Blir man gravid är den stängd till födseln.

När tror du att du har ÄL?

Mina ÄL tester verkar inte bita på mig men är lite öm i äggstockarna så känns som om de borde vara på G.. Fortfarande hård o stängd tapp dock!

Aniroma skrev 2015-05-10 00:10:16 följande:

Det där med tappen tycker jag är jättesvårt! Stänger den sig igen efter mens och öppnar sig igen några dagar innan ÄL eller är den öppen från mens och till äl?

Har ju bara kört ältester, temp och sekretmetod i en månad så svårt att känna sin kropp redan känner jag.. Man vill så gärna känna att något är på gång och jag har nog svårt att veta vad som är vad. Haha :)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • milla741

Åh jag är så spänd på om jag hade ägglossning i onsdags!! Hade ju full sticka och riktigt ont som mensvärk på eftermiddagen, sen slutade äl värken som i två månader nu har varit ändå till mens. Har bara ont i brösten. Så detta känns lite annorlunda det känns spännande att se om förra helgens sexande tar denna gång! låg även i helgen ifall det är så att ägglossning en var nu har dock inte känna av något.:D

• soofa
    milla741 skrev 2015-05-10 12:46:48 följande:

Åh jag är så spänd på om jag hade ägglossning i onsdags!! Hade ju full sticka och riktigt ont som mensvärk på eftermiddagen, sen slutade äl värken som i två månader nu har varit ändå till mens. Har bara ont i brösten. Så detta känns lite annorlunda det känns spännande att se om förra helgens sexande tar denna gång! låg även i helgen ifall det är så att ägglossning en var nu har dock inte känna av något.:D

Spännande! Nu är det bara att invänta BIM då. :)
  • milla741

Ja denna långa väntan haha man vill ju bara veta ju

soofa skrev 2015-05-10 12:47:46 följande:

Spännande! Nu är det bara att invänta BIM då. :)

• milla741

Jag måste få fråga , ni som använder vad fyller ni i för något för att då er ferilitetskalender att stämma? Jag har blivit dålig på att läsa engelska tror jag haha

• miachr78

Hoppar in här. Har bim 18/5. Fick positivt på ägglossningstest i måndags och myste på kvällen så nu håller vi tummarna.

• halo83

Hoppar in r,mensen kom idag 2 dagar tidigt.

Blir vårar 12:e försök...förra månaden deppade jag ihop totalt..men i morse när den kom så bara

-jaja,får ta nya tag nästa äl..

Var rätt inställd på att den skulle komma.

Nu tänkte jag köra med äl stickor 2ggr om dagen för att försöka se om ägget släpper..men hur gör man det? Jag får ju alltid utslag på äl test,stickor såväl som digitalt...

• soofa
    miachr78 skrev 2015-05-10 18:49:35 följande:

Hoppar in här. Har bim 18/5. Fick positivt på ägglossningstest i måndags och myste på kvällen så nu håller vi tummarna.

Hej och välkommen! Då håller vi tummarna! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni