Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Inte alls förmodligen.
Under hela min mellansons förskoletid fanns det en anställd med hijab på hans förskola, så jag vet att det är något jag inte reagerar särskilt på. Det är stor skillnad på att täcka håret och att täcka ansiktet. Täckt ansikte tycker jag hade varit en dålig idé när man jobbar med små barn.
Jag hade sett mig om efter en ny förskola. Religiöst indoktrinerade lärare är inget jag vill utsätta min avkomma för.
Hur ställer du dig till halsband med kors? Gäller knapparna bara F! eller är du lika avog mot andra partisymboler?
Min bror, en kaxig krabat i årskurs 7, har en långtidsvikarierande fröken i ett ämne. Han och hans kompisar vägrade en dag att ta av sig kepsarna inomhus, då vikarien ju fick ha huvudbonad.
Rektorn kontrade med att hon har den av religiösa skäl, varpå min bror häver ur sig att då ska han minsann få ha på sig tomteluva, då han tror på tomten och tomten är lika riktig som det vikarien tror på.
Omoget - eh, ja. Men lite kul.
Jag skulle inte bry mig alls. Tänker att slöjan säger väldigt lite om hur hon är som pedagog.
Jag skulle bara reagera positivt.
Har själv slöja och funderar på att i framtiden utbilda mig till förskollärare, förstår inte hur slöjan på något sätt skulle vara ett hinder faktiskt.
Min bror, en kaxig krabat i årskurs 7, har en långtidsvikarierande fröken i ett ämne. Han och hans kompisar vägrade en dag att ta av sig kepsarna inomhus, då vikarien ju fick ha huvudbonad.
Rektorn kontrade med att hon har den av religiösa skäl, varpå min bror häver ur sig att då ska han minsann få ha på sig tomteluva, då han tror på tomten och tomten är lika riktig som det vikarien tror på.
Omoget - eh, ja. Men lite kul.
Du är alltså konsekvent negativ när det gäller politiska -ismer men inte när det gäller religiösa? Hur resonerar du runt detta?
Du har rätt i att ett flertal som bär kors gör det för att det är snyggt. Men det finns trots allt många som bär det för att de har en levande kristen tro, en tro som de gärna delar med sig av. Är det ok för dig att ditt barn har en pedagog som är öppen med sin kristna tro och även visar det genom att bära ett kors?