Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
ALLA barn i din skola hatade sommaravslutningarna i kyrkan?
Du ger röst åt alla barn i din skola, det är unikt att ha den förmågan måste jag säga! Jag vet dock många som tycker att detta är en av de få traditioner vi har kvar och som tycker mycket om den. Det är därför den levt kvar så länge.
Det blir mera högtidligt i kyrkan och sångerna man sjunger ljuder annorlunda än i skolans salar. Men jag misstänker att din skoltid inte kanske inte var den ljusaste tiden i ditt liv, Vanillaextrakt. Och då blir minnena därefter. Tråkigt för din skull att du hatade skiten...
När jag var barn så var det flaggviftning och kyrka som gällde på examensdagen. HERREGUD så fint det var och man hade nya examenskläder och mamma satt och grät i kyrkbänken för att man var så näpen och söt. Alla hade en svensk flagga i handen........herregud så aningslösa vi alla var. Det var ju nästan som att uppväcka Hitler från graven???!!! och jag var så lycklig..........................och ovetande.
När jag var barn så var det flaggviftning och kyrka som gällde på examensdagen. HERREGUD så fint det var och man hade nya examenskläder och mamma satt och grät i kyrkbänken för att man var så näpen och söt. Alla hade en svensk flagga i handen........herregud så aningslösa vi alla var. Det var ju nästan som att uppväcka Hitler från graven???!!! och jag var så lycklig..........................och ovetande.
Det är inte rasistiskt att ogilla det man anser att slöjan står för. Jag personligen skulle försöka se hur läraren i slöja beter sig i övrigt. Vid minsta tecken på åsikter och beteenden jag inte accepterar skulle jag byta förskolan.
Oj en förskolefröken med slöja ..usch! Nej det är bättre att vi har svenska unga pedofiler istället ... Så länge dom talar svenska så är d bra!
Att bete sig så fundamentalt respektlöst mot andra människor som din bror gjorde ser jag inget roligt i alls.
Jag hade inte reagerat öht.