• Klaudia00

Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?

Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.

Hur skulle ni reagera ?

• Svar på tråden Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?
  • z h
    Vanillaextract skrev 2015-04-20 19:27:42 följande:

Det vet jag inget om men det är inte relevant. Tråden handlar om vad man tycker, inte redan existerande regler.

Jag svarade på din åsikt om att klä hur som helst, så visst är det relevant.
  • Vanillaextract
    z h skrev 2015-04-20 19:32:14 följande:

Jag svarade på din åsikt om att klä hur som helst, så visst är det relevant.

Nej för att det handlar fortfarande inte om redan existerande regler utan om åsikter.
  • ZeldinaMina
    Vanillaextract skrev 2015-04-20 19:35:23 följande:
    Nej för att det handlar fortfarande inte om redan existerande regler utan om åsikter.
    Du fick svar på tal sdVanillaextract!
  • Vanillaextract
    ZeldinaMina skrev 2015-04-20 19:50:11 följande:

Du fick svar på tal sdVanillaextract!

Jag fick ett totalt irrelevant svar, duktigt av dig att snappa upp det. Eller något.
  • Efraim Barkbit
    z h skrev 2015-04-20 19:27:48 följande:

Jag kan förstå språket är väldigt viktigt, särskilt att man behöver kommunicera mycket med barnen. Sen att hon väljer själv en bestämd tid på rasten är inte så bra. Jag själv följer de rutinerna vi har i förskolan och hemma kan hon be eller när hon har sin rast på schemat.

Trevligt med så stringenta svar!
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • En glad tjej

Min dotter som går i förskoleklass har en fröken som bär sjal/slöja. Hon är världens underbaraste människa och att hon bär sjal skiter jag högaktningsfullt i. Hon utför sitt jobb klanderfritt och min dotter gillar henne.

• JTo

Givetvis hade jag inte brytt mig om någon ur personalen på mitt barns förskola bar slöja.

Panduro skrev 2015-04-20 20:03:15 följande:

Jag skulle aldrig sätta mitt barn på en såda förskola. Aldrig.

Vadå "sådan förskola"?
  • Kereza
    z h skrev 2015-04-20 19:06:58 följande:
    Nej, du har fel jag skrev deras känslor och kanske är det inte rädda som ni säger, men jag menar inte kränka någon så som du beskrev spotta på folk. och det är upp till dig om du vill bli fri från religion eller inte, det är ju ditt val. Men också att jag har lika rätt att välja så som du, eller hur?
    Nej, jag har inte "fel" - realistiskt sett kan jag inte ha FEL när jag talar om vilket intryck du ger MIG. Då är min känsla korrekt - sen om det inte är din Avsikt, det är helt annan femma.

Och...nja. Får jag det? Säg att min religion kräver att jag avbildar andra religioners ledare utklädda till hundar för att befästa att MIN gud är den STÖRSTA? Får jag det? Får jag ha en t-shirt med Jesus där han sniffar en pudel i röven? Kanske. Får jag ha en tröja med Mohammed eller vad gubben nu hette, där han står på alla fyra och pissar på en lyktstolpe? Mindre troligt. Jag tippar att jag skulle ha 24 timmar kvar att leva, max. 

För religion är fri så länge den inte kränker någon som inte kan hantera att deras sanning inyte är den enda rätta.

Jag tycker folk får tro på precis vad de vill. Hemma. De får kan specifika regler och lagar. Hemma. De får utöva sin tro. Hemma.

Och med hemma menar jag inte "i ursprungslandet" även om jag Hemskt gärna skulle förpassa kristendomen till den värdelösa håla den kom från, utan jag menar "inom sitt egets hems fyra väggar" 

Jag tycker inte om religion - den har inte ute i samhället att göra. Religion ska vara privat och inte pressas på andra hela tiden. Vilket den gör när andra tvingas se och efterfölja den.
Svar på tråden Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?