Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Det vet jag inget om men det är inte relevant. Tråden handlar om vad man tycker, inte redan existerande regler.
Jag svarade på din åsikt om att klä hur som helst, så visst är det relevant.
Du fick svar på tal sdVanillaextract!
Jag skulle aldrig sätta mitt barn på en såda förskola. Aldrig.
Min första reaktion hade varit att säga -Hej!
Jag kan förstå språket är väldigt viktigt, särskilt att man behöver kommunicera mycket med barnen. Sen att hon väljer själv en bestämd tid på rasten är inte så bra. Jag själv följer de rutinerna vi har i förskolan och hemma kan hon be eller när hon har sin rast på schemat.
Min dotter som går i förskoleklass har en fröken som bär sjal/slöja. Hon är världens underbaraste människa och att hon bär sjal skiter jag högaktningsfullt i. Hon utför sitt jobb klanderfritt och min dotter gillar henne.
Givetvis hade jag inte brytt mig om någon ur personalen på mitt barns förskola bar slöja.
Jag skulle aldrig sätta mitt barn på en såda förskola. Aldrig.