Tråden för oss som använder NaturalCycles
Nu kom mensis nyss.
Nu kom mensis nyss.
Här pågår mensis för fullt och jag längtar till ÄL som bör ske 8/9 enligt NC. Kollar in här varje dag och läser vad ni skriver och håller tummarna för massa plus denna månad. :)
Hmmm känns inte som det blir/blev nån äl denna månaden.. Vilket iofs är ok då vi tagit en paus . Vi ska söka hjälp i okt :)
Men min man tyckte jag ändå skulle fortsätta tempa för att ha lite kött på benen.
Enligt NC är det äl idag men jag känner ingenting! Brukar känna av min äl väldigt kraftigt annars. Har lite tjockare flytningar men det är allt..
Vad tror ni?
Usch är lite nervös för besök hos BM imorgon märker jag, orolig för att ev få höra att jag haft kemiskt MF eller nått sånt som gör att man måste pausa bebisverkstaden. Har rejält ont i magen nu men inte kommit nått mer blod, hoppas tempen går ned imorgon iaf så kanske man kan pusta ut lite.
Har inget att fråga om. Bara nervös och orolig just nu :(
Men vad är det här för mesig ägglossning?! Vanligtvis kommer jag iaf upp till 36,6 dagen efter äl. Brukar alltid ha äl på cd14, så den borde isf skett den 8/9.
Kan temperaturen skilja sig så mycket från månad till månad? Har jag ens haft någon äl, tror ni?
Jag tror absolut du har haft ÄL! För mig förekommer det ibland en cykel där jag genomgående ligger lägre i temp, både före och efter ÄL. Jag har ingen aning om varför det blir så...följande cykel kan vara uppe på mina vanliga temperaturer igen.
Vad tror ni? Är det bara jag som ser nåt?
Jag har precis haft ÄL och tänkte bara tempa så jag får bekräftat att ÄL har varit. Tänkte jag skulle undvika tempa fram tills bim iallafall för att eventuellt ta bort stress. Jag har ju märkt att jag analyserar varje temp mellan ÄL och bim "är det för lågt eller är den tillräckligt hög?" Istället för att bara avvakta och se om mensen dyker upp eller inte.. Tror det sätter en onödigt stress på kroppen som gärna kan skippas, det cirkulerar ju redan massa annat under tiden man väntar....
Efter morgonens temp misstänker jag att ÄL inte skett trots allt. Tycker den ligger lite väl låg och jag känner ingen ömhet i tuttisarna som brukar komma dagarna efteråt. Jag får väl vänta och se och försöka mysa till det ofta ifall den är trögstartad denna cykel. Kolla tempen jämfört med förra lixom... åh, längtar redan till nästa månad istället för en ny chans.
Jahapp, det verkar ha skett en äl trots allt. Jag tror dock att den skedde på cykeldag 14 som den brukar göra och inte dag 15 som NC tror. Vad tror ni?