• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hildaisabell skrev 2015-07-25 12:07:10 följande:

Alltså... Idag blev det ett negativt gravtest. Det jag tog igår såg även min sambo ett svagt streck på. Fattar ingenting. Tempade inte i morse, kunde inte sova och när jag väl somnade sov jag jätteoroligt. Tänkte att det var lika bra?

Försök ta det lugnt och ta ett nytt test imorgon eller om 2 dagar så får vi se vad som händer :)
  • AmIAlone

BIM idag eller imorgon. Har för första gången i livet haft spottings sedan igårmorse och idag sjönk tempen under baslinjen. Dags för försök nr 6.

Denna cykel blir det munkpeppar, progesteronkräm och PreSeed-glid :)

• AmIAlone

Positivt ÄL-test idag så händer nog imorgon eller dagen efter det. Så vi ligger på här hemma. :)

• AmIAlone
    sommarblomma1 skrev 2015-08-11 16:25:19 följande:

Någon som vet hur långt innan mens tempen börjar sjunka?

Har bara tempat en mens men då sjönk den under baslinjen dagen innan mensen kom.
  • AmIAlone
    marol skrev 2015-08-12 11:56:56 följande:

Om man kollar på min graf gällande dag 21,22, 23 från förra månaden angående ämnet temp-dippar och temp-ökningar så kunde man lätt tro att det skulle varit graviditet men icke. Var ju rejäl sänkning följt av rejäl höjning.

Japp. Även jag fick rejäl tempdipp under baslinjen 7 dagar efter ÄL sedan högsta temp på hela cykeln dagen efter, men sen kom mensen. Det är bra att ha hopp men man ska nog inte läsa in så mkt i en dipp eftersom det verkar vanligt med sådana. Så man slipper bli besviken om det inte blir något, som jag blev förra månaden. :(
  • AmIAlone

ÄL verkar ha skett igår, får se vad NC tror sen. Vi har använt PreSeed varje sextillfälle denna månad så nu hoppas jag på resultat! :)

• AmIAlone
    EmmaElisabeth2 skrev 2015-08-13 10:27:05 följande:

Jag ville alltid se såna här, så lägger upp min tempkurva nu när jag plussat idag :) ingen direkt tempdipp, ingen superhög temp, 36,55 idag.. Men man kan tydligen bli gravid ändå :D

Grattiiiiiiiis!!!!! :)
  • AmIAlone
    frokenasta skrev 2015-08-13 16:28:50 följande:

Gravid 1-2 :D :D helt sjukt. Skakar.

Åh, grattiiiis!!!! Fan, vilken känsla det måste vara. :)

Vill du lägga upp din NC-graf? Älskar att se preggo-grafer, haha.
  • AmIAlone

Hmm, nu är jag förvirrad. Förra cykeln (första månaden jag tempade) satte NC ut ÄL på cd14, alltså dagen innan temphöjningen skedde. Sedan kom mensen på dag 28 vilket innebär 27 dagars cykel. Denna månad satte NC ut ÄL på cd15, trots att det är den dagen temphöjningen skedde. Kan någon förstå logiken i detta genom att titta på min kurva? Har ej lagt in några ÄL-test i NC.

Det verkar väl mer logiskt enligt tempkurvan att ÄL skedde på cd 14 denna månad också? Varför lixom ändra till 28 dagars cykel när mim förra var 27 dagar? Jag fattar ingenting...

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles