• AmIAlone

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Loppan84 skrev 2015-08-22 11:45:39 följande:

Ja Soofa och alla ni andra bidrar verkligen till att allt känns lite lättare.

Men AmIAlone - det är absolut ok att deppa ihop ibland och klaga, det ska du verkligen inte ha skuldkänslor för. Hade också skuldkänslor när jag gnällde häromdagen, men detta går upp och ner hela tiden och om det är nånstans vi kan vara ärliga med våra känslor så känns det som det är här :)

Bra pepp så håll den uppe nu, BIM-3 är fortfarande tidigt!

<3

Älskar denna tråd.
  • AmIAlone
    Loppan84 skrev 2015-08-24 20:51:41 följande:

@AmIAlone hur går det med dig hjärtat? Any news?

Neg test imorse på bim -1 och är himla gasig så mensen dyker nog upp imorgon. Tempen har ännu inte sjunkit dock. Men tippar på nya tag i september. :)
  • AmIAlone

Bim idag och imorse sjönk tempen rejält under baslinjen. Förra månaden sjönk den under linjen dagen innan bim så vi får se om mensis kommer idag eller imorgon. Kört för denna månad är det i alla fall.

• AmIAlone
    Sajocawa skrev 2015-08-25 05:44:24 följande:

Nu var jag väldigt snabbt med att posta bilden visst så hann inte skriva hehe.. Jag skakar av lycka! Det här känns så konstigt och jag trodde verkligen inte att vi skulle lyckas på första försöket!!! Vår dotter ska få en syster (ja en syster! Det blir bara tjejer i min släkt!). Jag ska för andra gången i mitt liv vara gravid samtidigt som min egen mamma. Jag längtar redan efter förlossningen för det är det mäktigaste jag nånsin varit med om!

Tack för att ni finns härinne och stöttar och peppar, ge aldrig upp! <3

Grattis <3
  • AmIAlone
    Loppan84 skrev 2015-08-25 07:48:30 följande:

Är sååå otålig hörrni. Hatar att vänta nfast jag var helt säker vid ÄL att det inte skulle bli nått pga lite för lite ligging s letar jag nu konstant efter tecken och kan inte sluta tänka på att jag nog känner mig lite gravid ändå och letar efter tecken i tempen - alltså 4 dagar efter ÄL ;D Hur ska jag göra för att tänka på nått annat? Blir tokig på mig själv ;)

Åh, vet hur det känns, har varit precis likadan varje månad nu i ett halvår. Jag har tyvärr inga tips för jag tror det är omöjligt att inte gå runt och känna efter och leta tecken när man vet att en bebis kanske håller på att flytta in. ;)
  • AmIAlone
    Marinan skrev 2015-08-26 09:26:37 följande:

Tänkte fråga er experter här inne om vad ni tror om mitt diagram. Kan jag ha fått en implantationsdipp idag eller är det för tidigt att få det på äl+6? Vilka är era erfarenheter kring detta, alltså vad tror ni om oddsen för graviditet vid en tempdipp? Typ 50%, 80%, 20% chans att man är gravid?

Det går nog inte att säga. Många härinne, inklusive jag, har fått sådana dippar och inte varit preggo.

Läste på Fertility Friend att de hade analyserat gravidgrafer och icke gravidgrafer och kommit fram till att sådana dippar är mer vanligt på gravidgraferna. Tror 23% av gravidgraferna hade en dipp och 11% av icke gravidgraferna.

Man ska nog inte läsa in så mycket i dessa dippar då de är så pass opålitliga. Men jag håller tummarna för dig att det ÄR en impdipp, det får vi se om nån vecka. :)
  • AmIAlone
    Jadu skrev 2015-08-26 09:05:55 följande:

Hej tjejer.

En fråga, hade äl i söndags eller måndags. Idag är det 3e dagen med molvärk fast idag är den mer konstant än De andra två dagarna och illamående kommer lite titt som tätt.

Ska de va så eller är de något fel?

Jag har nästan alltid molvärk hela vägen från ÄL till mens, så det är inget att oroa sig. Har googlat mycket på det och verkar vanligt, speciellt när man vill bli preggo och känner efter så mkt. Jag har aldrig märkt av denna molvärk innan vi började försöka baka bebis.
  • AmIAlone

BIM +1 idag och ingen mens än men tempen ligger extremt lågt under baslinjen och känns som magen ska sprängas så förväntar mig att den dyker upp närsomhelst. Ingen idé att slösa pengar på gravtest när tempen ligger så lågt 2 dagar i rad.

Vill bara att den ska komma nu så jag kan fokusera på nästa försök. Kommer fortsätta med munkpeppar (får starkare streck på äl-testen sedan jag började med det), progesteronkräm efter ÄL och Preseed-glidmedel vid varje mys. :)

• AmIAlone
    Legewiel skrev 2015-08-26 11:10:17 följande:

Jag tänkte också börja med munkpeppar vid nästa cykel, har du upplevt några biverkningar av den? Påverkas längden på cykeln i någon riktning?

Och progesteronkrämen, hur mycket och hur länge smörjer du? Kommer mensen direkt du slutat smörja eller skjuts den framåt? Detta är min första cykel med kräm så jag är lite osäker på hur jag ska smörja!

Inte märkt några biverkningar av munkpepparn men det smakar fasligt illa. Har använt den i 3 cykler nu och denna cykel verkar lutealfasen bli minst 1 dag längre.

Jag smörjer 50 mg Progesterall på morgonen och 50 mg på kvällen efter att ÄL konstaterats av NC. Det är ganska mycket men har läst att man inte ska smörja för lite då pms-besvären då kan bli ännu värre. Doserar därför efter rekommendationerna i recensionerna på female balances hemsida.

Det här är andra cykeln jag smörjer och jag smörjer alltid sista gången dagen innan BIM. Förra cykeln kom mensen på BIM, denna cykel verkar den som sagt dröja lite men vet ej om det beror på krämen. Jag mår i alla fall som en drottning med den så jag tänker fortsätta varje cykel. :)

Känner du nån skillnad med krämen? Brukar du ha problem med pms?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles