Legewiel skrev 2015-08-26 11:10:17 följande:
Jag tänkte också börja med munkpeppar vid nästa cykel, har du upplevt några biverkningar av den? Påverkas längden på cykeln i någon riktning?
Och progesteronkrämen, hur mycket och hur länge smörjer du? Kommer mensen direkt du slutat smörja eller skjuts den framåt? Detta är min första cykel med kräm så jag är lite osäker på hur jag ska smörja!
Inte märkt några biverkningar av munkpepparn men det smakar fasligt illa. Har använt den i 3 cykler nu och denna cykel verkar lutealfasen bli minst 1 dag längre.
Jag smörjer 50 mg Progesterall på morgonen och 50 mg på kvällen efter att ÄL konstaterats av NC. Det är ganska mycket men har läst att man inte ska smörja för lite då pms-besvären då kan bli ännu värre. Doserar därför efter rekommendationerna i recensionerna på female balances hemsida.
Det här är andra cykeln jag smörjer och jag smörjer alltid sista gången dagen innan BIM. Förra cykeln kom mensen på BIM, denna cykel verkar den som sagt dröja lite men vet ej om det beror på krämen. Jag mår i alla fall som en drottning med den så jag tänker fortsätta varje cykel. :)
Känner du nån skillnad med krämen? Brukar du ha problem med pms?