• amandakollb

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Symetrical skrev 2022-08-08 11:53:20 följande:
    Jag tror faktiskt också mer på äl Cd 11. Cd 9 är ju som sagt extremt tidigt, även om man haft en anovulatorisk cykel innan. Vad brukar din coverline ligga på?

Kemisk graviditet är när ett befruktat ägg försöker fästa, men misslyckas. Jag fick väldigt svagt streck på gravtest på äl +10 (trots att jag blödde) och dagen därpå var det blankt igen. Det plus galet höga temperaturer i början av cykeln får mig att tro att så var fallet :)
    Jaa jag hoppas nästan på cd 11, som du säger känns cd9 så himla tidigt så då lär ju inte slemhinnan hunnit med? Två cyklerna innan förra så var de 36,3 och 36,35 och nu alltså 36,47 så känns konstigt att det är så mycket högre Coverline? 

aha okej av fattar, det kan nog mycket väl vara så! då laddar ni inför torsdagen då :)) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-08 19:44:43 följande:
    Äh, det är ju inte så stor skillnad. Min coverline kan också diffa på 1-1,5 grad Glad Men som sagt hoppas vi ff har rätt, för slemhinnans skull!

Nja, mest jag som laddar, eftersom vi ju inte försöker på riktigt DrömmerFlört

Okej får se när bim blir då, tror jag tar cd11+14 dagar så då blir bim 19 augusti. När räknar du med bim? Antar vi har rätt nära då jag har lång lutealfas och du kort? :))

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-08 19:44:43 följande:
    Äh, det är ju inte så stor skillnad. Min coverline kan också diffa på 1-1,5 grad Glad Men som sagt hoppas vi ff har rätt, för slemhinnans skull!

Nja, mest jag som laddar, eftersom vi ju inte försöker på riktigt DrömmerFlört
    Åh suck, nu fick jag en rejäl tempdipp, känns inte bra alls! Så förvirrande detta
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 08:36:49 följande:
    amandakollb skrev 2022-08-09 05:21:24 följande:
    Åh suck, nu fick jag en rejäl tempdipp, känns inte bra alls! Så förvirrande detta

Jag tror bim blir typ 21/8, lite beroende på när ägget behagar släppa! ;P

Äsch, det betyder inte så mycket, så länge tempen ökar igen imorgon. Du har väl haft så tidigare med, men en dipp på typ äl +4..?
    Okej men då har vi nästan samtidigt!:) 

jaaa cykeln innan förra ovulatoriska så var den väldigt hoppig, och då blev jag inte gravid.. så har inte mycket hopp nu heller faktiskt. 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 19:23:48 följande:
    Försök att inte läsa in för mycket i det. På äl+4 har ju inte ett ev befruktat ägg ens fäst Solig
    imorse höjdes tempen men inte Lika mkt som den brukar ligga på. Tror jag kommer få en hoppig lutealfas som tidigare, undrar om det är progesteronet som spökar..? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-09 19:23:48 följande:
    Försök att inte läsa in för mycket i det. På äl+4 har ju inte ett ev befruktat ägg ens fäst Solig
    Hur går det för dig? När fick du äl? Blir bim 21 som du trott tidigare?:) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-16 06:59:55 följande:
    Nej, du! Världens mest utdragna äl resulterade i nedsläpp igår (ökad temp idag) och därför bara sex 4 dagar innan (pga magsjuk man) så inga stora förhoppningar den här cykeln Obestämd

Hur går det själv? Glad
    Okej typiskt! Men visst kan sperman leva upp till 5 dygn så än är inte hoppet ute :) 

nja sådär, är på äl11 eller äl13, och fått suuupersvaga test både idag och igår. Hade hoppats på att de skulle ökat idag men Nope. så ställer in mig på en kemisk graviditet eller jättetidigt missfall :/ tempen är fortsatt hög iaf 
  • amandakollb

Symetrical skrev 2022-08-16 09:22:34 följande:
    Nej, men vad spännande! Är du bara på äl+11 är det ju inte konstigt att de är svaga! Kan du inte posta bild och din graf? Skrattande
    Absolut, här kommer graf och test, ff tycker att jag är på cd11 och då är det ju tidigt att testa.. men jag tycker jag är på cd13 haha för jag hade två lite högre tempar innan ff satte ut äl. Och om jag är på cd13 borde de absolut va ett starkare streck tycker jag! Plus att resten både igår och idag var typ samma, borde de inte ha blivit lite starkare idag om jag var gravid? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-16 12:18:58 följande:
    Men du! Det är är ju ett klart positivt gravtest i mina ögon!! :D Kanske att urinen var mer utspädd idag än igår..? Tog du båda direkt på morgonen? Grafen ser också superfin ut! Ta ett nytt i eftermiddag, om du kan hålla dig från att kissa och se hur det ser ut. Alternativt imorgon bitti, om du kan hålla dig så länge ;)
    ååh tycker du?! jag ser ju att det är ett svaaagt streck, men tycker det var så konstigt att det inte ökat imorse? blev så besviken när det inte gjorde det så tänker direkt att det är en kemisk graviditet :( 

jag tänkte faktiskt ta ett till ikväll haha kan inte hålla mig. har 5 stickor kvar, så får bli ett ikväll och sen imorgonbitti, hoppas verkligen det blir starkare då! 

hm vet inte om det var utspätt, det enda skillnaden var att igår tog jag testet vid 04.30 och idag vid 07.30. 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-17 19:41:58 följande:
    Jag vågar mig faktiskt på ett försiktigt grattis utifrån det testet och din graf! Håller tummarna att det ökar ytterligare! :D
    Det hade ökat imorse :D men vågar typ ändå inte ta ut något k förskott? hade velat passera bim och sen göra tidigt ultraljud. Efter det så kan jag tro det! 

visst har du bim till helgen? har Du hopp även fast ni bara fick till det 4 dagar innan äl? :) 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-19 07:14:28 följande:

det är klart jag tog ett test.. man kan inte hålla sig :) ber om ursäkt för att jag bombar denna tråd med gravtest där det knappt syns något Skrattande tror bilden hamnade överst. Jag undrar om babyplan alltid avger ett sånt här streck men tycker det här strecket är lite mera likt det jag tog på eftermiddagen tidigare i veckan, dock är strecket Ofärgat även i verkligheten. Det är mera som en skugga, om ni ens ser det :) 

tack för din förklaring om temp!! Det förklarar e del för mig att det brukar vara 0,1 grad högre per timme. Då lägger jag in 36,45 :) 

Jag ser också en skugga tror jag! Vilken cd är du på idag? :) hur är tempen? 
  • amandakollb

Idag tog jag ett till test och tror det har ökat liiiiite sen i förrgår när Jag tog senaste testet. Dock blir jag fundersam, borde inte testet vara starkare? Tror jag är på bim idag, äl+14 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-19 12:39:10 följande:
    Nä det hann jag inte så det är några minuter efter men här kommer en inom tiden på rfsu: 
    Jag tycker också jag ser på RFSU!!:))
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-19 15:45:07 följande:
    herregud hörni!!! Kunde inte hålla mig från att ta detta nu på eftermiddagen
    men wow!! stort stort grattis till er :D så roligt!! hur mår du hur känns det? då var det positivt alltså, alla skuggor vi såg på dina test! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-20 07:00:12 följande:
    Inga regelrätta försök här (tyvärr!) för det är bara jag som har bebissug, maken är mer än nöjd med de tre vi redan har Tungan ute
    Dock tacksam över att han okejade uttag av spiralen i februari och att ifall det blir en till så blir det. Försöker flirta till mig lite liggeri kring äl varje månad, men den här gången lyckades jag bara 4 dagar innan äl för han blev magsjuk sen, så förhoppningarna är minst sagt låga denna cykel xD
    visst hade du bim ihelgen? hur går det för dig? :) 
  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-08-24 10:43:20 följande:
    Det var positivt!! :) tusen tack! jag mår bra, känner ingenting om jag ska vara ärlig. Igår var jag trött på eftermiddagen så jag la mig och vilade men sov ganska dåligt natten innan så det kan lika gärna vara det :) oroar mig lite för att det inte känns något, förra kände jag ändå ganska snabbt men då var det ju ingenting ändå. Tempningen har jag slutat med för det stressade mig bara.. hur mår du? :) 
    så roligt! när blir bf? vi borde ha ungefär samtidigt :)) 

alltså jag känner inte heller något! kan ha lite molvärk i magen vissa stunder men inget mer.. hade knappt några symptom förra graviditeten så på ett sätt vore det skönt att inte ha det nu med, men samtidigt blir man ju orolig att det avstannat eller blir missfall.. jag tempar fortf faktiskt. och har tänkt att boka in ett tidigt ultraljud. hur tidigt kan man se något, vet du? :) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-24 13:41:05 följande:
    Hade bim idag (på grund av sen äl) och mensen kom tillsammans med tempdipp. Dock väldigt väntat då maken var magsjuk under äl xD
    Laddar om för nästa försök nu som infaller precis när vi skall till spa på tu man hand ;)
    okej det låter ju super :D skönt att den kom som beräknat och det inte blev förskjutet! när ungefär blir äl? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-26 19:32:08 följande:
    Borde bli 10 eller 11/9, vilket är vår bröllopsdag. Vore lite kul om det tog sig just då Flört

Hur mår du nu? Glad
    åh kul! jaa men verkligen, fin bröllopsdagspresent :D

jomen bra ändå! inga speciella symtom förutom lite svullen mage och lättare andfådd typ. har bokat in tidigt ultraljud om 2 veckor så längtar till det! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-08-31 17:32:29 följande:
    Det förstår jag verkligen! Skrattande Vilken vecka är du i då?
    Idag går jag in i vecka 7!:) ultraljud om drygt en vecka 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles