Tråden för oss som använder NaturalCycles
Ja, men eller hur!? Lika bra att få mensen då ju!
Ja, det finns något som heter trifasisk kurva. Hade min temp hållit sig hög fler dagar hade den nog klassats som det!
Då är vi väldigt synkade för jag fick också mens idag. Har beställt hem e-vitamin och borago, med förhoppning om att få längre lutealfas. Även slutat med koffein, så får se om det kan ge någon verkan
Justja så heter det!
nej vad tråkigt med mensen, men kul att vi är så synkade! kul att följas åt denna cykel. Vilket försök blir det för er nu?
Okej vad härligt att känna så :) hur gamla är barnen?
nu påbörjar vi tredje försöket! hoppas verkligen på ägglossning denna gång, så jäkla typiskt att när vi väl börjat försöka så blev det ingen ägglossning andra försöket haha.
Ja precis, men man vill ju ba veta nu haha men de är ju svårt! Som du säger får tiden utvisa! tror vi prickade in med sex rätt bra iaf så får se tempen de kommande dagarna om den håller sig uppe.
hur är det om man får högre temperaturer än follikelfasen men inte lika höga som ens tidigare lutealfaser, kan man säga något av de?
Ah jag tänker också att det blev en dålig ägglossning och har redan tappat hoppet om denna cykel tyvärr. Så tråkigt!
hur går det för dig? Snart äl va?:))
Nej, inte än! Tempen på +3 tycker jag inte säger så mycket
Hur låg tempen idag då? Fortfarande hög?
Jo, men det går väl okej. Är på cd 13 och jag brukar få äl kring vd 18, så om det är samma den här cykeln borde det bli take off på torsdag. Tror dock att jag hade en kemisk graviditet förra cykeln, så kanske blir uppskjutet den här gången pga det. Tempen sjönk inte till under coverline förrän på cd 6, men vet inte om det spelar in. Aldrig fått så förr..
igår och idag har jag haft mina vanliga höga temperaturer, och appen har markerat ut min äl, på cd 11. Jag tänker dock att då tempen höjdes på cd 10 borde jag haft äl cd 9, även om jag fick låga höga temperaturer? Förvirrande haha!
vad är en kemisk graviditet? hm nä aldrig heller fått så, men kan det vara en tillfällighet?