• amandakollb

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Symetrical skrev 2022-06-14 07:11:36 följande:
    Njae, tveksamt. Implantationsdippar brukar ske tidigare äl +5, men vem vet!?! Flört Tiden får som vanligt utvisa! 
    ah känns snarare som att det var en sån dipp du pratade om, då östrogenet möter progesteronet och det kanske inte innebär nånting egentligen gällande om man är gravid eller inte haha! 

vart i cykeln är du nu?
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-14 15:35:16 följande:
    Är på cd 12. Börjat få lite känningar och w, så äl borde infalla om en 4-5 dagar :)

Härligt! Typ idag då?:D har ni fått till det bra Med sex? 

åh min temp fortsätter va rätt ojämn, igår på ÄL+7 gjorde den en dipp igen :( vad tror du? 

• amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-17 07:32:45 följande:

Dippen igår kan ju mycket väl ha varit en implantationsdipp, eftersom den ökade idag igen! Skrattande Hur känns det i kroppen? 

Här går det lite segt. Cd 15 idag och fortfarande svagt ältest. Ff tror äl på måndag och det känns ganska troligt. Dock börjat få mer känningar idag och lite ew, så får se om det kickar igång ordentligt nu Cool Får försöka få till lite ligg i helgen, trots att svärisarna är på besök xD

googlade lite på det men ÄL+7 är i tidigaste laget va? :( det jag läste var att det brukar vara vid ÄL9-10 typ? 

okej jag fattar, hoppas det kommer igång :D hahha jobbigt när svärisarna är på besök, det var de när jag hade min fertila period också, så fick ligga på med svärisarna i rummet bredvid och dotter i spjälsäng några meter bort haha! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-17 07:32:45 följande:

Dippen igår kan ju mycket väl ha varit en implantationsdipp, eftersom den ökade idag igen! Skrattande Hur känns det i kroppen? 

Här går det lite segt. Cd 15 idag och fortfarande svagt ältest. Ff tror äl på måndag och det känns ganska troligt. Dock börjat få mer känningar idag och lite ew, så får se om det kickar igång ordentligt nu Cool Får försöka få till lite ligg i helgen, trots att svärisarna är på besök xD

och känner typ ingenting i kroppen! 
  • amandakollb
    evelinagra1 skrev 2022-06-17 13:49:36 följande:
    Bara för att tempen är lägre idag än den varit dagarna innan så har jag fått för mig att det är helt kört denna månaden också.. men det behöver det väl inte vara? :/ 
    såhär det grafen ut 
    jag fick också en tempdrop på ÄL+4, verkade ändå vara ganska vanligt så inte alls kört=) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-17 13:27:24 följande:
    Hahaha. Spännande detta xP
    Äl+7 är absolut inte för tidigt! Allt mellan äl +5-10 är helt normalt! När jag blivit gravid har jag oftast fått en dropp kring äl+6-7 :)
    okej vad bra nu fick jag hopp :D hoppas på implantationsdipp då! kollade tillbaka tidigare cykler och då har alltid tempen börjat sjunka på ÄL+12, dvs på tisdag, så lär ju kunna ana om det tog sig eller inte även fast bim inte är förens nästa helg nån gång. 
  • amandakollb

Min graf ser superkonstig ut denna cykel, är på cd 30 och har fortf inte fått någon ägglossning. Men vad kan de höga temperaturerna vara som jag fick cd 24-25? Kan väl inte varit ägglossning för har fått fem låga temperaturer efter det, men har mätt som vanligt samma tid osv så hade varit intressant att veta vad det var. Någon gissning? :) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-07-22 15:04:21 följande:
    Vad märkligt!
    Du har inte tagit några ältest? Kanske var kroppen som försökte, men misslyckades med att ägglossa.. Obestämd
    nä inga ältest :/ ja verkar som det, så segt :( undrar om man får mens som vanligt efter ca två veckor eller om den blir jätteförsenad? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-07-22 20:20:36 följande:
    Verkar vara så olika det där. När jag hade långa cykler förr kunde jag ägglossa på allt från cd 30-45 och fick aldrig mens innan äl. Dock verkar det finnas många som får utebliven äl ibland och sen ändå mens ett tag efter, om än kanske lite senare än vanligt. Fortsätt tempa och leta fertilt sekret och andra älkänningar, så får väl tiden utvisa om äl eller mens kommer först Glad
    Ja jag ska nog gå tillbaka 2-3 år och kolla på mina cykler när jag använde nc, hur de brukade se ut. Men har för mig att de också var typ 40-50 dagar så kanske ägglossningen kommer supersent.. men då kommer vi nog missa äl för har inte sex så ofta vanligtvis. Jaa tiden får utvisa, men så jobbigt att vänta, känns som tiden bara går:(  hur går det för dig? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-07-23 13:21:05 följande:
    Men om du känner att du får fertilt sekret igen kan du ju alltid försöka få till det då ;)
    Jodå, är på äl+6 och tempen fick lite fnatt idag xP
    Får se imorgon om det var en tillfällighet eller en ny trend Drömmer

Hur såg tempen ut idag? Åh skönt att va förbi äl, nu är det bara väntan kvar! :) 

jag har faktiskt fått lite blod på papperet idag när jag torkat mig, så jag skulle tippa på att mensen ändå är på väg inom några dagar! Så har nog fått en anovulatorisk cykel, så typiskt. Men glad om mensen kommer i veckan så vi kan börja om. 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles