• amandakollb

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Symetrical skrev 2022-05-21 13:01:39 följande:
    Det vanligaste ä ju dock 14 dagars lutealfas och om du har det borde mensen komma senast imorgon :)
    jag fick mens inatt så ÄL+16, lång cykel blev det! skönt med ny cykel och nu blir det all in på detta försök :D hur går det för dig? 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-23 09:43:34 följande:
    Okej, men då vet du nu att din lutealfas är 15 dagar Glad
    Jag är på cd 14 och har blrjat få fertilt sekret och känningar sen nån dag tillbaka, så skulle tippa på äl om 3-4 dagar. Brukar få det på cd17-18, så verkar bli samma den här cykeln. Mannen är dock sjuk där hemma, så hoppas att han hinner bli frisk tills nersläpp! FlörtTungan ute
    jamen precis, bra att veta=)
    okej härligt! hoppas han blir frisk snart så ni kan köra på haha! 

vi har inte bestämt om vi ska kontakta vården detta försök, isåfall blir det uppföljning med ultraljud och ovitrelle och då kommer det nog bli kortare cykel. 

funderar även på att inte tempa varje dag, utan börja igen i god tid när det börjar närma sig fertila dagarna. 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-23 14:26:53 följande:
    Jaha, ni är inne på att kontakta dem? Har ni försökt länge?

Det räcker ju gott och väl, om du inte vill tempa hela cykeln Glad
    Nej detta blir första försöket :) vi har redan kontakt med dem så skulle ribga dit när jag får mens så bokar de in vul men nu kör vi nog på en omgång utan deras hjälp och så hör jag av mig nästa cykel om det inte tar sig :) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-26 20:17:14 följande:
    Jaha, okej! Tänkte att man ju brukar Ha försökt länge innan man tar kontakt med vården, men ni kanske har någon annan bakomliggande anledning..?
    Spännande med första försöket i alla fall! Glad
    hade väldigt sällan mens så vi hörde av oss ganska direkt till vården pga det (inför barn 1) och fick då veta att jag har pco, så fick hjälp med letrozol och ovitrelle, och nu inför andra barnet så hörde vi av oss direkt för antar att det hade blivit samma sak. Det gick jättebra för dem att hjälpa (går privat) men vi betalar ju för det nu :) Dock bestämde vi att vi kör en eller två cykler med bara letrozol själva och se hur det går (då betalar vi inget), annars hör vi av oss till dem och bokar in vul så jag får ovitrelle o så:) 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-27 13:21:19 följande:
    Låter ju som en bra plan! Jag åt också letrozol när vi försökte med barn nr 2. Tog sig på andra cykeln då :)
    Hur lång tid tog det att bli gravid med första? Åt du letrozol många cykler?
    Här tog tempen ett skutt upp idag, så skulle tro att ff sätter ut äl till igår om ett par dagar Cool
    blev gravid på tredje försöket med letrozol :) hoppas på samma tur denna omgång! 
    härligt!! när blir bim? tar du letrozol nu också? du har säkert skrivit om det haha men har glömt! 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-30 14:57:46 följande:

Det håller vi tummarna för! Glad

Jag har bara 10 dagars lutealfas, så bim blir på om en vecka, på Sveriges nationaldag Tungan ute
    Nej, det gjorde jag bara inför tvåan pga att min cykel blev helt knäpp efter graviditet, amning och minipiller. Trean blev oplanerat till på ett ligg typ 3-4 dagar innan äl och nu efter att jag tog ut hormonspiralen har jag tacksamt nog haft 27-28 dagars cykel varje gång med äl på cd 17-18. 

okej vad skönt! wiho snart ändå! håller alla tummar och tår :D 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-05-31 12:41:07 följande:
    Tack snälla du! Glad Körde på d-vitamin boost den här cykeln och min kropp verkar ha fått en smärre chock av det, för jag har fortsatt ha fertilt sekret även efter äl. Brukar få som hugg och brännande känsla i livmodern typ 5-6 dagar efter äl, när slemhinnan gör sig redo för att tacka för sig, men inte redan några få dagar efter som den här gången xD
    haha vad härligt :D har funderat på om jag skulle testa något tillskott men vet inte om det krockar med letrozolen så kommer nog att skippa de. men toppen om det funkar ju! 
  • amandakollb

Verkar vara på ÄL+4 idag men vad hände med tempen imorse?! världens dipp. Någon som varit med om de eller vet vad det innebär? Tänk direkt att det inte är något bra.. 
  • amandakollb
    Symetrical skrev 2022-06-13 14:52:59 följande:
    Det är ganska vanligt att få en dipp på äl +3-4 pga att östrogenet då möter progesteronet. Den stiger säkert imorgon igen Cool
    Den steg imorse igen Som tur var! Okej då förstår jag, har aldrig haft så tidigare tror jag så blev nojig. kan man säga något om cykeln utifrån det? Antar inte? :) 
  • amandakollb
    Mandelblomman skrev 2022-06-13 19:28:14 följande:

Jag fick också en dipp på ÄL+4, men tempen steg dagen efter och har fortsatt göra det. Har aldrig varit med om det förut...

Okej skönt att höra andra ha samma! Min steg också idag sol tur var. vart är du i cykeln nu? 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles