• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-01 13:58:10 följande:

Symetrical; Jag misstänker också att ägglossning kan ha varit en dag senare än vad nc spår för då hade jag ägglossningsflytningar. Japp, superkort lutealfas. Tänker och hoppas också att det KAN vara en implantationsdip. Jag håller hoppet uppe :) blir spännande att se tempen imorgon, eller inte :) 

Jag har också 10 dagars lutealfas, men är ändå glad, för efter första barnet var den bara 6-7 dagar! >_<
    Mycket spännande! Du måste uppdatera oss asap :D
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-01 13:41:44 följande:
    Ja visst är det konstigt?
    jag tempar samma tid varje dag..

Kanske var så att ägget försökte, men misslyckades med att släppa? De flesta har ju faktiskt 1-2 ägglossningsfria cykler per år, så kanske är en sån!? Obestämd Känns som att kommande dagars tempning får utvisa det För dig!

• evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 17:27:22 följande:

Kanske var så att ägget försökte, men misslyckades med att släppa? De flesta har ju faktiskt 1-2 ägglossningsfria cykler per år, så kanske är en sån!? Obestämd Känns som att kommande dagars tempning får utvisa det För dig!

Ja så är det ju! Men det är ju sååå segt när man försöker skaffa barn haha, men det är inte så mycket att göra, bara vänta och se..
  • okändokänd2

hej, har använt nc i ca 2 cykler så har inte mycket att jämföra med. Men vad tror ni om äl? stämmer det? Eller kan det även vara på dag 29 eller 30? Har lagt in flytningar på dag 30 så kan ju vara rimligt..
    Tänker mest för det sägs ju att temp stiger EFTER äl så då borde ju äl varit när tempen var lägre men det kanske kan vara olika.

• Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-02 05:49:45 följande:

Idag var tempen fortsatt låg tyvärr och mens. Nya tag nästa gång! :)

Rätta takter! Tycker faktiskt att nc ofta sätter ut äl nån dag fel. Fertility friend verkar ha bättre koll! Vet många som har båda där de spår olika och i efterhand var det tydligt att ff fick rätt Obestämd
  • Symetrical
    okändokänd2 skrev 2022-05-01 23:47:53 följande:

hej, har använt nc i ca 2 cykler så har inte mycket att jämföra med. Men vad tror ni om äl? stämmer det? Eller kan det även vara på dag 29 eller 30? Har lagt in flytningar på dag 30 så kan ju vara rimligt..
    Tänker mest för det sägs ju att temp stiger EFTER äl så då borde ju äl varit när tempen var lägre men det kanske kan vara olika.

Menar du att du la in fertila flytningar på cd 30? Har inte så bra koll på nc, kör själv med fertility friend som jag tycker är bättre på att spå rätt äl-dag. Jag skulle nämligen säga att äl nog var på cd 20 för dig och misstänker att ff hade hållit med mig! Du tar inte ältest?
  • evelinagra1

Var tvungen att ladda ner FF och la in all info denna cykeln för att se vad den säger, blir kanske inte jätte trovärdigt när det är första cykeln men visst fasen säger den också att äl skedde tisdag 26e eller ser jag helt fel? Tyckte det var lite krångligt att läsa av haha
  • okändokänd2
    Symetrical skrev 2022-05-02 09:14:26 följande:
    Menar du att du la in fertila flytningar på cd 30? Har inte så bra koll på nc, kör själv med fertility friend som jag tycker är bättre på att spå rätt äl-dag. Jag skulle nämligen säga att äl nog var på cd 20 för dig och misstänker att ff hade hållit med mig! Du tar inte ältest?

Ja precis jag la in fertila flytningar dag 30.

hmm, menar du 29 när du skrev 20? 
    använder ej äl tester för tillfället

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles