• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • evelinagra1

Denna månaden håller sig tempen mycket jämnare efter ägglossning, undra vad det kan bero på? Hoppas på att det är något positivt iallafall haha
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-03-05 21:30:54 följande:
    Denna månaden håller sig tempen mycket jämnare efter ägglossning, undra vad det kan bero på? Hoppas på att det är något positivt iallafall haha
    Ingen aning, men kurvan blir ju väldigt jämn och fin :) tempar du prick samma tid varje morgon?
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-03-05 22:26:25 följande:
    Ingen aning, men kurvan blir ju väldigt jämn och fin :) tempar du prick samma tid varje morgon?
    Haha nej inte jag heller men man kan ju alltid hoppas att det är något positivt, ja tempar samma tid men somnar ju dock inte alltid samma tid 
  • evelinagra1
    evelinagra1 skrev 2022-03-05 22:48:00 följande:
    Haha nej inte jag heller men man kan ju alltid hoppas att det är något positivt, ja tempar samma tid men somnar ju dock inte alltid samma tid 
    Troligtvis kommer mensen på onsdag som vanligt men hoppet är ju det sista som lämnar haha
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-03-05 22:48:00 följande:
    Håller alla tummar för att det är ett bra tecken! :)
  • Heybae

Hej. Hoppar in här.
    Började med NC 18/1 efter ätit p piller och fick min första bekräftade ÄL  5/2 och även mens 11/2.  Men nu kan inte min ÄL bekräftas och min mens har inte kommit än och skulle från början enligt NC komma 12/3 Men idag 19/3 har den inte kommit och ingen bekräftad ÄL 
    Någon som vet eller haft samma?
    Har tempat nästan varje dag utom när jag varit sjuk.

• evelinagra1
    Heybae skrev 2022-03-19 21:59:06 följande:

Hej. Hoppar in här.
    Började med NC 18/1 efter ätit p piller och fick min första bekräftade ÄL  5/2 och även mens 11/2.  Men nu kan inte min ÄL bekräftas och min mens har inte kommit än och skulle från början enligt NC komma 12/3 Men idag 19/3 har den inte kommit och ingen bekräftad ÄL 
    Någon som vet eller haft samma?
    Har tempat nästan varje dag utom när jag varit sjuk.

är inte super bra på detta men av vad jag kan se så ser det inte ut som att du haft någon ägglossning? tempen ska ligga över coverline fram tills mensen efter ägglossning om jag förstått det rätt 

• dudetten

Hej allihopa ???? 

Är ny på det här med att tempo. Enligt natural cykles så ska jag ägglossa på tisdag. Följer även upp med ägglossningstest. Fick detta testet från clearblue där teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket. Men fick ändå en tom ring? (Testet hade hunnit slockna när jag tog bilden)
    Kan man räkna med att det gav positivt ändå? 

• LJM91

Heybae, kan inte citera dig. Utifrån din tempkurva ser det inte ut som att du har ägglossat. Hur lång cykel brukar du ha?

• Heybae
    LJM91 skrev 2022-03-20 09:01:08 följande:

Heybae, kan inte citera dig. Utifrån din tempkurva ser det inte ut som att du har ägglossat. Hur lång cykel brukar du ha?

Jag har tagit p piller innan 18/1 och inte haft mens på över 1 år. Så har inte så bra koll mer än detta jag lagt ut på min cykel sen jag började med NC. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles