• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • H0nd3ndär
    Finmamma skrev 2022-04-26 16:57:34 följande:

Råkade posta inlägget innan jag skrivit färdigt. Testade precis mkt svagt positivt på CB. Det har känts som att mensen ska komma hur länge som helst nu men inte en droppe har kommit. Gissar att det är en ?kemisk graviditet?.  

Men grattis! Solig

Behöver absolut inte vara en kemisk graviditet. Så länge du inte får mens kan tempen alltid öka igen! Glad
  • Finmamma
    H0nd3ndär skrev 2022-04-26 21:02:02 följande:
    Men grattis! Solig

Behöver absolut inte vara en kemisk graviditet. Så länge du inte får mens kan tempen alltid öka igen! Glad
    Tack men det roliga tog slut där. Nu ikväll drog rejäl mensvärk igång och när jag kollade precis hade jag börjat blöda. jisses vad ont det gör. Tänk om jag inte hade testat mig idag, då hade jag trott att mensen bara var sen trots att den aldrig är det.

Det var för bra för att va sant. 
  • H0nd3ndär
    Finmamma skrev 2022-04-26 21:14:38 följande:
    Tack men det roliga tog slut där. Nu ikväll drog rejäl mensvärk igång och när jag kollade precis hade jag börjat blöda. jisses vad ont det gör. Tänk om jag inte hade testat mig idag, då hade jag trott att mensen bara var sen trots att den aldrig är det.

Det var för bra för att va sant. 
    Vad tråkigt! Beklagar!

Ja det där är väl en risk man tar när man testar utan att mensen är ordentligt sen. 
  • Paeonia123

Hej! :) Någon här som fått en tempdipp innan bim och varit gravida i alla fall? Jag ska ha mens idag men inte fått än och brukar alltid få på morgonen. 
    Kände massa pirr i livmodern i onsdags (4 dagar sedan) och hoppades på att det var ägget som fäste. Gjorde gravtest imorse men det var negativt :( Jag kommer fortsätta hoppas ända tills mensen kommer. 
    Skickar med en bild på föregående tempkurva och nuvarande.

• evelinagra1

Min graf är så konstig denna månaden? Har jag verkligen haft ägglossning eller vad tror ni?
    lägger in en bild på denna och förra cykeln 
  • Symetrical
    evelinagra1 skrev 2022-05-01 12:22:04 följande:
    Min graf är så konstig denna månaden? Har jag verkligen haft ägglossning eller vad tror ni?
    lägger in en bild på denna och förra cykeln 
    Ser onekligen tveksamt ut.. känns som att tempen borde ökat mer om äl skett. Tempar du samma tid som vanligt? Märkligt ändå att nc bekräftat äl trots fortsatt låg temp Obestämd
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 13:39:36 följande:
    Ser onekligen tveksamt ut.. känns som att tempen borde ökat mer om äl skett. Tempar du samma tid som vanligt? Märkligt ändå att nc bekräftat äl trots fortsatt låg temp Obestämd
    Ja visst är det konstigt?
    jag tempar samma tid varje dag..
  • Symetrical
    Paeonia123 skrev 2022-05-01 10:42:53 följande:

Hej! :) Någon här som fått en tempdipp innan bim och varit gravida i alla fall? Jag ska ha mens idag men inte fått än och brukar alltid få på morgonen. 
    Kände massa pirr i livmodern i onsdags (4 dagar sedan) och hoppades på att det var ägget som fäste. Gjorde gravtest imorse men det var negativt :( Jag kommer fortsätta hoppas ända tills mensen kommer. 
    Skickar med en bild på föregående tempkurva och nuvarande.

Jag skulle tro att äl skedde en dag senare än nc spår och isf är du ju på äl +10 idag. Har du så kort lutealfas? Kan ju vara en implantationsdipp annars, men isf bör tempen stiga markant imorgon :)
  • evelinagra1
    Symetrical skrev 2022-05-01 13:42:00 följande:
    Jag skulle tro att äl skedde en dag senare än nc spår och isf är du ju på äl +10 idag. Har du så kort lutealfas? Kan ju vara en implantationsdipp annars, men isf bör tempen stiga markant imorgon :)
    Äl + 4 idag isåfall om jag hade ägglossning i tisdags :)
    jag har en lutealfas på 11 dagar så den är ganska kort 
  • Paeonia123

Symetrical; Jag misstänker också att ägglossning kan ha varit en dag senare än vad nc spår för då hade jag ägglossningsflytningar. Japp, superkort lutealfas. Tänker och hoppas också att det KAN vara en implantationsdip. Jag håller hoppet uppe :) blir spännande att se tempen imorgon, eller inte :) 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles