Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Funderar allvarligt på att ta mig tjejer och flytta för jag vet ärligt talat inte hur mkt mer jag orkar av detta ständiga kaos och tjafs.... Allt är vårt fel....

Ber jag sambons barn om hjälp att plocka upp är jag orättvis och är bara på dom (vilket inte är sant) men dom är slarvigare än mina och därför måste jag be dom plocka undan sina saker i större utsträckning.. Sambons ena barn har aldrig gjort nåt... Hon åt minsann ingen ost när allt stog framme sedan frukosten när jag kom hem... Fast tre andra kan intyga att hon var den ENDA som åt en macka...

Hon hittar inte sin sköljer idag för att mina minsann har tagit dom.. Nej det har dom inte.. Hon är dubbelt så stor dom kan inte ens ha hennes kläder.... Hon har lämnat dom överallt och jag har slutat säga till men jag plockar inte reda på hennes grejer heller för jag är fan inget hembiträde...

Hon skyller allt på min äldsta som hon delar rum med.... Fast allt som ligger framme är henne grejer

Ja är så jäkla less

• cupcakemom

Tack.... Bröt ihop fullständigt igår och bara grät och grät för jag känner mig helt slutkörd av allt och jag orkar helt ärligt inte av att det är kompisar här varje dag. Även om dom oftast är lugna så är den här agan att det är folk här, jag känner inte att jag kan strosa omkring i pyjamas från sju på kvällen om jag inte mår bra eller lägga mig i soffan en stund....

Jag vill bara kunna vara ibland.... Han lovade att ta tag i det och ta diskussionen med alla barn att dom måste skärpa sig överlag och hjälpa till mer här hemma.....

• cupcakemom

var till läkaren idag eftersom det inte går att jobba som vanligt..har provat en vecka nu.. är även väldigt tungandad emellanåt och då mitt hb varit helt ok men mina järndipåer varit nere på 18 så hade jag hoppats på en koll på det...på inskrivningen låg hb på 135 och järn på 65....förra veckan vara hb nere på 110....

det tog 30 minuters fipplande med datorn för att skiva ut sjukintyget och när jag frågade igen om andningen så sa han bara det är sånt som händer, det kommer bli värre, du måste ta det lungt ...

joo det passar bra ihop med sjukskrvning på 50%...om jag blir sådär på jobbet då? jag blir alldeles yr och orkeslös när andningen blir sådär...

jaja jag har skickat in papper och hoppas på graviditetspeng från 2 november...

annars har jag nytt mantra här hemma...det gör inget, de gör inget, bry dig inte,bry dig inte..nya friska tag och inte reta på upp mig på småsaker skit i dom bara... 

går nog bättre nu när jag i alla fall hinner vila lite på dagarna innan allt ska göras...kände att humöret och själen tog stryk av att jobba förra veckan....känns som att all energi går åt till att ha ont så resten havererar...men nu ska jag se positivt på tillvaron och sänka kraven... är det fullt med barn här..skitsamma jag stänger in mig i sovrummet i så fall...

• cupcakemom

Åh stort grattis och lycka till med liten.. Så skönt å höra att allt gått bra och att ni fick en vettig läkare som inte ska vänta ut in i det längsta till ingen större nytta bara för att....

Jmh74 skrev 2015-09-29 08:49:54 följande:

Hej på er,

Nu är vår lilla pojke här. Jag snittades 17 dagar för tidigt pga av onda sammandragningar. Träffade en helt underbar läkare i tisdags som inte tyckte att det var någon idé att dra ut på det och gav oss tid för snitt redan på onsdagen. Bebisen vägde 3,4 kg och var 49 cm lång, föddes i vecka 37+3.

Vi var på BB i två dagar. Snittet gick fantastiskt. Såklart lite ont när bedövningen släppte. Åt alvedon i 2 dagar. Kan sammanfatta med att säga: helt ok graviditet, inga krämpor utöver de vanliga, strålande förlossning och återhämtning. Viktuppgång ca 22 kg, jämfört med 30 de andra gångerna. Under hela tiden, från mvc, BB, efterkontroller mm så har ingen påpekat något om vår ålder, 41 och 49. Bebisen är frisk, skitsöt och världens snällaste. Vi är i himlen och så lyckliga att vi vågade.

Lycka till alla ni andra. Ni har något helt fantastiskt framför er!

• cupcakemom

Ja alltså läkaren hade mkt väl kunnat sjukskriva mig helt men frågan är mest om fk godkänner... Så jag tänkte harva på tills jag vet om jag får graviditetspenning eller inte.... Lättare att få sjukskrivning när det finns ett ordentligt slutdatum märkte jag sist jag var gravid, fick avslag men när handläggaren hörde att jag fått penning beviljat så var det helt plötsligt inga problem att godkänna sjukskrivningen.... Men kul är ett inte... Men med 50? hoppas jag kunna vila en hel del när jag kommer hem innan det är dags för mat och sånt

• cupcakemom

Tänkte idag oj 3 månader är ju ingenting.... Sedan böjde jag mig ner och blev andfådd som bara den och då kändes 33 månader som en evighet haha

• cupcakemom
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:15:51 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Ja flera saker oroade mig och fick mig att tro det värsta. Så imorse vid kl 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt! Tror detta var min sista chans, känns jättesorgligt men jag tror inte jag orkar igen. Kanske får nöja mig med 4 barn ;)

Lycka till ni andra! <3

Så ledsamt...... Stor kram
  • cupcakemom
    Jag är bara jag skrev 2015-10-01 13:03:31 följande:

Jag vore väldigt tacksam om ni kunde tala om hur ni mådde och vilka symptom ni hade v.8!   Har ju aldrig kommit så långt med ett levande barn så jag har inget att jämföra med.  Känner efter hela dagarna,vaknar på nätterna av rädsla för missfall igen... Berätta hur det var för er!

Åh jag mådde så bra att jag inte trodde det var sant vet att det är svårt men slappna av och njut av att du inte mår illa... Vet att det är svårt klarade inte riktigt av det själv... Men faktum är att jag mådde mer illa dom två gånger jag fick missfall
  • cupcakemom
    Bullen2015 skrev 2015-10-02 16:54:24 följande:

Jag har just blivit beviljad gravpenng... Nu håller jag tummarna för att sjukskrivningen går igenom.. Men i värsta fall har jag iallafall grav penng :) Förstår inte varför dom inte kan inse att gravidetet många gånger kan jämföras med sjukdoms tillstånd :(

Vad skönt att du fått det beviljat... Ja alltså.. Skulle folk må så här utan att vara gravid skulle dom klassas som väldigt sjuka...... Shit jag skulle vilja se den handläggare som knappt kan få åt sig luft men som ändå glatt går och jobbar :-/
  • cupcakemom

Vad skönt att få ladda batterierna helendi....

Jag mår bättre av halvtid med idag är det tungt... Jag klarar inte av att jobba flera dagar irad trots korta dagar... Får se vad som händer till veckan...

Ja alltså jäkla skit kropp som inte orkar :-/ ändå har jag jobbat längre nu än med mina stora tjejer. Men snart kastar jag in handduken och skiter i om jag får pengar av fk eller inte...

Mår sjukt illa igen.. Inte bara på morgonen utan större delen av dygnet och får inte sova ordentligt... Jag har sömnproblem sedan tidigare och har fått medicin som jag inte kan ta nu.... Får nog rings till veckan och hoppas på en bättre läkare än förra gången

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)