Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Bellamamma72 skrev 2015-12-17 15:58:35 följande:

I v 7+4 VUL idag, allt såg perfekt ut sa läkaren:) Är så lycklig<3

Pelargon7 skrev 2015-12-18 20:12:02 följande:

Hej hej, hoppar in här.

Jag är 44 år och väntar fjärde barnet. Har barn: tvillingar 14 år och ett barn på snart 18 år;)

Mår jättebra, haft fyra missfall innan så nu hoppas vi att det kommer en liten bebbe i maj.

Kram kram

tigerspirit skrev 2015-12-18 22:45:24 följande:

Jag fyller 43 snart och väntar 4:e barnet. Är i vecka 12 nu, blev gravid direkt efter missfall (fick aldrig mens mellan) . Gjort kub/ul och allt ser bra ut. : )

Grattis och välkommen......
  • cupcakemom

12 dagar kvar.. Sover dåligt och har ont vilket börjar visa sig på humöret jag är inte super trevlig här hemma ganska less nu faktiskt...men vill inte att liten kommer före utsatt datum svettas nåt så förbannat också igår fick jag duscha kallt innan jag gick och la mig och går omkring i t-shirt här hemma vilket jag i princip aldrig gör.. Jag fryser oftast... Jag lär få höra det sedan när jag går omkring i fleecejacka och tjock sockar

Snart jul och med endast 15 dagar från fk förra gången och en trasig bil som behövde lagas + autogiro som inte funkat så dom drog flera tusen nu istället... Har det varit lite tungt med ekonomin den här månaden så jag måste handla det sista den 23 vilket jag aldrig gjort så det känns ju kul att första gången är som höggravid... *Puh*

• cupcakemom

Jahapp då sitter man här då med värkar med 10 min mellanrum i ett par timmar nu... Jag vill verkligen inte ha bebis på julafton..... Trodde jag kissat på mig idag men det var nog slemproppen för nån timme senare hade det kommit blod... Att härda ut till efter byar är nog bara att glömma

• cupcakemom

Haft värkar ett dygn nu... Åkte in till kl fem i morse då hade det varit tre min sedan kl 3...kolas valv sjuk.. Minimalt har hänt.... Kollas igen halv två fortfarande har inget hänt . Så nu åkte vi hem.... Får se hur länge vi får vara hemma

• cupcakemom

Efter 30 tim värkar kom hon tillslut med navelsträngen runt halsen.... Som en julklapp 22:36 på julaftonen MÄRTA 3400g och 49 cm....

Måste erkänna att jag fick panik över smärtan tillslut så jäkla bra är ju inte lustgas... Efter 27 Tim bröt jag ihop och bad om ryggbedövning... Till ingen nytta för den tog inte alla precis som med dom två första barnen..... Men å andra sidan hade jag bara krystvärkar i 6 min istället ????

• cupcakemom
    havsblomman skrev 2016-01-24 09:50:20 följande:

Jag funderade på det, fick ni vänta länge på svar?

Två veckor ung
  • cupcakemom
    zupermorsan skrev 2016-02-01 07:09:30 följande:

I morgon är det dags för igångsättning för mig. Känner mig nervös. Har räknat ner så länge och nu är jag äntligen framme.

Spännande.. Lycka till
  • cupcakemom
    nisselisa skrev 2016-01-28 16:41:06 följande:

42 år gravid i vecka 6 eller 7.

Mvc om en vecka. Känns overkligt och är glad.

Känner mig lite tröttare än vanligt och har vagt illamående om jag inte ätit på ett tag.

Välkommen och lycka till
  • cupcakemom
    Bullen2015 skrev 2016-02-04 12:05:38 följande:

Hej hej :)

Vad skönt! Du har inte så långt kvar nu :) Tyckte sista tiden gick jätte snabbt, eller hela föra året. Så passa på att njut nu ;) Med mig och grodan är det bra :) Han är bara så tuttig... Vissa dagar mer en andra.., idag är en sån dag då han annser mig vara hans napp och säng, hahaha <3 Så det blir soffhäng hela dagen ;) Har försökt "nappträna" honom i 5v, men han vägrar :(... Envis groda, hehe...

Ha en fin dag och klappa magen <3

Känner igen det där med nappträning går inge vidare här heller... Tack och lov tog hon den faktiskt när vi var i stallet igår... Inte läge att dra fram brösten där direkt haha... Och man vill ju inte skrämma upp ett gäng hästar ned hennes skrik
  • cupcakemom
    Maj2016 skrev 2016-02-05 07:01:16 följande:

Hehe.. Tv finns men det är så himla tråkigt att inte kunna röra sig så som man vill.. Man blir så begränsad.. Men dagarna går och närmare dagen d blir det allt eftersom D).. Sist hos läkaren låg blodtrycket lite högt 140/90.. Så förhoppningsvis blir det inget mera krångel med d, men de skulle hålla lite extra koll :)

Ja fy sjutton för foglossning jag hade det och sammandragningar från v15 så drygt att knappt kunna gå till postlådan... Är så glad att dom problemen inte är kvar...

Däremot får jag ont i magen när jag promenerar så det har än så länge inte blivit så långa promenader... Måste nog börja styrketräna om jag kan orka bärs liten... Sablar vad tungt det blir när hon vill bäras, bäras, bäras
  • cupcakemom
    nisselisa skrev 2016-02-07 20:21:55 följande:

Hej vi var på inskrivning förra veckan. Jag är nu i vecka 8. Funderar nu på detta med kub eller nipt. Vi bor i norra Norrland och här erbjudas det inte. Har kollat runt lite, ev Umeå eller Stockholm. Har nån tips.

Vi gjorde i Umeå väldigt trevlig kvinna som gjorde det..
  • cupcakemom
    pomperiposa skrev 2016-02-24 16:24:57 följande:

Nu har tråden varit tyst en stund, tänkte höra hur det går för alla.

Jag arbetar en månad till, men nu börjar det bli trångt där inne, ibland känns det som hon försöker bryta sig ut genom huden

Bf om 40 dagar. 

Ooh snart dags nu.. Har du fått må bra? Perfekt tid att få liten inte för varmt och inte för kallt... Mina andra är född i maj och augusti.. Himla skillnad att få i december.. Jäkla bök med vinteroverall i bilstolen....
    Maj2016 skrev 2016-02-25 06:59:41 följande:

Jobbar ca 1,5 månad till. Har bf om ca 2,5 månad. Sjukskriven för foglossning 50%. Ska visserligen få igångsättning pga snabba förlossningar. Börjar känna mig lite trött på att vara gravid och det är till mesta dels för foglossningen. Hur mår ni andra?

Jobbigt med foglossning.. Hade det själv och kunde knappt gå :-/ men det gick över nästan på en gång hon väl kommit ut... Hoppas det blir samma för dig...

Är det någon som vill ha en tub mam brödtvårtskräm? Jag köpte och tycker den var jättebra i början men hela tuben gick ju inte åt.. Känns skadlig att kasta ifall nån vill ha den... Skicka meddelande i så fall...
  • cupcakemom

Märta tar förövrigt nappen på kvällen halleluja... Jag slipper bära , bära, bära halva nätterna... Hon är fortfarande vaken men nöjd med att ligga i spjälsängen nu när jag flyttat den så den står alldeles bredvid min säng förut stog den ngr meter bort och det gick icke! Man måste vara snabb och stoppa in den igen, men det köper jag för det blev tungt att bära hela tiden...

• cupcakemom

Kul att det fylls på med nya 40+ are.....

Önskar det fanns någon i min närhet också bara.. Alla de andra som fått barn i området är runt 25 varav en är min sambos bonusdotter från hans förra äktenskap.. Lite awkward där... Det är i princip hon och hennes kompisgäng som fått smått. Känns inte riktigt som att jag passar in där

Mått oförskämt bra sedan liten kom men nu har värken slagit till rejält (har en reumutisk sjuksom) har så ont att jag knappt kan gå idag... :-/ hon som sover bäst i vagnen och när hon varit på promenad kan sova kvar i vagnen i flera timmar.. Annars sover hon max 40 min pass

• cupcakemom
    Badtunna70 skrev 2016-05-16 17:27:19 följande:

Hej!

Verkar som jag är äldst! 46 år och gravid med andra barnet. Helt av en slump. Går snart in i v 7.

Ni runt 45, hur tänker ni kring fosterdiagnostik?

Vi valde att görs nipt test... Fick bekosta det själv då men vad jag förstår skulle det bli billigare inom kort.. Vi betalade 9000 + avgift för själva kliniken tror det gick på 12 sammanlagt gjorde det i juni i fjol.
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)