Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Jag fyller år i morrn 43 ger mig lite ångest att vara 43 och höggravid.... Mi mamma är superexalterad... Sambons föräldrar inte direkt.... Dom kommer i morgon och kommer påpeka vad onödigt och dyrt det var att köpa barnvagn redan och att vi rivit ut badkaret och satt in en duschkabin kommer dom verkligen gå i taket över... Sambon och hans exfru levde över sina tillgångar ja så jag förstår att dom är oroliga men han har lärt sig en läxa och jag är inte hon. Jag har hela mitt liv levt på lite pengar, mina föräldrar hade inte mkt och när jag flyttade ihop med mitt ex gick jag på kas.....och vi tjänade aldrig speciellt bra och jag har aldrig varit på jakt efter nya prylar eller den status en fin bil eller dyr soffa kan ge....

Tycker det är lite jobbigt att fylla år faktiskt.. Har bakat i två dagar och i morrn ska det dukas och fixas och visst det är trevligt men jag bruka önska att folk ska åka hem nån gång.... aja jag överlever nog..... Och det står en kartong med praliner i kylen som jag är ga ska säker på är min present från sambon så jag kan ju alltid tröstäta om det behövs

• cupcakemom

Haha Kattflickan så typiskt när man är iväg och helt otroligt hur dom kan få bajs överallt

Jag överlevde att fylla år men är så glad över en lugn dag ensam hemma idag för att bara chilla fick chokladpraliner, blommor och varma sockar vad mer kan man önska sig liksom

Bet av en tand i sommar och måste göra en brygga som fortfarande inte är klar *suck* och det finns inga som helst tider hos tandläkaren men nu ringde dom i morse och hade fått ett återbud så idag ska jag göra sista gjutning sedan ska dom bara sättas dit... Tandläkaren känner en viss press också och vill ha klart det innan det är dags....

• cupcakemom

Jag har sån tandvärk så det är inte sant har sovit jättedåligt i flera nätter och det lär inte bli mer sömn inatt...

Har sömnproblem sen många år och har ätit medicin mot det men vill inte ta det nu som gravid men det är såååå drygt att inte få sova... Aja jag får se det som träning att vara vaken med liten sedan men så skönt det hade varit att kunna ta ordentligt smärtstillande nu

• cupcakemom
    Charlie40 skrev 2015-11-02 23:17:02 följande:

Åh jobbigt. Själv har jag hostat sönder ett muskelfäste eller ngt vid revbenet. Fått Cocillana för att kunna sova och bli av med hostan. Inte bra att ha hosta när man ska snittas. Det gör jävulskt ont att andas djupt, skratta eller hosta och jag vill inte heller ta smärtstillande, räcker med det som finns i hostmedicinen. Vi mammor står ut med det mesta för våra små bebisar men snart, snart, snart.....

Ajaj ja det där har man ju råkat ut för nån gång och det gör ju sjukt ont.... Jag har fått en skada på revbenen efter ett fall när jag var gravid men min äldsta för 12 år sedan... Det blir en brännande, kraftig smärta som strålar genom ryggen och ut på framsidan... Dygnet runt.... Hemskt jobbigt men med tns apparaten jag fått låna är jag nästan problemfri nu... Det kanske skulle funka för en sån grej du drabbats av också....

Tandvärken är bättre idag *peppar, peppar* för att det ska bli snyggt och hålla bra har jag fått slipa ner tre tänder så det blir en brygga på 4 tänder (som kommer kosta skjortan) jag bet av tanden från krona till rot och var tvungen att dra ut den... Slog av den är jag var ung och fick rotfylla den då och tydligen håller en rofylld tand inte hur länge som helst (en framtand) har haft fula lagningar på mina framtänder sedan dess (17 år ) så med bryggan inne är första gången jag inte kommer skämmas över dom vilket känns skönt
  • cupcakemom

Ok.... Intriger tagna ur luften har jag otroligt svårt för så jag hoppas det är över nu...

Märks tydligt att du av olika anledningar inte mår bra en del av oss och jag önskar dig lycka till med allt

Martyrer har jag också svårt för så säger du att du ska lämna och ta bort tråden så gör det.... Over and out på allvar liksom

• cupcakemom

Nej aldrig provat men vattenmassagesäng låter hur skönt som helst...

Jag provade lustgas med första men blev jätteillamående.... Tog då ryggmärgsbedövning som tog på halva kroppen bara... När jag skulle ha andra sa jag till i tid att jag ville ha ordentlig bedövning och vad händer den idiotiska narkosläkaren misslyckades och bedövande istället en nervrot i höger ben så jag blev förlamad där men hade skitont... Men då fungerade lustgasen utan problem så den här gången blir det bara lustgas tänker inte ens försöka mig på ryggmärgsbedövning för den är ju inte direkt skön att ta.... Säker guld värd när den fungerar dock

Men jag är lite speciell.... Tog fotblockad när jag skulle operera foten den tog inte heller fullt ut så när dom började skära gjorde det ont

• cupcakemom

Fast jag tyckte lustgasen hjälpte hela tiden var obehagligt och jag skrek att dom skulle ta ut den haha samtidigt som jag skrek läkarjävel från helvetet åt han som misslyckades... men det gjorde inte ont.... Men jag fick dra in ganska hög dos eftersom jag hade så sjukt ont och var så uppstressad....

Narkosläkaren var smart nog att inte komma tillbaka själv utan skickade en kollega.... Fick ligga kvar i 4 dagar innan benet fungerade som det skulle och i flera månader hade det en tendens att vilja böja sig lite bakåt i knäleden när jag tex gick i trappor... Tyckte också lustgasen var bra för att jag fick koncentrera mig på att göra något..... Men första barnet fick hjärtljuden ner så jag fick andas syrgas vilket gav samma effekt.... Andas i masken tar mycket tankeverksamhet

• cupcakemom
    zasu skrev 2015-11-04 11:28:39 följande:

Hej,

Får jag vara med här?! Har läst i tråden ett tag men inte vågat gå med. Har ett missfall i bagaget och känner att det är så tidigt. Är 42 år, är i vecka 7+3. Inga barn sen tidigare. Hoppas verkligen att det här blir bra. Var på tidigt vul igår och det var fantastiskt att få se ett tickande hjärta.

Välkommen.. Härligt med tickande hjärta....
  • cupcakemom

Dom vet inte varför det tog sådan tid innan det blev bra, dom hade inte sån stor erfarenhet av idioter som bedövade nerv roten till benet istället

Han misslyckades även med tjejen jag delade rum med...

• cupcakemom

Tens ska tydligen inte heller hjälpa när det är som värst men ska kunna underlätta under "förarbetet" jag har fått löna en tens apparat och tänkte keramikmugg prova om inte annat för den fungerar för annat

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)