• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Så skönt Redan! Jag längtar till RUL så jag får se hur den mår igen...

Kom på att i kväll tar jag sista hormonerna, sedan är det bara vitaminer, levaxin och magnesium kvar. Känns lite vemodigt att det (förhoppningsvis!!!) är sista gången jag känt av den förlamande tröttheten och allt annat man går igenom de första veckorna i en graviditet. Hade jag inte varit 45 hade jag inte tvekat på fler barn, men nu är det stopp här.

Bullen, heja blodtycket håll dig nere!

• weeme

Har letat lite, finns det någon grupp på facebook som kan vara kul att gå med i? FL i all ära, men den hänger sig och laggar heeela tiden så jag undviker att "hänga" här.

• weeme

Tack Redan.

Angående FL så är allt sig likt, det har varit så många år. Bytte dator förra året då blev det något bättre, har provat olika webbläsare, inget funkar. Inte ens på jobbets superduperdator funkar det bra med FL: Hänger sig, går segare än i sirap osv. Är så fruktansvärt frustrerande att sitta och rulla tummarna när bokstäverna poppar upp en _ efter _ i långsam takt fem minuter efter att jag knappat på tangentbordet (emellanåt). Får titt som tätt virus alert på sidan också. Nu har jag sett att FL tillhör samma mediegrupp som en annan sida som är lika illa om det nu kan hänga ihop.

• weeme

Grrr migrän flera dagar igen. Det är ju nu man "ska må som bäst". Nu vill jag snart känna av skrotten ordentligt så jag vet att den finns kvar, inget UL än på veckor..

• weeme

SL, jag tyckte inte jag kunde amma heller i början, men kollade på bilderna på magsäcken på bebis; som en ärta först, då lugnade jag mig.. En dag kom en sur kärring (syrra) och tyckte jag skulle pumpa för ungen var hungrig (hon hade just ätit men skrek för sambon tog henne på promenix så jag skulle få vila). Då fick jag ut 5 ml på båda sammanlagt.... Som jag sedan skulle försöka hälla i bebisen (hon glömde visa hur man använder koppen) så allt rann förstås ut och då var ju brösten tomma. Heja amningshjälpen... Jag tog det piano och matade lite men ofta, purelan på tuttarna hela tiden mot smärtan. (Fick på BB första provet men hade köpt med en tub till BB efter tips av en vän). Väl hemma rann mjölken till bättre och bättre, mata ofta eftersom det var det bebis ville. Hon gick knappt upp det hon skulle, men det tog sig till mininivån ganska snart. När mjölken sinade vid tre månader (hon åt dåligt och jag stressade av andra skäl) fick jag amma varje timme dagtid, varannan nattetid ett par dagar. Pumpade efter många av de amningarna. Efter ett tag kom mjölken tillbaka. Ammandet var som lättast efter ettårdagen, bara att ösa på haha. Lycka till, försök tro på att det kommer gå!

Tyckommig, så sött jag dånar!!!

FRK Röd, lycka till!

• weeme

Frk Röd, grattis till fint KUB!

Bullen lycka till snart får ni pussas!

SL, jag drack också lättöl/ alkoholfri öl när min mjölk försvann. Drack mycket vatten också. Och såg till att aktivt slappna av och bara försöka njuta av livet... Med bebis.

Och så klart kan barn ha vilka kläder som  helst. Vår dotter älskar tåg..

• weeme

Grattis Bullen, så skönt att det kändes bra med KS och nu kan ni bara njuuuta!

• weeme

Skönt att allt rullar på Tyckommig!

Jag köpte ett andningslarm av en kompis som fick prematur så hon hade ett. Efter att vår dotter slutade andas när hon låg på mig på BB och blev blåare och blåare kändes det lugnande att ha ett larm i sängen... Givetvis var det inget fel på henne när de kolladepå BB, men hade hon den tendensen tänkte jag inte chansa! Hände två gånger där men aldrig sedan vad jag vet. Larmet var en platta man la mot sängbotten om jag inte minns fel, det funkade i alla fall då man lyfte bebis och glömde stänga av...

• weeme

Så smart att sova med kläderna, måste ju vara en bra ide! Jag ska börja inventera en regning dag, har massa kläder kvar men inte de allra första och inte något i mindre stl för vår dotter kom ut lång.

MVC i går, inget i urinen denna gång, blodtrycket bra, yipee! Har gått upp 3 kg hittills, känns ok. Nu är nästa koll RUL.

Tråkigt nog har jag fortfarande migrän rätt ofta, så segt när jag annars är i den piggare fasen.

Jag har handlat något varje gång jag varit gravid, har tänkt att om inte annat så är det ett minne av den graviditeten och barn SKA det bli någon gång. Eller presenter när vi gett upp. Inte kul att bara oroa sig, smällen kommer om den kommer kommer den inte har man ju njutit som man "borde".

• weeme

Grattis Skade och Milla! Hoppas det går bra framöver Skade och att du kan njuta också.

Fantastiskt go bild Milla!

Redan, jag har mer mage än du, för späcket har ju fått flytta upp under brösten för att bebis ska få plats, haha.

I dag har vi varit på RUL och fått se en liten krabat som sträcker sig och har sig, men inte mycket känner jag. Följer sin storlek på millimetern och allt såg bra ut. Skönt att få se, önskar att jag snart känner mer så jag vet att det finns liv kvar. Otroligt ofattbart att vi kommit så här långt, kan fortfarande inte fatta det.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus