SL, jag tyckte inte jag kunde amma heller i början, men kollade på bilderna på magsäcken på bebis; som en ärta först, då lugnade jag mig.. En dag kom en sur kärring (syrra) och tyckte jag skulle pumpa för ungen var hungrig (hon hade just ätit men skrek för sambon tog henne på promenix så jag skulle få vila). Då fick jag ut 5 ml på båda sammanlagt.... Som jag sedan skulle försöka hälla i bebisen (hon glömde visa hur man använder koppen) så allt rann förstås ut och då var ju brösten tomma. Heja amningshjälpen... Jag tog det piano och matade lite men ofta, purelan på tuttarna hela tiden mot smärtan. (Fick på BB första provet men hade köpt med en tub till BB efter tips av en vän). Väl hemma rann mjölken till bättre och bättre, mata ofta eftersom det var det bebis ville. Hon gick knappt upp det hon skulle, men det tog sig till mininivån ganska snart. När mjölken sinade vid tre månader (hon åt dåligt och jag stressade av andra skäl) fick jag amma varje timme dagtid, varannan nattetid ett par dagar. Pumpade efter många av de amningarna. Efter ett tag kom mjölken tillbaka. Ammandet var som lättast efter ettårdagen, bara att ösa på haha. Lycka till, försök tro på att det kommer gå!
Tyckommig, så sött jag dånar!!!
FRK Röd, lycka till!