• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hoppas allt gått bra Blomman!

UL för oss i går såg bra ut, väldigt viftande med armar och ben. Fortfarande en vecka mindre än om man sätter äggplock som ÄL dag, men om den föds i januari är det bättre än december så det gör inget.

Jag hade TSH 1,2 någon vecka innan transfer, i Riga tog de prov och höjde levaxinet liiite, sedan har jag legat på 1,0. Den graviditet jag hade när jag fick dottern skötte endokrina, då skulle jag gå varje månad hela graviditeten. Jag tog levaxin innan graviditeten också, c:a 112 nu tar jag 125 mg.

• weeme
    Snart lycklig skrev 2015-06-09 23:00:42 följande:
    Tack. Ja, denna smärta har varit hemsk. Ät så trött att jag fysiskt dåligt. Haft lite halsbränna några dygn också, så det spär ju på det dåliga måeendet.

Lite gnällig just nu.
    Kommer ihåg halsbrännan jag hade frampå i förra graviditeten. Man är ju nästan döende bara av den... Man får vara gnällig faktiskt, man kan inte orka med allt...
  • weeme

Redan, skönt att det är bra med dem.

Hos mig har de bara sett en- än, haha. Hoppas det fortsätter så, för oroligt annars.

• weeme

Grattis Blomman!!

Nu har jag varit på KUB och fått se sötnosen snurra runt och gäspa och sträcka på sig. Så underbart. Är precis enligt beräkning på dag 11+4, alltså såg min gyn fel.

Här får man gå till vecka 41 och inte får man KUB heller, att jag fick det var ett misstag påpekade hon. Så olika det kan vara..

Ha en bra helg!

• weeme
    JZ79 skrev 2015-06-14 16:37:50 följande:
    Weeme, grattis till lyckat KUB. Jag bor i Västra Götalands regionen och där får alla över 35 år gratis KUB...Min bm skickade remiss ( jag blir snart 36 år) eftersom jag önskade det trots äd, men när jag ringde för att boka tid till kub och nämnde äggdonationen för att få veta om de behövde båda ägg- och spermadonatorns ålder fick jag höra att då få jag inte det gratis eftersom det är unga ägg. Snopet. Jaja..vi hade bestämt oss för KUB, mest pga att vi vill se Pyret igen så nu får vi göra det privat. Mycket märkligt med dessa skiftande regler landstingen har..

Missne, jag ska trappa ner kortison i vecka 10. Äter bara 10 mg så det är inte så lång nedtrappning.
    Bor ju också i VG regionen! Nya regler tydligen. Jag hade alltså tur för en gångs skull.

Så konstigt att det varierar med igångsättningar, KUB och allt annat i samma land, ska man behöva skriva sig någon annan stans för att få bättre vård (var det nu skulle vara).

I morgon går jag in i vecka 13, heeeeelt ofattbart!
  • weeme

Men oj tyck om mig, hoppas ni mår bra efter omständigheterna! Grattis till små pyren! Sköt om er.

Ahvamaria, där ser man! I vissa landsting får man ju KUB oavsett ålder. Samt att mannen är ju faktiskt gammal även om ägget är det som gör mest. Jag är nöjd i alla fall. Skönt att det går bra hemma och få tillbaka kroppen. Du ska vara glad för ett bra team på NÄL jag har ju som sagt varit med om motsatsen. Kärringen ville inte ens ge mig lustgas men det fick jag igen när moderkakan satt fast då sögs det unlimited...

Jag blev uppringd i dag från VC, ska inte träffa enokrinolog dr där utan min egen doktor (har bara träfat honom en gång men det är honom jag är listad hos) på torsdag. Och vad ska denna ha för vettigt att säga tro. Förmodligen inget, men jag undrar varför det är så svårt att få rätt människa på kroken denna graviditet, förra sommaren tog rätt människa på VC kontakt med en gång jag ringde dit och berättade att jag var gravid. Känns som om behovet av att lista om sig är lite mer akut, haha jag ska nog få skäll för jag är besvärlig patient. Men det är det värt att inte skada sin bebis i magen!

• weeme

Grattis Skade så skönt!

Jag sällar mig till de lätt griniga i skaran. Skyller på hormonerna känns bättre då.

• weeme

Hormoner är toppen Demon. Men inte bra för blodtrycket alla gånger. I morgon ska jag in och ta extra prover och ta trycket igen. Har börjat yoga andas så ofta jag kommer ihåg, hoppas det hjälper....

• weeme

Mätte hos BM i dag, blodtrycket nere! Tar det fortsatt lugnt såklart. Tog extraprover som var något alldeles nytt, har inte koll på vad de var till för. Mötet på vårdcentralen var toppen, la upp en plan för provtagning en gång per månad osv. kändes skönt att äntligen få det klart i vecka 13...

Kakolina, grattis!

Snartlycklig, ligg ner och ta det piano!

• weeme

Frk röd, grattis till vinkande bebis med pickande hjärta!

Tyckommig, krya på er alla så ni snart får mysa hemma!

Mitt blodtryck var nere i normalt, skönt det. Fick också ta några nya prover som jag tror gällde ÄD, helt nya rekommendationer min BM nosat fram (hon är underbart engagerad)! På vårdcentralen var dr också fantastiskt engagerad och gullig, så nu känns det som lite flyt i det hela. Ska ta prover varje månad och kommer få provsvar av honom direkt (TSH). Wow! Alla jag möter är så positiva och glada och önskar lycka till, ta det lugnt osv osv. Så att vara gravid vid 44 känns inte konstigt alls. Sedan kanske de går hem och ondgör sig, men då får de göra det när bemötandet känns så bra. Det var dagens höjdpunkt att träffa på BVCsköterskan och berätta att det äntligen verkar bli ett syskon (hon vet hela historien). Vi ses i december hoppas jag!!

// weeme nöjd med dagen och ignorerar halsbrännan

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus