• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Grattis Trex!

Tack Redan. Jag är med i bärsjalsgruppen sedan länge, råkade gå med av misstag på något sätt, men stängde av aviseringarna de var så många. Och lite väl fanatiskt i min smak, men för att få tips kan jag surfa förbi. Säljs det sjalar där också alltså? Nu kan vi sitta och filura vem som är vem där när de flesta verkar var med, haha.

Och ja, jag donerar än ett tag. Har firat min 20'e liter. Kunde pumpat mer men vill finnas till för familjen också inte bara pumpa jämt. Nu ammar jag ju fullt också, sambon flaskar ibland på nätterna och när jag slår mig lös och åker till Coop eller andra spännande äventyr.

Vi har annars varit på första babysimmet, lilla skrutt njuter fulla drag, stora skrutt är stolt som en tupp över att vi nu har en egen bebis med oss. Mitt mammahjärta nästan brister av kärlek när jag ser och hör henne älska sin syster så som hon gör.

• weeme

Pink lily, så mysigt att börja känna sprattlet!

Tyckommig- hade inte haft en tanke på att donera om jag haft tvillingar... Inte heller med första barnet, då var det så mycket annat runt om. Nu passade det. Synd att det bara är första tre månaderna, de tre sista hade varit lättare på alla sätt, haha.

• weeme

KCB, tänk så skönt i alla fall att vara övervakad så de fick veta i tid!! Håller tummar och tår för flera gosiga veckor till i magen.

Här hemma har vi en storsmilare och storpratare. Storasyster filosoferar och funderar på  vad ljuden betyder. Mamma, lillasyster brukar säga go-äää. Vad betyder det. Vi kom fram till att det nog betyder kul att se dig. Jag fattar inte hur välsignat det är, ett barn till och ett barn som går att lägga ner. Kan det vara så här "lätt"?? med bebisar. Sist hade hon inte gått upp alls bra i vikt efter att ha fettat på sig rätt maxat innan, så jag hoppas det ser bättre ut i veckan då det är dags för vaccination. Redan. Helt galet. Hon kom ju nyss ut? Eller?? Vikten oroar mig inte om det inte fortsätter, provade att amma då hon sa till lite mer än att kolla klockan, det funkade alltså inte alls, haha. Ok, nu pressar jag in den efter klockan och då tuttar hon tag och äter så nu fylls bajsblöjorna på nytt. Innan kunde hon dra i sig 120 ml från flaska utan problem nu kanske 20-50 ml, så hon äter inte bra när jag rymmer hemifrån.

Nu ska jag läsa i kapp och se hur ni haft det! Trevlig helg.

• weeme

KCB, det är ju "fördelen" att det inte är akut nu när de har sådan koll är det ju hyfsat lugnt även om det kan ändras fort. Du får ligga och meditera "flöööde, flööööde". Har de sagt något om vad de tror det beror på, är det extra risken med ÄD?

Pumpning avklarad, sängen väntar!

• weeme

Hm, vet inte om jag har några råd inför snittet. Jo, kanske att jag blev väldigt drogad av morfinet, var väck och spydde hela dagen efter. Vet inte om det finns alternativ men det tog bort massor av första tiden som jag sörjer. Blev illamående under OP redan, när jag till slut sa något om det fanns det medicin som de sprutade i för att häva vilket funkade direkt, synd jag inte sa till direkt. Jag har också svårt att ligga på rygg som gravid, höll på att krevera liggandes där på rygg, sedan sa min BM att de hade kunnat luta bordet lite. Vilket de inte gjorde så det hade kanske hjälpt.

Lycka till!

Jag kollade mina recept i dag, har Lutinus, progynon och fraxine eller vad det heter, några går ut väldigt snart. Jag får betala fullt för det på apoteket så vill någon ha är det förskott på mitt tomma konto som gäller... Men då kan jag hämta ut.

• weeme

JZ, hade för mig ni fick vara på BB, kompisen fick ett NEO barn fast började på BB, de fick inte på några villkor behålla rummet på BB utan fick sitta på en stol hos bebisen på NEO med sakerna i kassar runt fötterna. (På NÄL). Tills de några dagar senare fick ett rum på NEO tills de fick åka hem. Trevliga var de inte på BB heller. Precis vad man inte behöver som nyförlöst med ett barn som hamnar på NEO...

• weeme
    pink lily skrev 2016-03-03 06:11:04 följande:

Swede, så skönt att höra! Lycka till i fortsättningen också!

Lycka till kcb!

Suger åt mig av alla positiva erfarenheter/utvecklingar från det som varit stora problem i tråden nu.

Gjorde akut UL igår efter bilkrock. Låg hastighet tack o lov. De upptäckte blödning på moderkakan. Vet ej om uppstått i samband med krocken el utvecklats tidigare, men nu är den där. Ta bort alla blodförtunnande ett par dgr, nytt UL på fred. Dr D säger inte oroa mig för det, men i Sverige oroliga för näringstillförseln o vill ge blodkoagulerande. Lyder Dr D som säger nej. Dricker c-vitamin brus. Hoppas att blödn läker ut, och Pyret levde på UL ialla fall. Usch, vad gråtit mkt. Ska bara sova till nästa UL ... Går in i v 20.

Men, det missade jag läsa, fy vilken fasa!! Förstår om du oroar dig och gråter. Hoppas det går åt rätt håll. En vän krockade allvarligt som gravid, bebisen blev prematur men är en härlig tonåring i dag. När man måste kämpa för att ens bli gravid ska man väl inte behöva råka ut för mer skit än "nödvändigt" (hon hade faktiskt också fått kämpa för att bli gravid). Tumhållning!!
  • weeme
    niki74 skrev 2016-04-23 15:11:00 följande:

Hej alla!

Har de flesta av er som gjort äggdonation fött tidigare än beräknat? Finns det någon av er som gått tiden ut?

Fick snittas tidigare för moderkakan låg för så jag vet inte hur det hade gått annars...
  • weeme

Sitter och läser i kapp lite, nu pumpar jag inte på nätterna längre så inte så mycket nattsurfande i vanliga fall. Nu har treåringen världens feber dag efter dag och i natt gick den inte ner ens efter Ipren så nu vågar jag inte sova.

GRATTIS Tyckommig, det var rackarns att det redan gått så långt! Spännande.

• weeme

Jag är bara jag, skönt att se att det går bra för dig och att du växer om magen så det knakar, hehe.

Fortsätter att vara lite avis på er gravida, samtidigt som jag inte är det minsta avundsjuk på all oron det medför! Undrar om jag skulle klara en graviditet till mentalt, känns som om allt kan gå fel och man haft tur att det gick de två första gångerna. Embryona väntar i frysen men här hemma är vi inte överens om mängden barn och jag pushar inte på. Det kanske är att utmana ödet med en till. Men tre hade varit så fint...

• weeme
    JZ79 skrev 2016-05-04 10:08:56 följande:

Jag är bara jag, grattis till fin hcg stegring!!! Detta kommer gå så bra <3

Tyckommig, håller tummarna!! Kram

Ego, här rullar det på Vi går på öppna förskolan varje vecka och även börjat på babysim, vi älskar det båda två!! Vi har även ökat till 2 järndroppar/dag och det verkar funka. Idag ska vi åka lite längre med buss. Lite nervös. Bara kört bil när vi ska åka längre bort än centrum. Lite rädd att han ska skrika i 2 timmar Jaja, han är mätt och somnar förhoppningvis..håll tummarna!! Vore skönt om jag känner/vågar åka till min bästa vän som bor ca 2 timmar bort med buss (byten å grejjer..med bil bara 1 timme). Här hjälper sällan chaufförer till med vagn upp i bussen. Hoppas på nån snäll passagerare eller att chauffören gör ett undantag...

Du går inte på vattenpalatset möjligtvis?
  • weeme

Hoppas allt såg bra ut tyckommig!

Jag är bara jag, bra, bryr någon sig är de inget att ha ändå!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus