• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Har i sista momangen varit och fått magen proffsfotad, kul grej! Det har blivit uppskjutet flera gånger, nu var det på håret att det blev av. JÖSSES så stor magen ser ut på fotona, jag som inte känner av det alls denna gången. Kameran ljuger inte, right??

Ha en bra fortsatt vecka, jag fortsätter förbereda... 3 dagar...

• weeme

Oj Swede, dramatik!! Skönt att du är på rätt ställe och ligg för tusan ner nu! Har en bekant som fick permission och var ute och gick efter ett tag, det var så klart helt galet.. (Men där blev i alla fall en mirakelbebis till slut). Bättre att ligga still tills det är dags, hoppas det dröjer. Du får se till att få en massa att pyssla med i sjukhussängen!

JZ, asch då. Men bra att du är lite inställd på att det kan bli av snart. Packa ner något smaskigt i väskan till er båda. Jag fick dit min amningskudde andra dagen, av många anledningar. Behöver kuddar som stöttning här och där för att inte få ont i lederna när jag sover, men så var den så klart  skön att ha vid amning OCH sova på mamma/ pappastunder.

Maijo, personligen ville jag ha koll på blodtryck, urin etc. för att utesluta havandeskapsförgiftning så jag skrev in mig på MVC så fort jag kunde. Om du inte gillar den BM du pratade med, byt!

pink lily, grattis! Verkar som om många inte känner så mycket i början. Försök tro...

GALET GALET GALET målet är snart nått!!! Kan inte heller fatta det. Men Redan, när hade du BF det borde varit nu någon gång egentligen eller?

• weeme

Läppbalsam, hjälp, det hade jag glömt! Pust, bra tips. Saltvattenspray, är det för ansiktet?

Jag tar även med bubbelvatten med favoritsmak, de bjuder visserligen på dricka där men jag är inte så förtjust i sött och när man är kopiöst törstig är det inte så gott att häva sjukhuskranvatten dygnet runt. Tycker jag då.

• weeme

Jag är bara jag, denna resa är inte alltid kul! Tyvärr. Önskar dig ett bra och roligt slut nästa gång!

Nu är det timmar kvar...... Otroligt, otroligt fortfarande otroligt!!

• weeme

Sista tvagningen för i kväll utförd! Skiner som en sol!

JZ, maken köper konsvervburkar, minns inte vad han valde, ravioli och något annat. Bättre än att svälta! Han fick knappt värmt den sist och hällde i sig på två minuter, ändå undrade jag hur många timmar han var borta... Att gå till matsalen hade varit HELT uteslutet då hade han blivit ensamstående, haha. Lycka nu till och humöret är säkert oro!

Smoothie låter ju vansinnigt gott, men vet inte var den skulle förvaras. Får nog beställa en lyxshake i helgen istället.

Ah, så klart i näsan, Redan! Nu är läppsalvor nedpackade. Och varma tröjor åt mig o bebis, kom på att jag alltid fryser där vintertid. Sist var det sommar så skjorta var mer än nog.

• weeme

Tack tyckommig, ha en så bra dag det går i morgon du då...

JZ gulasch soppa på burk kan vara riktigt gott, annars äter inte vi burkmat heller ... Men Mannen tänkte till där.

Redan, hade för mig vi låg rätt nära varandra fast du (och jag nu då) tjyvstartar föräldratiden lite!

• weeme

FL funkar dåligt har försökt skriva flera dagar. Tösen kom ur med ett skrik, skönt, 49 cm, 3008gram.

• weeme

Hemma! Men ska sova. Skriver mer en annan dag. Bara ett tips till till BB väskan. Om man som jag inte hittar hur man ställer larm på mobilen tag med väckarklocka. Jag förväntades vakna av mig själv och medicinera samt amma vissa orimliga tider trots att man kanske sover två-tre timmar per dygn och inte är med i matchen direkt. Ska ni föda på NÄL och vill ha mer än en (platt) kudde så tag med. De har inte fler att låna ut pga ekonomin är de slut.

Jag fattade på min BM att det fanns nya NATIONELLA riktlinjer för ÄD från i våras, men jag minns säkert fel...

JZ underbart, hoppas på god fortsättning!

Rosen, hääärligt!

Swede, håll ut!!

Jag är så j-a glad över världens finaste tös nr2, tänk att någon gav oss denna chansen, oändligt tacksam Hjärta . Hade jag vågat hade vi försökt igen, vilken upplevelse barn är...

God natt för några timmar.

• weeme

JZ du har PM om det gått fram!

Tack alla för gratulationer. Önskar man kunde pausa tiden lite nu.. Ååå så mysigt! Men slitigt, det ska man inte sticka under stol med. Sover mer än på BB nu i alla fall, där med alla test och annat blev det väl några få timmars sömn per dygn. De ville ha hem mig tidigare från BB, men jag bröt ihop, hur tusan ska man orka komma hem med en, dessutom tidig, som inte ammar och mjölken inte är igång och... Ja, paniken över att hur tusan ska jag få henne att överleva hur får jag i henne mat?? Dessutom sköt gulheten i höjden den dagen och hon blev slöare och ännu mindre ammningssugen. Fick stanna ett dygn till och till slut låna pumpen, då kom mjölken igång rätt bra. Helt ok att åka hem, köpte en calmaflaska så nu flaskar jag och ammar när hon orkar. I dag inte en enda gång. Var på återbesök för vägning, då hade hon gått upp så det var ok. Nu har jag mer mjölk än hon orkar äta än så länge.

Nu måste jag pumpa en stund... Hur ofta pumparde ni som pumat/ pumpar i början? OM det går skulle jag så gärna vilja donera till NEO, så jag vill få upp produktionen.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus