• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

JAAAAA ett pickande hjärta och en liten som rörde på sig. Lättnaden är enorm, då kan jag bära min trötthet och halvillamående och enorma hunger med glädje igen. Nytt VUL om två veckor så vi kan se bättre, jag hade så mycket urin i urinblåsan att den tryckte bort livmodern ganska mycket, klantigt av mig.

• weeme

Absolut, annars kunde det ju vara alla hormoner man petar i sig. Möte på MVC bokat också så jag kan få bokat tid till KUB.

• weeme

Tackar tackar, ja den milstolpen är skön att passera speciellt som jag inte känner mig som jag brukar när jag är gravid. Brukar ha tokont i brösten och nu är de rätt lugna till exempel.

Barn ska inte dö, det gör ont i själen.

Lycka till nu ni andra med era milstolpar!

• weeme
    JZ79 skrev 2015-05-22 10:05:24 följande:

Mycket blod idag Vi har fått en tid till gyn 10.30

Håll era tummar att vi får se liv..

Håller tummarna!
  • weeme

Frk Röd, håller tummen för att det är en ofarlig blödning men de oroar de där blödningarna.

Jag ska träffa mödravården denna vecka, ny - har kört igenom hela personalen på alla graviditeter trodde jag. Hoppas hon är bättre än förra!

I dag minskar jag progynonet.

Jag har firat med att beställa alla gravidboxar jag kan hitta. För att få lite verklighetskänsla.

• weeme

Zaq, det blev Lloyds, Babyproffsen, allt för föräldrar. Kronans måste man dit för att få och Lloyds är tydligen slut för tillfället (?) men vi får se, kul att göra det i allafall! Så får man napp på MAM på facebook och sked från Bambino. (Libero dröjer ju).

Hjärtat var ett bra tips, några fler?

Frk Röd, skönt att det slutade.

Ska bli spännande att se vad MVC säger om ÄD och specmödravård här där jag bor på onsdag.

Jag är halvillamående mest hela tiden och försöker småäta. Som tur är är jag inte alls sugen på sötsaker denna graviditeten heller (än) utan MAT. Helst salt mat tyvärr, men det undviker jag. frukt äter jag för jag tvingar mig, det känns för sött. Blev toksugen på potatismos så nu har jag handlat potäter. (Kom precis på att potatismos hade jag starkt sug efter sist också!). Mmm, potatismos, grynkorv och sås. Mmmm.

• weeme

Fick du med bilder från det UL? Skönt när allt ser bra ut.

• weeme

Jag fick från första pricken på dottern, men nu går jag ju privat så det blir nog inga före ordinarie UL här heller.

• weeme

Jag förstår att du inte vill bli snuvad Snart lycklig, tillåt dig en liten sörjning men ta till dig det de säger som har positiv erfarenhet av KS! Jag var så fantastiskt besviken på att först ha barnmorskan just uppstigen från helvetet och sedan fick jag operera bort moderkakan så första stunden fick jag inte direkt med bebis för den var en kamp mot moderkakan mest. Hade hellre fått KS än att inte få första stunden, flaggan, smörgåsen....

I dag var det inskrivning på MVC, det kommer bli extrakontroller vilket känns skönt. Jag hade högt blodtryck i dag, ska dit om en lite dryg vecka och kolla igen. Brukar ha rätt lågt annars.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus