• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Skönt att få komma hem igen Redan!

Bullen, ser ljuvligt ut Hjärta

JZ, skönt om det släpper lite med vila! Jag har upplevt samma sak, det finns på lur (som nu bultande bakom vänster öga) men det är bara om jag nu varit tvungen att skutta runt som det skulle pulsa igång på allvar. När jag får små utbrott hemma dunkar det på bra så att hålla sig lugn är fint... Att ha ett barn som tidvis låter trots allt bedjande kan få mig TOKIG blir jag arg blir hon ännu argare "jag ääärrrr juuu tyyyst" så har det bultat igång...

Mödravården i dag, MRSA prov, blodtryck 80/120 och fin urin. När specmödravården ska till vet jag inte än min BM är på semester så vi pratar om det om två veckor. Har gått upp 5 kg hittills, får gärna hålla sig nere vikten.

Är det någon som gått föräldragrupper, vad säger ni vad gör ni? Nyfiken!

• weeme

Härligt JZ! Du typiskt när de inte vill visa upp sig...

Bullen, hoppas det gick bra i dag!

Milla, minns att jag hade skenor några månader efter BF sedan släppte det.

• weeme

Milla, jag trodde jag skulle ha ont resten av livet men där, någonstans på vägen, släppte det faktiskt! Har kvar skydden, nu ska jag inte tveka använda dem och så äter jag ju magnesium, det kanske är bra mot det också?

• weeme

Swede, jätte grattis! Välkommen hit.

Lisma, stort grattis till dig med!

Zaq, och varför skulle du inte smörja?! På BB fick jag omgående fårfett att stryka på, vet att många säger bröstmjölk, men det hjälpte verkligen inte ett skit! Fårfett is da shit, direkt på vårtan kanske efter lite mjölk, gör underverk. Bara att amma rakt på sedan (smorde även innan amning).

• weeme
    zaq1234 skrev 2015-08-17 01:51:25 följande:

Weeme, tycker att man på bb får just olika råd beroende på vem man träffar, alla är proffsiga o ger självsäkra intryck. Så just den vi träffade på återbesöket tyckte att man skulle använda allt naturligt fick ingen mer förklaring än så. Hade dagen innan köpt en tub ullfett, så jag har det med hemma. Bra att veta att det var bra att nyttja!

Visst får man det. Fick olika råd av varje jag frågade på samma BB, frågade alla och testade mig fram, men just fårfettet hade jag dessutom fått tips av rutinerade mammor att skaffa INNAN så det fanns redo. Det hade jag inte gjort men de hade att ge bort på BB. Senare fick jag även torsk på vårtorna, det gjorde förfärligt ont. Dottern visade ingen torsk i munnen så det tog ett långt tag innan jag fick rätt hjälp, mycket smärta senare. HU!
  • weeme

Äntligen en snabbare dator så nu har jag läst ikapp men glömt hälften så jag säger;

Grattis till bebis, havandeskapsförgiftning kan man klara sig utan men det gick bra till slut?

Grattis till hjärtljud, hoppas på snabb OP åt lillen tyckommig, skönt att värken mildras med Alvedon Redan!

Jag frågar igen, har INGEN gått i föräldragrupp? Jag är så dödligt nyfiken på vad de säger/ gör där ni bor.

Nu har det börjat rycka i ligamenten på magen, hoppas jag slipper smärtan jag fick förra graviditeten fram på magen. Den var outhärdlig men försvann om jag låg ner på sidan... Att stå var värst. Har känt att det bränt till på det stället men inte ihållande tack och lov. Vore skönt att få vara lite rörlig ett tag till är ju bara i vecka 23.

BM besök i morgon, tror det är dags för hjärtljuden snart eller om det var v.24 så väntar de kanske.

Fråga till, kan man dölja på facebook vilka grupper man är med i? Skulle gärna gå med i ÄD-gruppen, men inte om alla vänner på FB ser det. De som vet vet de andra har jag ingen överhängande lust att berätta för.

• weeme

Milla, jag gick på föräldraträffar vid förra graviditeten då var jag inte heller ung, det var kul ändå. Kändes lite skönt att inte vara så ung i många avseenden när man jämförde med de unga, haha.

Zaq, här är det INTE utbildning poängterar de, vilket jag hade föredragit. Speciellt eftersom de INTE utbildade för barnmorskorna på förlossningen tar han om en och är sååå fina och bra,  så man behöver inte googla innan och bli nervös innan (PYTTSAN önskar jag hade lärt upp mig själv). Och på BB fick man lära sig allt. Eller. Inte. Något. Så, ja, utbildning hade INTE skadat men nu var det träffar med diskussioner och lite info och en förlossningsfilm.

Jag hade gärna gått i en specialgrupp för ÄD föräldrar nu, men vi är nog inte så många i området...

Men Redan, jag såg ju vilka som var med i gruppen och namnet på gruppen, då är det inte så hemligt liksom. Sedan att man inte ser vad som skrivs i gruppen, det gör man ju inte. Men är jag med i en ÄD grupp så drar nog alla rätt slutsats, haha.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-08-25 22:18:33 följande:

Ang FB, går ni med i slutna grupper .... Så är de slutna. Endast medlemmar i gruppen kan följa inlägg! Vi har ju en ÄD grupp Sthlm...
    Jag kan öppna en sluten grupp om intresse finns för riket.
    Jag/vi går i en tvilling grupp , ska vara två träffar, 5par, handlar bara just om graviditet, sjukskrivning, förlossning, neo. Inget annat ser jag aktuellt. Har inte ens sett någonflröldrargruop, men de kanske inte info mig om det....
    Funderar på att höra om det kan finnas intresse att starta en sådan för ÄD....

Hade gärna gått med i ÄD föräldragrupp om den varit närmare än STHLM...
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus